Gå til innhold

Dere som jobber som noe annet enn det dere er utdannet til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvordan gikk det til? Hvilken utdanning tok dere og hvilke jobber har dere fått som ikke er innen feltet deres?

Jeg er snart ferdig med en mastergrad innen et felt jeg i grunnen ikke vil jobbe med. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre, om graden er verdt noenting. Det er en sivilingeniørgrad, men jeg føler ikke jeg har kompetanse som er nyttig på noe vis og det virker svært vanskelig å få jobb for tiden. Jeg vil bare ha en jobb jeg ikke hater...

Anonymkode: c37f2...b7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mja, vet liksom ikke helt hva du er utdannet til ift. hva du ønsker å jobbe med.

Jeg har en mastergrad i interaksjonsdesign (IT). Jobber med programmering, basert på to emner jeg hadde det første året av bachelorgraden. Alle emnene jeg tok var IT-rettede, men kun de to jeg tok det første året var rettet mot det programmeringsspråket jeg faktisk jobber med. Jeg kunne med andre ord fint skippet de resterende fire årene av utdanningen min og hatt samme stilling som nå, og hatt samme kompetanse, men får betydelig bedre lønn nå. Så det går ganske fint for min del.

Anonymkode: b749f...edc

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg skulle bli arkitekt. Gikk noen år på studiet og jobber i en hotellbar. Hurra! Men jeg trives og er utrolig takknemlig for at jeg beholdt jobben med tilrettelegging! 

Bare for å sette ting i perspektiv.Jeg håper du finner ut av det! 

Skrevet

Som sivilingeniør bør du ha mange muligheter. Du har i allefall muligheter til å bygge ut kompetansen din. Om du tar 1-3 matematikkfag til, så kan du f.eks undervise i matematikk. 

Anonymkode: 10091...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...