Gjest LoisLane Skrevet 12. februar 2005 #1 Skrevet 12. februar 2005 Tenk deg at du får vite at jorda går under om en uke. Hva fyller du de sju dagene og nettene med?
Gjest Madam Felle Skrevet 12. februar 2005 #2 Skrevet 12. februar 2005 Drar til varmere strøk, og koser meg masse med familien.
Arkana Skrevet 12. februar 2005 #3 Skrevet 12. februar 2005 Tilbringer mest mulig tid med samboeren og familien min.
Cilla Skrevet 12. februar 2005 #4 Skrevet 12. februar 2005 Gjør mest mulig dagligdagse ting, sammen med familie og venner.
Gjest Aurélie Skrevet 12. februar 2005 #5 Skrevet 12. februar 2005 Tatt med meg venner og familie og reist avgårde til et sted med flott natur for å filosofere over tingenes tilstand, skape mest mulig mening på kortest mulig tid, og ha det gøy.
Gjest Aurélie Skrevet 12. februar 2005 #7 Skrevet 12. februar 2005 Planter et tre.. Veldig symbolsk handling
Gjest gjest1 Skrevet 12. februar 2005 #8 Skrevet 12. februar 2005 Denne tråden hadde jeg ikke godt av å åpne, ca en halv time etter jeg har våknet fra en drøm der alle døde av fugleviruset :o Drittdrøm!!
Gjest Seleena Skrevet 12. februar 2005 #9 Skrevet 12. februar 2005 Gjort alt heilt normalt, men hadde nok brukt mykje meir tid på familie og venner enn det eg pleier. Reist ville eg ikkje gjort.
Leviin Skrevet 12. februar 2005 #10 Skrevet 12. februar 2005 Må si jeg stusser over svarene her. For det første jeg tenkte da jeg leste spørsmålet her, var at jeg antagelig ville bli fryktelig lei meg, og redd, kanskje til og med få litt "panikk". Ville ikke de fleste bli redde, og reagere med en slags sorg, for sitt eget og andres liv, hvis de fikk høre at jorda skulle gå under om 1 uke...? Så klart ville jo det beste man kunne gjøre, være slike ting som dere andre her foreslår - å få mest mulig ut av tida som var igjen, men hvor mange av oss ville virkelig klare å forholde oss så rolige?
-Fisken- Skrevet 12. februar 2005 #11 Skrevet 12. februar 2005 Må si jeg stusser over svarene her. For det første jeg tenkte da jeg leste spørsmålet her' date=' var at jeg antagelig ville bli fryktelig lei meg, og redd, kanskje til og med få litt "panikk". Ville ikke de fleste bli redde, og reagere med en slags sorg, for sitt eget og andres liv, hvis de fikk høre at jorda skulle gå under om 1 uke...? [/quote'] joda, først ville dette ha kommet. Deretter ville jeg ha brukt tiden sammen med de jeg er glad i, hatt masse sex,drukket litervis pepsi max, spist masse sjokolade, lakris og is. REtt og slett gjort de tingene jeg virkelig elsker.
Gjest LoisLane Skrevet 13. februar 2005 #12 Skrevet 13. februar 2005 Angst og redsel, selvfølgelig! Vet at dette er en ganske far-fetched problemstilling. Men nå er det faktisk sånn at vi KAN dø om en uke. Og innen et visst antall tiår er vi helt sikkert borte. Huff, dette ble litt depressivt. Poenget mitt er: Vit hva du vil bruke tiden din til Hva er viktig for deg? Nevil Shute har forresten skrevet en bok om dette. Husker ikke hva den heter, men den handler om et ungt ektepar i Australia med et lite barn og et nytt på vei. De har noen måneder igjen, og lever som før. Andre reagerer med å ta helt av i orgier o.l.
Gjest kenneth Skrevet 13. februar 2005 #14 Skrevet 13. februar 2005 Tenk deg at du får vite at jorda går under om en uke. Hva fyller du de sju dagene og nettene med? Vrient spørsmål. Det første jeg tenkte på, var at jeg ville ta en runde med alle venner og familiemedlemmer og si hvor mye jeg setter pris på de osv. På den annen side, hvorfor skulle jeg gjøre det? Det går jo til helvete snart åkke som. Det er vel også naturlig å tenke i mer hedoniske retninger også. Nå var jo tråden neppe så seriøs i utgangspunktet, men i den grad den kan bidra til noe nyttig, vil det kanskje være i den forstand at vi kan bli oppmerksom på AT det kan gå til helvete (i en eller annen form), og vi bør være flinke til å utnytte tiden vi har. Hm. Makan. Nesten dypt jo :-)
Alterna Skrevet 13. februar 2005 #15 Skrevet 13. februar 2005 Jeg ville reist langt bort og prøvd å "glemme" det. Hadde sikkert drukket fullt av paraplydrinker hver dag og gjort akkurat hva jeg ville!
hecuba Skrevet 13. februar 2005 #16 Skrevet 13. februar 2005 Muligens jeg først hadde fått panikk, siden holdt meg til de personene jeg er mest glad i.. Noen som hadde blitt veldig religiøse her?
Alterna Skrevet 13. februar 2005 #17 Skrevet 13. februar 2005 Religiøse? Aldri i verden om jeg plutselig hadde brukt den siste tiden min på å plutselig tro at det er en gud som bestemmer at verden skal gå under nei!
hecuba Skrevet 13. februar 2005 #18 Skrevet 13. februar 2005 Vel.. dersom jeg hadde trodd at jeg hadde 7 dager til å "redde sjelen min", er det godt mulig at jeg ville brukt disse til å be eller noe.. Tror hvertfall at en del hadde gjort det.. Tror jeg ville dratt til den nærmeste familien...
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #19 Skrevet 15. februar 2005 Jeg ville reist langt bort og prøvd å "glemme" det. Hadde sikkert drukket fullt av paraplydrinker hver dag og gjort akkurat hva jeg ville! Så du skulle ta fri fra jobb, men ikke de som jobber i flyselskaper, på hoteller og i barene..?
Gjest GreenSky Skrevet 15. februar 2005 #20 Skrevet 15. februar 2005 Jeg villle festet, dopet meg, hatt vill sex, ødslet med penger (Eller da blir det vel anarki, så jeg hadde sikkert ranet butikker) gitt uttrykk for min ødeleggelsestrang ved å knuse noen ruter og herpe på biler og brenne hus. Også ville jeg vært sammen med venner og familie i de siste timene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå