Gå til innhold

Hosting HELE NATTA!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp?? Jeg får ikke sove? 4-åringen tørrhoster HELE NATTA. Prøvd vann. Hoster halvveis i søvne. :( hva hjelper 

Anonymkode: 62885...9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiden hjelper.. Vi har ikke funnet noe annet dessverre. Heve hodet/overkroppen og nesespray muligens, men det gjelder vel mest for slimhoste kanskje? 

Ta en rolig dag i dag hvis dere kan ☺ Slitsomt både å være syk og ha syke barn.

Skrevet

Jeg leste et tips om å dele en løk i to, å la det ligge på nattbordet. I ren desperasjon prøvde jeg det, og det funket! Vet ikke om det var tilfeldig, men er jo verdt å prøve?

Anonymkode: 5d765...852

• Liker 1
Skrevet

Kan hjelpe å putte på han en Buff, om du føler det er forsvarlig (mtp kvelningsfare). Eller dytte dyna godt rundt halsen hans. 

Det finnes også hostedempende midler, men da må du være sikker på at det kun er tørrhoste og ikke noe som skal opp. Og sjekke felleskatalogen om disse kan brukes på barn. 

Sover han, men holder deg våken, ville jeg bare tatt med meg dyna og lagt meg på gjesterom eller sofa. Eller puttet i noen øreplugger som demper nok, men ikke så mye at du ikke våkner om han trenger deg. 

Anonymkode: d63f8...b96

Skrevet

Hostesaft beregnet for aldersgruppen og hevet hode (mens barna har én tynn pute til vanlig får de gjerne en til under), evt. også nesespray. Vi har hatt mye natthosting på særlig det ene barnet ved sykdom, og det er kjempeslitsomt for alle, men syns kanskje det hjelper mest med hevet hode. Merker det på meg selv ved sykdom også, at jeg hoster mindre med hodet mer hevet.

Ellers er det vel delte meninger om å gi barn Cosylan, men i desperasjon ga jeg min da 5-åring en liten dose av det i fjor da han hostet og hostet noe helt ekstremt en natt. Men det var tørrhoste, det er viktig at det ikke brukes ved slimhoste. Han fikk sånne forferdelige tørrhosteanfall jeg selv har vært mye plaget med ved forkjølelser, hvor man føler at man mister pusten. Men det er altså noe man kan høre med lege om dersom barnet har ekstrem tørrhoste om natta ved sykdom.

Skrevet

Hevet hodeenden av senga her også, det hjalp litt. Løktrikset fungerte ikke... Gå også otribaby før legging.

Anonymkode: 38eae...610

Skrevet

Smør mentolatum under føttene og på brystet. 

Anonymkode: d83d3...e55

Skrevet

Har du prøvd å gi slimløsende hostesaft for å se om noe kommer opp? Jeg og sønnen har influensa nå, begynte med tørrhoste men etter hvert ble det slimhoste med skikkelig grønt snørr i brystet. Vært syk i to uker her.

Anonymkode: d4b15...9e0

Skrevet
På 15.2.2018 den 5.10, AnonymBruker skrev:

Hjelp?? Jeg får ikke sove? 4-åringen tørrhoster HELE NATTA. Prøvd vann. Hoster halvveis i søvne. :( hva hjelper 

hør med legen om han kan skrive en resept for Cosylan, en mikstur med sterk effekt mot tørrhoste. Vær forsiktig om å ikke la barnet bli avhengig.   

Anonymkode: 2942a...fc9

Skrevet

Sett en skål med kokende vann tilsatt eucalyptus dråper inn på rommet når barnet har sovnet. Vi bruker det her i huset ved hosting på små og store. Det virker for oss og hostingen blir mindre på natten

Anonymkode: dafa4...044

Skrevet

Lufte godt før leggetid. Vinduet litt åpent på natta dersom han ikke får trekk på seg av det. Hodet høyt, drikke te. Synes te har bedre effekt enn hostesaft.

Skrevet

Cosylan.

Anonymkode: 18744...4db

Skrevet

En tur til legen. 

Prøv damp pusting, ente ved å koke vann på komfuren og la barnet sitte tett inntil og puste inn dampen, mens du holder armene slik at hen ikke kommer til å brenne seg ved brå bevegelser. Eller slå av nentilasjonen og skru på dusjen. Sett deg med barnet på badet en fem til ti minutter. (Husk å ventilere godt etterpå slik at du ikke får for mye damt i rommet etterpå. 

Et siste alternativ, kle på barnet og gå ut en kort tur. Men prøv de andre alternativene først.

Anonymkode: 7150f...aab

Skrevet

DU får ikke sove..? 

En rar bekymring med sykt barn. 

Anonymkode: e4553...052

• Liker 3
Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)
På 15.2.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Jeg leste et tips om å dele en løk i to, å la det ligge på nattbordet. I ren desperasjon prøvde jeg det, og det funket! Vet ikke om det var tilfeldig, men er jo verdt å prøve?

Måtte Google og ser at flere har hatt suksess med dette 😯

Takk for tips! Skal definitiv løke ned rommet til småen neste gang han får hosteanfall 🙌

Endret av GoldenLioness
Skrevet

Be legen om en resept på Dexamethason tablettkur. Virksomt for alle parter. Hilsen helsesøster og småbarnsmor :) 

Anonymkode: 14672...b38

Skrevet

Løktrikset funker alltid hos oss!

Skrevet

Har en 6-åring som har holdt på sånn også. Hostesaft og halspastiller hjalp ikke, men ga henne Bronkyl i noen dager, og det gikk over. Prøvde også å få i henne en kopp grønn te hver dag, samt dampe over en kjele med varmt vann med peppermynteolje.

Anonymkode: 4a0db...73d

Gjest making.a.mess
Skrevet
På 15.2.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Har og prøvd det. Løken trekker til seg bakterier. Men husk å kaste løken etterpå. 

Skrevet

Cosylan uten tvil. Er helt fantastisk.  Littla her får alltid ekstrem tørrhoste etter falsk krupp. Har gitt det flere ganger etter avtale med lege. Ingen problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...