AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Skal i sak mot far. Jeg har kommet med mine grunnen hvorfor ikke uten å gå innpå det alvorlige bekymringene til BF. Advokaten har rådet meg til å stå på mitt med de andre "vanlige" grunnene og ikke si noe før rettsaken om det andre..... Min advokat svarte også på dette møte at disse anklagelsene ville komme frem om han gikk videre med saken, men far valgte å gå videre. Jeg ble spurt på forberedende møte ang. Dette. Kunne ikke svare for BF var der. Ble senere spurt av mekler på fvk, men kunne ikke svare for BF var også der. Jeg svarte det advokaten hadde sagt til meg, at jeg ikke kunne gå innpå dette før rettsaken. Dette har hele tiden vært hans råd. Det er masse utsagn fra barnet som er bekymringsverdig, men nå er jeg redd at troverdigheten blir mindre siden advokaten bruker dette som triumfkort for at BF skal tape, og at tingene komme for sent frem i saken? Er dette en god taktikk? Jeg begynner å bli usikker og det er alt for sent å bytte advokat. Saken skal i retten neste uke. Anonymkode: 7482d...e2a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Du må jo bare stole på at advokaten vet best. De er jo der for å gi råd og velge den taktikken som gir deg best mulig sjanser. En annen ting er at du jo ikke har sjans i havet til å få endret noe likevel, når saken skal opp i neste uke. Så jeg ser ikke at du har noe annet valg enn å holde deg til det dere har avtalt og evt lufte bekymringene med nettopp advokaten din. Anonymkode: 9bbfb...92d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Hvorvidt det er en god taktikk - er det store lotteri-spørsmålet. Advokaten vet heller ikke dette...hun/han forsøker ut fra hva som vurderes som best der og da. Dette vet du ikke før dette prøvd. Anonymkode: 434cf...601
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal i sak mot far. Jeg har kommet med mine grunnen hvorfor ikke uten å gå innpå det alvorlige bekymringene til BF. Advokaten har rådet meg til å stå på mitt med de andre "vanlige" grunnene og ikke si noe før rettsaken om det andre..... Min advokat svarte også på dette møte at disse anklagelsene ville komme frem om han gikk videre med saken, men far valgte å gå videre. Jeg ble spurt på forberedende møte ang. Dette. Kunne ikke svare for BF var der. Ble senere spurt av mekler på fvk, men kunne ikke svare for BF var også der. Jeg svarte det advokaten hadde sagt til meg, at jeg ikke kunne gå innpå dette før rettsaken. Dette har hele tiden vært hans råd. Det er masse utsagn fra barnet som er bekymringsverdig, men nå er jeg redd at troverdigheten blir mindre siden advokaten bruker dette som triumfkort for at BF skal tape, og at tingene komme for sent frem i saken? Er dette en god taktikk? Jeg begynner å bli usikker og det er alt for sent å bytte advokat. Saken skal i retten neste uke. Anonymkode: 7482d...e2a Når vi ikke konkret vet hva saken gjelder er det vanskelig å svare. Bytte advokat kan du gjøre så mye og ofte du vil, men det vil koste deg dyrt, fordi ny advokat må sette seg inn i saken og ha tid til å påta seg saken, med så kort frist. Det viktigste spørsmålet her er om dette er en advokat med erfaring på dette sakskomplekset, eller om det er en ung, uerfaren advokat med stor tro på seg selv og uten kollegaer til å diskutere og å rådføre seg med. Anonymkode: d41a3...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Vel, det kan vel i grunn gå begge veier. Men det kan det uansett hva det er snakk om og hvorfor. Min erfaring er at det er mye fokus på samarbeid og framtiden. Ofte er det slik at "fortid er fortid, nå fokuserer vi på framtiden og da skal vi alle samarbeide". Med taktikk om at å ikke fortelle motparten hvor problemet ligger, så gir man ikke motparten en sjans til verken å forklare seg eller å gjøre endringer hos seg selv til det bedre. Nå er alle barnefordelingssaker forskjellige, så å svare på et generelt grunnlag gir jo egentlig lite svar også. Hver sak er unik og hva som er best å gjøre er vanskelig å si. Jeg ville spurt advokaten om hva som er begrunnelsen for å holde skjult de egentlige bekymringene. Kan disse bekymringene bevises og får du støtte/bekreftelse for dem fra andre hold som skole, barnevernet, helsevesen etc? Anonymkode: c8b16...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Hva er egentlig vanlige grunner? Hva slags utsagn er det snakk om som er så alvorlige at du synes det er greit at frata ungen din retten på samvær med sin far? Far ungen din iĺle av at se sin far like mye som sin mor? Anonymkode: 3c182...17d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig vanlige grunner? Hva slags utsagn er det snakk om som er så alvorlige at du synes det er greit at frata ungen din retten på samvær med sin far? Far ungen din iĺle av at se sin far like mye som sin mor? Anonymkode: 3c182...17d Jeg leser at du drar slutning om hva saken handler om. Det er ikke nevnt i HI, det står kun at det er sak mot bf. Grunnene til saken kan være så mangt. Prøv heller å svar på det TS lurer på. Anonymkode: c8b16...3dc
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det kan vel i grunn gå begge veier. Men det kan det uansett hva det er snakk om og hvorfor. Min erfaring er at det er mye fokus på samarbeid og framtiden. Ofte er det slik at "fortid er fortid, nå fokuserer vi på framtiden og da skal vi alle samarbeide". Med taktikk om at å ikke fortelle motparten hvor problemet ligger, så gir man ikke motparten en sjans til verken å forklare seg eller å gjøre endringer hos seg selv til det bedre. Nå er alle barnefordelingssaker forskjellige, så å svare på et generelt grunnlag gir jo egentlig lite svar også. Hver sak er unik og hva som er best å gjøre er vanskelig å si. Jeg ville spurt advokaten om hva som er begrunnelsen for å holde skjult de egentlige bekymringene. Kan disse bekymringene bevises og får du støtte/bekreftelse for dem fra andre hold som skole, barnevernet, helsevesen etc? Anonymkode: c8b16...3dc Dette! 👆🏻 Anonymkode: fafce...b0a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det kan vel i grunn gå begge veier. Men det kan det uansett hva det er snakk om og hvorfor. Min erfaring er at det er mye fokus på samarbeid og framtiden. Ofte er det slik at "fortid er fortid, nå fokuserer vi på framtiden og da skal vi alle samarbeide". Med taktikk om at å ikke fortelle motparten hvor problemet ligger, så gir man ikke motparten en sjans til verken å forklare seg eller å gjøre endringer hos seg selv til det bedre. Nå er alle barnefordelingssaker forskjellige, så å svare på et generelt grunnlag gir jo egentlig lite svar også. Hver sak er unik og hva som er best å gjøre er vanskelig å si. Jeg ville spurt advokaten om hva som er begrunnelsen for å holde skjult de egentlige bekymringene. Kan disse bekymringene bevises og får du støtte/bekreftelse for dem fra andre hold som skole, barnevernet, helsevesen etc? Anonymkode: c8b16...3dc Hvilken taktikk advokaten legger seg på, har ts alt fått svar på, det er den tause linjen. Når tid adv. rister kortet ut av ermet har han nokmen taktikk for. Å kunne stole på at adv. jobber for klientens interesser er den vanskeligste jobben for klienten. Særlig når klienten ikke forstår advokatens taktikkforløp. Men igjen er adv. erfaren med barnefordelingssaker så vet han hva han gjør. Er det derimot en adv. som til vanlig jobber med helt andre sakskopleks, en advokatfullmektig, en advokat i singelpraksis m.m. så ville jeg vært skeptisk. Å ta en barnefordelingssak til domstolen medfører bare tapere og ingen vinnere. Hvilket utfall en slik sak får, er heller aldri gitt i forkant fordi det er en dommer (eller dommere/sakkyndige) som egentlig avgjør hvordan fremtiden skal bli. Det smarteste er derfor å prøve å forlike saken før den kommer til domstolen. Anonymkode: d41a3...ab1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig vanlige grunner? Hva slags utsagn er det snakk om som er så alvorlige at du synes det er greit at frata ungen din retten på samvær med sin far? Far ungen din iĺle av at se sin far like mye som sin mor? Anonymkode: 3c182...17d Vanlige grunner som avstand, venner, alder osv. Ønsker ikke å ta fra, men å ikke øke vanlig samvær Anonymkode: 7482d...e2a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 Bekymringene er basert på hva barnet har fortalt meg så har ikke dokumenter på dette. Anonymkode: 7482d...e2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå