Gå til innhold

Å bruke Visa på nettet / lagret kort info.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle handle litt på en nettbutikk i England hvor jeg har handlet før og er fornøyd. Når jeg kom tilbake i dag, logget meg inn og skulle betale med visa kortet mitt, så hadde de lagret all info om kortet jeg fylte ut sist. Jeg kunne bare trykke OK og så var kjøpet fullført. Nå grubler jeg litt på sikkerheten rundt dette, jeg liker ikke at dette er lagret. Er dette dårlig sikkerhet eller er det ingen grunn til panikk?

Anonymkode: 2d56a...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig at nettbutikker gjør det, men det hender at de blir hacket og kortnummerene stjålet også. Jeg pleier å velge at ikke de skal lagre kortnr hvis det er mulig.

Anonymkode: cd0e1...a4d

Skrevet

Det er litt dumt, ja. Endel nettbutikker har nærmest ikke-eksisterende sikkerhetsrutiner, uten at det er noe du som kunde kan vurdere (med noen unntak - fikk bakoversveis da en utenlandsk nettbutikk ba meg maile over kopi av passet mitt). Ofte finner man aldri ut hvor kortnummeret ble stjålet fra engang. Det lureste du kan gjøre er å skaffe deg et kredittkort med lav beløpsgrense, 5000 kr f.eks., samt en ID-tyveriforsikring.

Skrevet

Det er ganske vanlig, men de gjør det ikke uten at du har krysset av for at det er ok. Så her har du nok vært litt sløv. Alle stedene kortet mitt er lagret må jeg selv fylle inn CVV, så helt utfylt er det ikke.

Anonymkode: c192d...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...