Gå til innhold

Svart dgmamma og støtte fra nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere som har fått stønad til barnetilsyn fra nav, hvordan dokumenterte dere dette? Holder det med framvist kontrakt eller må man ha kviteringer? Dagmammaen jeg vurderer jobber svart og pengene vil bli betalt kontant.

Anonymkode: 5a0d1...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal nav gi deg støtte til å betale noen svart?

Anonymkode: 9825f...37e

• Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal nav gi deg støtte til å betale noen svart?

Anonymkode: 9825f...37e

Helt sikkert fordi systemet skal utnyttes.

Frekkheten lenge leve

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, EvaLena skrev:

Helt sikkert fordi systemet skal utnyttes.

Frekkheten lenge leve

Vel, det er dyrt nok å leve. Så er ikke satsene fra nav særlig høye..

Full forståelse for mor her.

Anonymkode: 5cd33...4c6

Skrevet

Du får naturligvis ikke støtte til dagmamma som ikke betaler skatt. 

Anonymkode: 88df8...0fc

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er dyrt nok å leve. Så er ikke satsene fra nav særlig høye..

Full forståelse for mor her.

Anonymkode: 5cd33...4c6

Syns du det er riktig at vi andre skal betale skatt for å gi det til snyltere? Du må gjerne ta på deg å støtte TS med den utgiften helt alene, da gjør du mange andre en god tjeneste, Ikke minst TS selv

• Liker 5
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dere som har fått stønad til barnetilsyn fra nav, hvordan dokumenterte dere dette? Holder det med framvist kontrakt eller må man ha kviteringer? Dagmammaen jeg vurderer jobber svart og pengene vil bli betalt kontant.

Anonymkode: 5a0d1...aac

Nav betaler ikke barnetilsyn til dagmammaer som jobber svart. 

Å ordne dagmamma arbeid med kommunal godkjenning av hjemmet og dagmammaen og å ordne tingene hos Skatteetaten er en liten sak. 

Å sende et barn til en dagmamma uten tingene i orden kan få alvorlige konsekvenser for barnet dersom det skulle skade seg i tiden det er hos fdagmammaen. Jobber dagm. Svart i tillegg så hjelper ingen barneforsikring eller andre løsninger. 

Dagm. Selv opptrer som en person som kjører bil uten forsikring. Skjer det noe mens barnet er i hennes varetekt og barnet får alvorlig skade, kan foreldrene saksøke dagm. For millioner. Et skadet barn kan kreve mye kompensert i form av tapt arbeidsfortjeneste, hjelp og pleie m.m. i fremtiden. 

Å bruke svart dagmamma er i tillegg ikke lov, og uforsvarlig av alle involverte. Å tro at Nav i tillegg skal støtte opp om en slik lysky virksomhet er utopi.

Anonymkode: 355a4...d5c

• Liker 9
Skrevet

Gjør staten en tjeneste: Meld deg selv og dagmammaene til politiet. 

Anonymkode: bcdec...25f

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor vil du ha en umoralsk og uintelligent person til å passe ungen din? Å jobbe svart er å stjele fra fellesskapet. Hun vil ikke betale skatt, men hun bruker likevel av alle fellesgoder som vi andre ( også du) betaler med skatten vår. Skatten betaler for veien hun kjører, for gatelyset på veien, for ambulanse og sykehus om det skjer en ulykke, for skolen hun gikk på, for så mye i samfunnet. Det er umoralsk å jukse, og ikke være med og spleise! Hvis hun i tillegg får arbeidsledighetstrygd e.l. jukser hun til seg den også.

Dessuten er det dumt av dagmammaen å jobbe svart av egoistiske grunner også. Ikke får hun sykepenger, ikke får hun dokumentert arbeidserfaring (til cv) og ikke får hun pensjonspoeng. Veldig korttenkt.

Du blir også en lovbryter selv. Det er ikke lov å benytte svart arbeid, og du stjeler faktisk penger når du lar være å betale arbeidsgiveravgif.

Anonymkode: 25c48...383

• Liker 3
Skrevet

Ærlig talt. Du ønsker andres skattepenger, for å betale for en tjeneste av noen som ikke betaler skatt. Altså, hvor skal man begynne her. Om du synes du får for lite penger fra det offentlige, så kan du i det minste støtte de som faktisk bidrar til den potten du selv nyter av. 

Anonymkode: a827e...1f1

• Liker 5
Skrevet

Haha! Frekkheten lenge leve.

Dagmammaen har vel lite lyst til å oppgi navnet sitt til NAV uansett.

Anonymkode: a3b8e...10e

• Liker 1
Skrevet

Si meg, liker du å vite at du får gratis helsehjelp hvis du eller noen du er glad i  kommer utfor en ulykke? Gratis skolegang? Dette er ting skattebetalere gjør mulig for landet vårt. Hvis du ansetter en som jobber svart, og ikke skatter, så vil jo du bidra til at disse mulighetene kan bli borte.

Skam deg. 

Anonymkode: 501bd...282

• Liker 1
Skrevet

For å få fradrag på skatten må du betale via bank samt levere a-melding. Dette er selvfølgelig ikke forenlig med at dagmammaen jobber svart.

Anonymkode: 07cf0...827

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du får selvfølgelig ikke støtte til barnetilsyn om du velger svart dagmamma. Du får heller ikke fradrag for barnepass (som er opptil 25000 for ett barn), så selv om svart dagmamma kanskje gir deg lavere månedsutgifter der og da vil det til sammen likevel lønne seg å velge hvit dagmamma. Er barnet ditt forsikret hos en svart dagmamma? Hva gjør du om barnet skader seg eller det viser seg at dagmammaen driver uforsvarlig barnepass på noe vis. Hvem tror du har tenkt å hjelpe deg eller betale da? 

Fra dagmammas synspunkt skjønner jeg heller ikke hvorfor noen skulle ønske å jobbe, men uten å få utgiftsgodtgjørelse og uten å tjene opp sykepenger, pensjon og andre rettigheter. Det er jo rett og slett skikkelig dumt. 

Endret av Arkana
  • Liker 4
Skrevet

Hvor mye betaler du henne? Man kan vel tjene 6000,- skattefritt i året.

Anonymkode: 15016...b6f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betaler du henne? Man kan vel tjene 6000,- skattefritt i året.

Anonymkode: 15016...b6f

De fleste dagmammaer tar minst 6000 (dvs kontantstøtten) i måneden

Skrevet
1 time siden, Arkana skrev:

De fleste dagmammaer tar minst 6000 (dvs kontantstøtten) i måneden

Kontantstøtten er på 7500,- fra august 2017. 

Skrevet

Hei, jeg skal kjøpe noen smertestillende på gata. Jeg har behov for disse og hadde jeg fått hos legen ville jeg fått blå resept. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvordan  jeg får refundert 90% av kostnadene jeg bruker på dealeren min? 

Takk. 

Anonymkode: 4bc25...966

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, FantasDick skrev:

Kontantstøtten er på 7500,- fra august 2017. 

Ok, lenge siden sånt var aktuelt for oss så det har jeg ikke fått med meg. :) Men de fleste dagmammaer tar kontantstøtten (og evt litt ekstra i tillegg, men det er nok varierende).

Skrevet
1 minutt siden, Arkana skrev:

Ok, lenge siden sånt var aktuelt for oss så det har jeg ikke fått med meg. :) Men de fleste dagmammaer tar kontantstøtten (og evt litt ekstra i tillegg, men det er nok varierende).

Det er sant. :) Bare pirk fra min side, men.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...