Gå til innhold

Tips til bursdagsfeiring for 5-åring når vi bor i en liten leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg har en 5-åring som veldig gjerne ønsker å ha bursdagsfest for guttene i barnehagen. Tilsammen er de 12 gutter i hans kull på hans avdeling. Vi bor i en 2-roms og jeg har dessverre ikke plass til å ha feiringen hjemme. 

Har forsøkt å se litt rundt omkring - hittil har jeg funnet tre lokaler i nærområdet, men er kun tilgjengelige for de som bor i de tilhørende borettslagene. Jeg føler det blir litt frekt å spørre bekjente fra barnehagen som bor på de aktuelle adressene om de kan leie lokalet i sitt navn..? 

Ellers er alternativene Leo’s lekeland og kinobursdag,men føler jeg da bidrar til å sette lista veldig høyt for de andre foreldrene og vil helst ikke det heller, i tillegg til at det koster mye penger. 

Er det noen som har tips til noe jeg ikke har tenkt på..? 

Setter pris på alle konstruktive forslag! 

Anonymkode: 1a310...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spørre din egen barnehage?

Anonymkode: 25fe3...f6e

• Liker 2
Gjest N-Nøff
Skrevet

Er det ikke et samfunnshus, en skole eller en barnehage i nærheten? Hender de leier ut

Skrevet

Hva med utebursdag? Ja, det er vinter, men om været er ok kan man likevel dra i skogen og lage pinnebrød over bål og slikt. 

Kan du kanskje spørre om å låne boligen til noen du kjenner? Foreldre, søsken? 

Og er du sikker på at du ikke har plass til 12 femåringer? De trenger ikke bord å sitte ved, de kan sitte på puter på gulvet om det kniper på. 

Anonymkode: f7b13...21f

• Liker 4
Skrevet

Svømmebursdag i lokalbassenget? Leie et lokalet via jobben? Utebursdag med aking/grilling (kommer an på hvor man bor), høre om å leie barnehagen? 

Anonymkode: beda5...202

• Liker 1
Skrevet (endret)

Utebursdag. Dere har sikkert en akebakke i nærheten eller en skog å grille pølser i. En i min eldstes klasse hadde bursdag i uteområdene i en barnehage midt på vinteren (det er jo åpent for alle i helgene). Pizzasnurrer og muffins (enkelt å spise med hendene mens man springer rundt) og barna storkoste seg.

Hvis du bor i leilighet tilhører den vel et borettslag. Veldig mange borettslag har lokaler man kan låne eller leie til slikt bruk. 

Ha det hjemme selv om du bor trangt. Du kan f.eks. arrangere filmbursdag. Server enkel mat først og så drar du vekk sofabordet og legger en madrass eller puter på gulvet foran sofaen så alle kan sitte samlet. Server popcorn og evt godteposer mens de ser film. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Leie barnehagen

Leie kantina/møterom på jobb

Utebursdag med grilling/aking

Ha det hjemme tross liten plass. Det siste bryr ikke barna seg om. Lag 'kiosk'  der maten hentes, la ungene sitte både på stol, sofa og puter på gulvet, lag teppehytter med pledd og stoler, ha papirduk på bordet og la dem tegne på duken. Det er også ofte slik at ber man 12, så kan ikke alle komme uansett. 

Endret av Eneri
Skrevet

Kan dere ikke leie barnehagen? :) Vi har opplevd at det er veldig blandet hvordan folk feirer. Vi var i en gang i en nissebursdag like før jul. :) 

Skrevet

Hvis ikke det går an å leie barnehagen, ha utebursdag eller bare invitere 3- 4 stk, så hvorfor ikke bare ha det hjemme tross liten plass? Rydd vekk alt overflødig om du kan. Syntes det var god ide med kiosk og at barna kan sette seg der de vil. Du kan også ha fiskedam ved å henge teppe foran en dør. Eller pinjata. Noen bursdagsleker er lurt med liten plass. To timer går ganske fort. 

Anonymkode: 4b318...6aa

Skrevet

Kan dere ha utebursdag? Om det er snø så kan dere ake, kaste snøballer, lage snømenn, male på snøen osv. Om det ikke er snø så kan dere ha andre uteleker. Kjøp engangsgriller og grill eller lag bål å la barna grille egne pølser og pinnebrød. Kanskje dere har egnet uteområde til dette like ved? Kanskje dere kan låne/kjøpe billig partytelt å sette opp hvis det er litt dårlig vær slik at pakker kan åpnes under der eller mat kan lages til. 

Skrevet

Spør barnehagene i nærheten(og din egen) om leiemulighet.

Vi får leie vår gratis.

Spør også andre borettslag om de leier ut til andre.

Anonymkode: 8e52a...71c

Skrevet

Spør barnehage eller skole i nærheten. Eller gymsal/turnsal. Det gjorde vi ett år. Det var ikke spesielt dyrt heller.

Foreldre feirer på ulike måter, så ikke vær redd for å legge lista for høyt (selv om jeg skjønner dette med prisen). Men er det andre barn dere kan slå sammen feiringen med? Det gjør vi, og det gjør at vi kan feire på Leos og lignende. 

Anonymkode: f5e8b...bae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...