AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Jeg er alene med mitt barn og studerer. Jeg er på samlinger en gang i mnd og må da bo på samlingsstedet siden det er såpass langt unna. Til nå har ting gått greit med barnepass, men nå er jeg i en knipe. Barnefar bor 10 min unna. Han har ikke lappen og starter på jobb før bhg åpner. Haiker på jobb med kjente. Så hvis han skal ha barnet, må han nok ta fri i 3 dager. Dette sier han at han ikke får lov til av arbeidsgiver. Noen som vet mer om dette? Anonymkode: 73dc0...27d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Man kan be om ulønnet fri, men det har arbeidsgiver sin fulle rett til å avslå dersom det ikke passer. Anonymkode: 36f45...722 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Nei, hvorfor i alle dager mener du han skulle ha krav på fri? Han kan be om å få bruke feriedager, eller ta ulønnet permisjon, men det er helt opp til arbeidsgiver å bestemme om han får lov til det eller ikke. Anonymkode: 5edaa...35c 14
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 Nei han har ikke krav på fri når det passer han, med mindre han er syk. Han kan be om fri, men det er ikke sikkert han får det. Har du mulighet til å ta med barnet? Anonymkode: 1db78...14b 2
Ulrikke Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Nei, far har ikke rett til / krav på fri selv om du er borte. Skjønner at det er kjipt, men selv om han ber om fri uten lønn (noe som vel innebærer at du burde dekket opp den lønna han går glipp av) så kan arbeidsgiver si nei om det ikke passer. At far skal bruke feriedager fordi du skal bort synes jeg heller ikke er rimelig. 3
Arkana Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Som de andre sier har han ikke krav på fri. Hvis arbeidsgiver er veldig snill kan han gå med på ulønnet fri, men det er heller ikke noe man har krav på. Barnefars arbeidsgiver skal selvfølgelig ikke betale for at du har valgt å studere. Kanskje besteforeldre kan passe i stedet? 4
RoH Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 (endret) Jeg er alene med mitt barn? Hvorfor har dere ikke en avtale? Endret 15. februar 2018 av RoH
Hedda-78 Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 Han kan vel ta taxi? Så kan dere bli enige om evt. deling av utgifter, og så låner han jo barnesete av deg. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Nei, far har ikke krav på fri. Anonymkode: bcea2...390
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 Barnefar kan få fri, men det er i så fall ulønnet fri. Tenkte du å betale far lønnen han da går glipp av bare fordi du skal på skolen? Er det ikke bedre å ta med deg barnet disse 3 dagene det er snakk om? Er flere som må ty til den løsningen. Anonymkode: a9675...e85 1
draug 75 Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 Uavhengig av om du er mor eller far, så har du ikke krav på fri for å passe barn, med unntak av sykt barn. Da gjelder vanlige sykedager. Han kan be seg fri (permisjon uten lønn) eller forsøke å avtale å komme til slik tid at han får levert i barnehagen først, men jeg ser at det blir utfordrende med den transporten. Men det spørs jo hva slags arbeidsplass han har.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #12 Skrevet 15. februar 2018 Kan ikke barnefaren bli enig med jobben de dagene barnet skal være der at han kan komme litt seinere på jobben og dra tidlig nok å hente i barnehagen før den stenger? Det er bare snakk om 3 dager her. Tipper også at det går et form av buss der hvor han bor - han kan godt bruke den. Anonymkode: 8a294...f38 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #13 Skrevet 15. februar 2018 Nei, det går ikke buss her vi bor. Bare flybuss, og den stopper ikke å venter på at noen skal i bhg.... Nav dekker tapt arb.inntekt for barnepasser mens jeg er borte. Har prøvd andre som kan passe, men denne gangen er det altså ingen andre. Jeg kan ikke ta barnet med på samlinger. Det er snakk om 8 timer hver dag, inkludert noen prøver osv. Ts Anonymkode: 73dc0...27d
Glød Skrevet 15. februar 2018 #14 Skrevet 15. februar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det går ikke buss her vi bor. Bare flybuss, og den stopper ikke å venter på at noen skal i bhg.... Nav dekker tapt arb.inntekt for barnepasser mens jeg er borte. Har prøvd andre som kan passe, men denne gangen er det altså ingen andre. Jeg kan ikke ta barnet med på samlinger. Det er snakk om 8 timer hver dag, inkludert noen prøver osv. Ts Anonymkode: 73dc0...27d Arbeidsgiver står allikevel fritt til å si nei, så du må nok finne en annen løsning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå