Gå til innhold

Kjæresten gir meg "kjipe" gaver..

Anbefalte innlegg

Gjest Kravstor?
Skrevet

Til fødselsdagen min ifjor fikk jeg smykker og klokke.

Smykker bruker jeg lite av. Når jeg først tar på meg noe slikt vil jeg at det skal være noe som er "meg".

Vel, smykkene jeg fikk var ikke av den typen jeg ville valgt selv. Jeg synes de så ordinære, kjedelige og kjipe ut.

Jeg hadde ønsket meg en viss type klokke, men klokken jeg fikk så ut som en typisk "billigklokke" og traff ikke helt. Ikke kan jeg se hva klokken er heller... den mangler markører for timene.

Egentlig ville jeg byttet alt sammen. Men i frykt for å såre min kjære, takket jeg for alt sammen og tok det på meg samme dag som jeg fikk det. I ettertid har det jo blitt lite brukt, og jeg kan tenke meg det er om mulig enda mer sårende enn om jeg hadde byttet alt.

Nå føler jeg meg fryktelig utakknemlig. Men jeg skulle ønske han hadde spart pengene sine til å bruke på én eneste ting, og heller legge litt mer i akkurat den ene tingen. Istedet for å spre dem på flere ting, ende opp med smykker det går 13 av på dusinet og billige klokker man må gjette seg frem til tiden på.

Dessuten skulle jeg ønske han tok meg med på råd før han kjøper såpass personlige ting til meg som smykker og ur, men han elsker å overraske meg. Og igjen føler jeg meg vanskelig og krevende fordi jeg ikke liker slike overraskelser. Fordi følgene av overrraskelsesgavene er at jeg gjerne ikke bruker gavene hans så ofte som jeg føler han skulle ønske jeg gjorde.

Jeg har ikke sagt noe til han fordi jeg ikke vil være som den primadonnaen jeg føler meg som.

Burde jeg likevel sagt ifra? Er jeg frekk og krevende som ikke er helt fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Herregud. Selvfølgelig skal du IKKE si noe.

Kan ikke du ta deg en tur nedi, tjaa...Afrika, og sitte der et par dager uten mat og vann? Skal se hva du vil klage på da...

Er dette et tulleinnlegg? I såfall så har du dårlig humor.

Gjest Kravstor?
Skrevet
Herregud. Selvfølgelig skal du IKKE si noe.

Kan ikke du ta deg en tur nedi, tjaa...Afrika, og sitte der et par dager uten mat og vann? Skal se hva du vil klage på da...

Er dette et tulleinnlegg? I såfall så har du dårlig humor.

Nei, dette er ikke tull.

Konstruktiv kritikk er fint, og du mener jeg ikke skal si noe. Ok, tar det med meg. Innlegget ditt kunne sluttet der. Skal vi sammenlikne oss med majoriteten av afrikanerne har vi her i Norge ingenting vi skulle klaget over.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du burde virkelig føle deg utakknemlig, for det er akkurat det du er. Hva med å sette pris på tanken bak det, i stedet for å tenke på at dette ikke passer deg, for det er ikke fint nok.

Men om du ikke vil havne i den situasjonen senere, bør du si at du ikke ønsker deg smykke, klokker ol, men andre ting, som du vet han kan kjøpe uten å måtte ta deg med. Når du sier du ønsker deg en klokke, så bør du bli glad for at du får en :wink:

Gjest Kravstor?
Skrevet

Jeg synes det er synd å bruke en masse penger på smykker/ur som ikke blir brukt noe særlig likevel.

Tanken hans var helt skjønn, det er derfor jeg heller ikke har sagt noe. Men gavene falt altså ikke i smak, og blir ikke brukt nok (jeg bruker det innimellom nettopp fordi jeg har fått det av han).

Skrevet
Burde jeg likevel sagt ifra?

Så absolutt ikke!

Er jeg frekk og krevende som ikke er helt fornøyd?

I aller høyeste grad!

Skrevet

:o Syns ikke du er frekk jeg, men jeg er mer sjokkert over de frekke svarene du har fått!! :roll:

Ærlig talt; å få en ting man ikke liker må da være en ærlig sak??!!! :wink: Men; jeg syns ikke dette skal ha tilbakevirkende kraft... du bør ikke si til han at du ikke likte det du fikk "i fjor"...! :wink:

Det er viktitg å være tydelig når du ønsker deg noe! Han vil jo glede deg, og vil gjerne kjøpe noe du blir glad for... :) Foreslå at dere ser på ting sammen, han kan kjøpe gavekort, du kan være veldig spesifikk mht hva du ønsker deg etc...

Tydelig at han er glad i deg, og gjerne vil gi deg det du har lyst på, dere har bare ikke kommunsiert helt riktig i forhold til det enda....! Lykke til! :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Men; jeg syns ikke dette skal ha tilbakevirkende kraft... du bør ikke si til han at du ikke likte det du fikk "i fjor"...! :wink:

Nei, jeg skal ikke ta opp det som skjedde i fjor, jeg er ute etter råd i tilfelle en liknende situasjon skal oppstå igjen.

Jeg har kanskje uttrykt meg uklart her. Det er greit å få presisert dette.

Gjest Kravstor?
Skrevet

Dette innlegget er altså skrevet av "Kravstor?"

Skrevet

Det er utrolig frekt, ja du er kravstor og nei du skal ikke si i fra.

Skrevet

I himmelens navn da, jenter! Skal kjæresten til kravstor? kaste bort masse penger på gaver hun ikke liker? Det må da være såpass åpenhet i et forhold et du kan si i fra om at gavene du fikk kanskje ikke var midt i blinken... Men glem ikke at han kjøpte det til deg fordi han er gald i deg, og ønsket å glede deg!

Selv måtte jeg be pent om å få bytte et par øreringer jeg fikk av min forlovede, de kostet 4000 kr, og jeg likte dem ikke i det hele tatt, ville aldri kommet til å brukt dem. Vi har ikke råd til å la 4000kr ligge og støve ned i smykkeskrinet. Det har sikkert ikke kravstor? heller. Jeg var på ingen måte utakknemlig, heller rørt og beæret over at han ville gi meg en så dyr gave. Det er jo tanken som teller, selv om en ikke liker gaven.

Hadde jeg brukt penger på en gave min kjære ikke likte, ville jeg satt pris på at han sa ifra om det. - Slik at det kan byttes i en gave som gir glede og nytte :)

Skrevet
I himmelens navn da, jenter! Skal kjæresten til kravstor? kaste bort masse penger på gaver hun ikke liker? Det må da være såpass åpenhet i et forhold et du kan si i fra om at gavene du fikk kanskje ikke var midt i blinken... Men glem ikke at han kjøpte det til deg fordi han er gald i deg, og ønsket å glede deg!

Selv måtte jeg be pent om å få bytte et par øreringer jeg fikk av min forlovede, de kostet 4000 kr, og jeg likte dem ikke i det hele tatt, ville aldri kommet til å brukt dem. Vi har ikke råd til å la 4000kr ligge og støve ned i smykkeskrinet. Det har sikkert ikke kravstor? heller. Jeg var på ingen måte utakknemlig, heller rørt og beæret over at han ville gi meg en så dyr gave. Det er jo tanken som teller, selv om en ikke liker gaven.

Hadde jeg brukt penger på en gave min kjære ikke likte, ville jeg satt pris på at han sa ifra om det. - Slik at det kan byttes i en gave som gir glede og nytte :)

Det er tanken som teller, ikke hva man får.

Jeg syns nesten litt synd på folk som "bekymrer" seg over sånt.

Min eks som jeg ga en gullring i bursdagsgave ble kjøpt i en størrelse for liten. Vet du hva? Han byttet ikke størrelsen på den engang. Han hang den rundt kjedet sitt i stedet.

Jeg syns ikke hun skal gå å bytte inn gavene han gir henne. Det er frekt, og viser tegn på å være kravstor og ikke minst grådig.

Skrevet

En gang kan du prøve å forklare nøyaktig hva du liker. Jeg pleide å få ... mange rare smykker av kjæresten min. Han bomma stadig. Et smykke byttet jeg, fordi det ikke passet. Byttet det til et sett med perleøredobber og en perlering. Etter det fikk jeg et perlekjede og en veldig pen og enkel diamantring, så han hadde endelig skjønt hva jeg ville ha. :) Det måtte bare litt nøye anvisning til.

Finn bilder av den smykkestilen du liker, og si at "Sånn liker jeg". "Og sånn". "Og sånn". Hvis han får se nok eksempler, så skjønner han det forhåpentligvis av seg selv. Ellers kommer han til å fortsette og kjøpe smykker som HAN liker, og da er du like ille ute igjen. Men da har du ihvertfall prøvd. :)

Catzy

Skrevet

I min verden føles det fryktelig dumt å få ting som aldri kommer til å bli brukt, og ting som overhodet ikke passer til meg går jeg ikke med, uansett hvem som har kjøpt det.

Jeg syntes ikke trådstarter er kravstor, men hun ønsker en løsning som ikke sårer kjæresten.

Ikke nevn de gavene du har fått, men vær konkret i hva du ønsker deg. Får du et smykke, eller en klokke du ikke liker så syntes jeg det kan byttes - du kan forklare det, sannsynligvis sårer det mindre enn at gaver han kjøper til deg aldri blir brukt.

Å bytte en gave betyr jo ikke at den gaven man har fått ikke er "god nok" eller "fin nok", det betyr ikke at man er utakknemlig. Men smykker, klokke og klær er personlige ting, og har lett for å bli liggende hvis det ikke stemmer helt.

Skrevet

Menn har (som regel) null nytte av hinting, de trenger KLAR TALE på hva man liker og ikke liker. Vær tydelig. Men jeg syns du er litt kravstor her ja.......

Sørg for å gi tydeligere beskjed så skal du se at det ordner seg.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg vil kalle deg hverken kravstor eller noe annet. Syns du skal vise ham helt konkret HVA du ønsker deg neste gang, kanskje det hjelper?

Det med å si fra er vanskelig, jeg gjorde det da en kjærest gav meg bok til fødselsdagen for 3. eller 4. gang, at jeg øsnket meg litt variasjon i gavene... Jeg vet jeg såret ham og kanskje ikke burde sagt noe, men...

Ja, vi er fremdeles venner om enn ikke kjærester lenger.

Skrevet
Du burde virkelig føle deg utakknemlig' date=' for det er akkurat det du er. Hva med å sette pris på tanken bak det, i stedet for å tenke på at dette ikke passer deg, for det er ikke fint nok. [/quote']

Helt enig

Skrevet

Det er nok ikke lett å være mann... :-(

Min kjære er heller ikke verdens flinkeste med gaver, ganske lite kreativ, for å si det rett ut. Men siden han er tilnærmet perfekt for meg på alle andre områder - noe som faktisk er viktigere for meg - så det betyr det ikke så mye! Vi ler litt av hans manglende evner på området... :P

Men som flere andre sier; menn trenger ikke hint; de trenger klar melding! De trenger merke, størrelse, farge osv... :ler:

Hvis du legger så stor vekt på gavene han gir deg, tror jeg du må skrive en helt spesifikk ønskeliste som han ikke kan bomme på. Men da gir du ham samtidig strenge "føringer" med tanke på f.eks. pris. Det kan jo på sin måte virke like kravstort som at du kanskje bytter det du får! :wink:

Gjest Embla s
Skrevet

Skjønner deg godt jeg! Det er synd at han skal bruke masse penger på ting du ikke blir glad for, eller kan bruke. Også er det trist for ham hvis han skjønner at gavene ikke treffer.. Og det skjønner han jo lett selv om du forsøker å late som noe annet :(

Men la snøen som falt i fjor ligge, og fokuser på framtiden! Ta ham ned og pek på de tingene du ønsker deg! Skal vedde på han syns det er ok - alle ønsker jo å gi fine gaver og han har sikkert slitt med å finne ting å gi deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...