Gå til innhold

De nye "dating"-reglene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner virkelig at jeg har fått nok av forutsetningene som har vokst frem de siste årene. Tinder har tatt vekk gleden og moroa ved å bli kjent med noen "analogt". Fordi ingen MÅ ta sjansen lenger, man kan være trygg bak skjermen. Alt blir sterilt presentert, alt er så sikkert, man tar ikke lenger en skikkelig sjanse på noen. Det er et spill hvor man har flere av gangen for å avveie hvem som passer best. 

Instagram har åpnet for at man ikke pleier forholdet, går det dårlig kan man scrolle, få bekreftelse på andre måter, snakke med andre. 

Det er så lett å være utro. Jeg syntes knapt det er dårlig gjort lenger, det er helt umulig å ikke føle seg fanget i forhold, for det grønne gresset på andre siden blir presset på oss. 

Datingscenen har endret karakter så drastisk på bare få år. Et skikkelig bruk-og-kast. Man snapper og har steak og følger med på hvem andre følger på instagram. Det er rett og slett et spill jeg ikke klarer å følge med på.

Og jeg er 23 år bare! Jeg føler dating har blitt "for lett". Det er blitt mye vanskeligere å stole på folk, eller vite intensjonene. Og jeg har lyst på kjæreste!

Men jeg har ikke lyst til å se de deilige jentene han følger, de med silikon og operert rumpe og restylane og masse sminke. Jeg kan se sånn ut jeg og, men jeg ser ikke sånn ut når jeg våkner om morgenen, eller kommer hjem fra studier og jobb. Jeg ser bare sånn ut når vi blir kjent på fest. Men nå er det ikke "lov" å dra på hytta uten sminke lenger. 

Jeg vil heller være alene enn å være i et forhold hvor jeg føler meg så utilstrekkelig, og at det bare er et spill.

Anonymkode: 2c55c...189

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er noe dritt at det skal være sånn...Er ikke så vanskelig å være ærlig!

Anonymkode: 490ec...a43

• Liker 1
Gjest Fillerista
Skrevet

Så ille er det da ikke! Hjelper en hel del å ta tak i seg selv først. Slutt med sosiale medier eller reduser det i hvertfall til et minimum. Treff folk i den virkelige verden og ikke overdriv tekstingen mellom dater. 

Funka for meg. Bonusen er at man ikke sitter der etter to år, ved siden av hverandre i sofaen med øynene nedgravd i hver sin telefon.

Skrevet

Anbefaler deg på det sterkeste å kutte ut alle sosiale medier. Livet blir mye bedre. Gjorde det selv da jeg var 23, og har overhodet ikke savnet det i de fem årene som har gått. 

Anonymkode: 9023c...5e7

• Liker 2
Skrevet

De nye datingreglene har vel eksistert siden sosiale medier kom for alvor 10-15 år siden. Det er uansett alltid noen som har det vanskeligere enn deg. Tenk på de som ikke engang får date selv om det er så enkelt nå for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...