Gå til innhold

De fleste har enten renraset hund, eller blandings rase katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med at de fleste som har hund, har en renraset hund? Mens de fleste som har katt, har en blandings rase?

Nå mener jeg ikke at alle har blandings katt, eller renraset hund. Jeg snakker om flertallet.

Jeg har ikke noe problem med at det er sånn. Tenkte bare litt på det idag... noen andre som har tenkt over dette, eller har noe svar på hvorfor det er sånn?

Anonymkode: 7936b...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det finnes flere blandingskatter enn renraset. For mange så er katt katt. Mens en hund er flere forskjellige raser. vanskelig  å forklare. 

Anonymkode: 2c872...28b

Skrevet

Hunder har ganske ulike rasespesifikke væremåter, det samme gjelder vel ikke katter? Kanskje det er en grunn? 

Anonymkode: 52aba...218

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunder har ganske ulike rasespesifikke væremåter, det samme gjelder vel ikke katter? Kanskje det er en grunn? 

Anonymkode: 52aba...218

Jaa!! Dette kan nokk sikkert stemme:)

takk for svar

Skrevet

Rasekatter har også forskjellig oppførsel og man må finne en som passer. Blandingskatter er jo også ganske så forskjellige. Jeg har hatt flere og ingen har vært like, så jeg er ikke enig at katt er katt. 

Jeg har ikke rasekatt fordi jeg ikke føler jeg trenger det. Min helt vanlige huskatt er så nydelig og akkurat det vi ønsker oss. 

Katter har forskjellige personligheter akkurat som hunder og rasene er som sagt forskjellige. 

Anonymkode: adb0c...b13

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasekatter har også forskjellig oppførsel og man må finne en som passer. Blandingskatter er jo også ganske så forskjellige. Jeg har hatt flere og ingen har vært like, så jeg er ikke enig at katt er katt. 

Jeg har ikke rasekatt fordi jeg ikke føler jeg trenger det. Min helt vanlige huskatt er så nydelig og akkurat det vi ønsker oss. 

Katter har forskjellige personligheter akkurat som hunder og rasene er som sagt forskjellige. 

Anonymkode: adb0c...b13

Ja, dette kan nokk også stemme...

jeg har egt også hatt utrolig mange katter, og ingen av dem har vært forskjellige.

Hmmm... ja det var vell ikke så lett å finne svar på spørsmålet mitt..

Skrevet

Det er mye større forskjell for hunder av forskjellig rase enn katter.  Siden hunder også gjør mer ut av seg/krever mer er det viktig å velge en type som passer ens hverdag og hva man kan tilby hunden. Man kan ikke bare ta en random mix liksom, og så er det en selvfølge at det blir bra.

katteraser/blandingskatter er ikke så forskjellige størrelsesmessig. Og ikke voldsomme forskjeller adferdsmessig heller. I tillegg har jeg inntrykk av at det ikke er mer sykdom/helseproblemer med blandinger der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...