AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #41 Skrevet 20. februar 2018 5 timer siden, Arabella skrev: Det enkleste og mest skånsomme siden du ikke ønsker flere barn, er sterilisasjon. Det er en engangsforeteelse, så slipper du alt styr med prevensjon. Mister man mens da? Anonymkode: 2792c...db3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #42 Skrevet 20. februar 2018 Å sette inn og ta ut spiral var ikke vondt på noe vis. Legen bruker spekulum som ved GU og det oppleves akkurat som en vanlig GU. Hadde ikke smerter hverken på innsett eller uttak. Innsett var ca 1 år etter fødsel og uttak 3,5 år etter. Eventuell smertelindring må du uansett diskutere med lege. Spør noen venninner om de vet om en lege som håndterer spiral på en god måte. Lykke til! Anonymkode: c20a3...095
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #43 Skrevet 20. februar 2018 Var hos legen igår, blir henvist til samtale med gynekolog. Han mente at det ikke skulle være noe problem å ihvertfall få en vival og en oxynorm i forkant. Man må da selvfølgelig bli kjørt til og fra innsetting. Anonymkode: 2792c...db3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #44 Skrevet 20. februar 2018 Har du prøvd p-stav? Det er jo i armen. Det er også langtidsvirkende prevensjon du ikke trenger å tenke på. Anonymkode: 79c63...425
Arabella Skrevet 20. februar 2018 #45 Skrevet 20. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mister man mens da? Anonymkode: 2792c...db3 Nei, man får fortsatt menstruasjon. Les her: Sterilisering, kvinne - NHI.no
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #46 Skrevet 21. februar 2018 8 timer siden, Arabella skrev: Nei, man får fortsatt menstruasjon. Les her: Sterilisering, kvinne - NHI.no Da er det helt uaktuelt. Anonymkode: 2792c...db3
Annonym91 Skrevet 21. februar 2018 #47 Skrevet 21. februar 2018 På 19.2.2018 den 1.31, AnonymBruker skrev: Jeg er som sagt drittlei av p-ring, regner meg fram til at jeg må ha brukt rundt om 25 000 kr på de. Ser at p-stav sitter inne i 3 år, koster ca 1200 kr og kan gi ureglemessige blødninger og økter menssmerter. Tror ikke det er noe for meg..... Anonymkode: 2792c...db3 Eeh! Jeg hadde spiral (hormon) i 1år å fossblødde HVER dag. 365 dager! P-stav er likedan som spiral.. Sterilisering er å råde deg da i såfall...
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #48 Skrevet 21. februar 2018 14 minutter siden, Annonym91 skrev: Eeh! Jeg hadde spiral (hormon) i 1år å fossblødde HVER dag. 365 dager! P-stav er likedan som spiral.. Sterilisering er å råde deg da i såfall... Alle de jeg vet om som har hormonspiral har sluttet å blø helt. Hvis du fossblødde hver dag hele året ble du vel innlagt for anemi og måtte ha blodoverføring? Og hvorfor ventet du SÅ lenge med å ta den ut. Jeg hadde tatt den ut ihvertfall etter et par mnd hvis jeg fossblødde. Hadde ikke turt lengre. Hvorfor velger så mange spiral hvis P-stav er et bedre alternativ? Anonymkode: 2792c...db3
Annonym91 Skrevet 21. februar 2018 #49 Skrevet 21. februar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle de jeg vet om som har hormonspiral har sluttet å blø helt. Hvis du fossblødde hver dag hele året ble du vel innlagt for anemi og måtte ha blodoverføring? Og hvorfor ventet du SÅ lenge med å ta den ut. Jeg hadde tatt den ut ihvertfall etter et par mnd hvis jeg fossblødde. Hadde ikke turt lengre. Hvorfor velger så mange spiral hvis P-stav er et bedre alternativ? Anonymkode: 2792c...db3 Pga min fastlege mente jeg skulle bruke dne 1 år så den fikk sjans til å virke. Ble ikke langt inn for blodoverføring. Burde kanskje ja.. men levde på jerntabletter å var ør å dårlig hver dag. Å vet om flere som bare har blødd pga spiral.. nei si det. Jeg er ingen lege så den forklaringen kan jeg ikke forklare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå