Gyll1 Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Jeg har vært gift med mannen min i 4 år, kjærester i 6 år. Svigerfamilien min er stor og de er hyggelige mennesker som stiller opp for oss og andre når det trengs. Men de skal absolutt blande seg inn i alt vi gjør, prøver å bestemme over hvordan vi skal leve livet og snakker hull i hode på stakkars mannen min som bare er snill og grei. Jeg har klart å leve med det, med noen utbrudd her og der. Nå får vi barn om en mnd og jeg er så redd for at de skal prøve å ødelegge den tiden som skal være den beste. Svigermoren min er spesielt ille da hun trenger seg på i alle situasjoner, behandler oss som unger, tror hun kan snakke på vegne av oss eller bare dukke opp på døra når som helst. Hun kan plutselig stå utenfor med annet besøk som hun har invitert med seg. Hun nekter å dra hjem ( bor 10 min unna ) når vi hinter om at vi er slitne og trøtte. Hun er spydig, frekk og tror hun vet best. Alltid. Uansett hva, hvem og hvor. Hun mener godt, det vet jeg. Alt blir bare ekstra ille når det kommer fra henne. Jeg vet ikke hva jeg skal frem til her. Noen andre med slitsom svigermor? Svigerfamilie? Hvordan takler dere det? Inn det ene øret og ut det andre?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Flytt. Eller kvinn deg opp. Slutt å hint, da det er tydelig at de ikke responderer på det. Anonymkode: 345c3...273 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 3 minutter siden, Gyll1 skrev: Jeg har vært gift med mannen min i 4 år, kjærester i 6 år. Svigerfamilien min er stor og de er hyggelige mennesker som stiller opp for oss og andre når det trengs. Men de skal absolutt blande seg inn i alt vi gjør, prøver å bestemme over hvordan vi skal leve livet og snakker hull i hode på stakkars mannen min som bare er snill og grei. Jeg har klart å leve med det, med noen utbrudd her og der. Nå får vi barn om en mnd og jeg er så redd for at de skal prøve å ødelegge den tiden som skal være den beste. Svigermoren min er spesielt ille da hun trenger seg på i alle situasjoner, behandler oss som unger, tror hun kan snakke på vegne av oss eller bare dukke opp på døra når som helst. Hun kan plutselig stå utenfor med annet besøk som hun har invitert med seg. Hun nekter å dra hjem ( bor 10 min unna ) når vi hinter om at vi er slitne og trøtte. Hun er spydig, frekk og tror hun vet best. Alltid. Uansett hva, hvem og hvor. Hun mener godt, det vet jeg. Alt blir bare ekstra ille når det kommer fra henne. Jeg vet ikke hva jeg skal frem til her. Noen andre med slitsom svigermor? Svigerfamilie? Hvordan takler dere det? Inn det ene øret og ut det andre? Jeg kuttet dem ut, da ting gikk fra vondt til verre etter fødselen. Ord som "dårlig mor", "rotehue" osv kostet svigerfamilien dyrt for å si det slik Deilig å være kvitt hele den slemme gjengen! Et råd til deg er at du må stå opp for deg selv og ikke la deg overkjøre. Men høres ut som at du har en svigerfamilie som ligner min, og da lover jeg deg at det blir håpløst.. De kommer alltid til å se ned på deg, og rive babyen ut av armene dine. Babyen vil nemlig bli sett på som deres eiendom, da mannen din er far til barnet. Riktig lykke til! 😀 Anonymkode: 2fd96...2fb 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 Husk på hormonene. Det vil bøi verre etter fødsel. Men så se det an. Anonymkode: 2b175...d7d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Svigermor er akkurat sånn! Vi hadde en del kontakt før jeg fikk barn.. Nå har vi minimalt med kontakt... Kun dersom vi blir invitert dit.. Jeg er en stille og beskjeden person, og sikkert ett lett offer for henne.. men jeg begynte å svare henne.. Sa ifra dersom jeg var uenig i det hun sa osv.. Og da skjønte hun til slutt at her var det best å holde kjeft og holde lav profil.. Jeg vant hihi Anonymkode: 9b991...2ee 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 barnet vårt liker heller ikke svigermor.. Jeg har aldri sagt noe.. men hun er for pågående og masete og kritiserende.. Når min mor kommer på besøk, så hopper hun opp i fanget med en gang.. Men når svigermor kommer går hun omtrent å gjemmer seg Anonymkode: 9b991...2ee 1
Gyll1 Skrevet 15. februar 2018 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2018 Jeg sier akkurat hva jeg mener og tenker til henne. Jeg er ikke sjenert og redd, står opp for meg selv hele tiden. Når hun fortsatt oppfører seg sånn kan dere tenke dere hvor ille hun er ... Hun er så flink til å se ned på folk og tror hun fortjener så mye mer respekt fordi hun er eldre. Bare å tenke på henne gjør meg irritert! Haha!! 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 La være å slippe henne inn i utgangspunktet om hun kommer når dere ikke ønsker besøk/kommer med medbrakte gjester. Anonymkode: 402f7...8f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå