AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg skal kjøpe min første bil, ingen peil på bil og aner jo ikke hvordan jeg burde gjøre dette.. Har sett på en Nissan Juke som jeg kunne tenke meg. ( grei bil? ) Men reg.reim må skiftes derfor selges denne litt billigere, men jeg vil gjerne ha dette fikset før jeg kjøper den. Hvordan burde jeg gå frem da med pruting? Anonymkode: b92bd...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 14. februar 2018 #2 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg ville kjøpt en Gelanderwagen. Kjøp 2018 modellen, AMG versjonen. Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet. Bare si du vil kjøpe den til X pris bare hen fikser faenskapet? Det er kjøpers marked nå, så du kan be om hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Del Skrevet 15. februar 2018 Finn ut hvor mye det koster å skifte den og legg det til den prisen selger ønsker. Så sier du at du vil betale den prisen hvis reg.reim skiftes først. Anonymkode: d3844...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Del Skrevet 15. februar 2018 @abrasiveRefraction, kan ikke du skjerpe deg litt? TS, har du fått noe hjelp med å finne bilen? Hvor gammel er den? Anonymkode: 8bbd0...9e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjelldronning Skrevet 15. februar 2018 #5 Del Skrevet 15. februar 2018 Jeg hadde kjøpt en BMW x5 Det har vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Del Skrevet 15. februar 2018 Alvorlig talt, første bil og dere foreslår noen av de dyreste tyske doningene som kan oppdrives. :D Dette er hallelujahbiler for spesielt interesserte, som vil svi av sekssifra beløp frivillig ift andre alternativer. Når TS ikke er bilinteressert i utgangspunktet, så er disse forslaga noe...sprøtt. Anonymkode: 8bbd0...9e0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Del Skrevet 15. februar 2018 Kjøp bil med registerkjede. Trenger ikke bytte de ut. Er dyrt å skifte registerreim så hadde da ikke kjøpt bilen. Prisklasse du vil ha bil i har mye å si. Så vanskelig å anbefale noe uten å vite ca hva du vil gi for en bil. Det er lettere å slåss mot bilbutikken en privatpersoner når det kommer til skjulte feil. Så første bil hadde nok jeg kjøpt med bruktbilgaranti. Anonymkode: e0541...d4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tummy Skrevet 16. februar 2018 #8 Del Skrevet 16. februar 2018 Ville kjøpt fra forandler. Og lever bilen inn på NAF ellerbet annet verksted for kjøpers test. Å få forhandleren til å rette feilene. Alle biler som er tilsalgs har noe muffens problemer. Be dem spesielt å sjekke olje lekasjer og komprisjon. Har den Register reiim må den byttes hver 60 100 000, har den register kjede byttes dem nesten aldri. Finn en bil og søk bil modellen på nett, med modell og problemer, for å se hva fok skriver. Noen reperasjoner koster nesten 50 000. Så vær obs på typiske problemer. Kansje Toyota er de mest robuste, og så kan du gjerne sjekke årlig service pris på modellene, det varierer myyye. Toyota og Opel er kansje de rimeligse på deler og service. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 17. februar 2018 #9 Del Skrevet 17. februar 2018 Til de av dere som anbefaler bil med registerkjede, ta og list opp alle som har det da vel, så får dere vist hva dere duger til av kunnskaper om bilmotor😊 Skifte av registerreim koster rundt 10.000,- og da er vannpumpa med. Noen har også 8år eller 210.000km intervall på skifte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Del Skrevet 17. februar 2018 Er lettere å hjelpe deg om du sier noe om hvor ny bil du vil ha, hvor stor, om du foretrekker diesel eller bensin eller til og med elektrisk, automat eller manuell, forhjulstrekk eller bakhjulstrekk eller firehjulstrekk og ikke minst PRIS. Jeg har en mercedes e220 cdi 2000mod men drømmebilene er hiace, hilux og audi rs4 ☺ Hiace er den perfekte bygdebilen med masse plass og utrolig pålitelig, men passer overhodet ikke inn i større tettsted pga. svingradius, størrelse og utslipp. Hiluxen ville heller ikke passa inn i byen fordi jeg vil ha 4×4, diffsperre, 33" dekk, vinsj, skjermbreddere, kufanger og veltebøyle med ledbar på toppen 😍 Akkurat nå er det merca som "erstatter" audi rs4 drømmebilen. Den har bakhjulstrekk, automat, enkel å fikse på når ting begynner å bli slitt(gått 350 000) og det er bare å vri om nøkkelen og kjøre av gårde behagelig siden mercedes bryr seg om komfort. Fikk den billig siden den var noe stygg med lakk som hadde rent etter omlakkering og noen små bulker her og der og noe rust på dører og skjermer, men teknisk var den i veldig god stand og den hadde servicebok fram til 2014! Det gjelder å velge bil etter behov så det beste rådet jeg kan gi er at du setter deg ned og tenker på om du vil ha mulighet til å trekke tilhenger, få plass til barneseter og vogn, om du vil ha en høy bil eller om du trives med å sitte lavt, om du trenger 4×4, hvilken komfort du trenger(automat, parkeringsassistent, auto cruise),hvor lenge du vil beholde bilen og hvor mye du vil gi for bilen, inklusiv slitedeler, service og forsikring Anonymkode: 9dd30...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Del Skrevet 17. februar 2018 Min har reim, intervallen der var 10 år eller 160.000 km. Jeg tok den etter 9 år og ca 140.000 da det ble påpekt ulyd fra vannpumpe under siste EU-kontroll. Han som gjorde jobben fant forøvrig ikke noe feil på vannpumpen, så kan godt hende de bare prøvde å tjene penger på meg. Men nå er ihvertfall begge deler gjort. TS, hvor langt er denne bilen gått, og hvor gammel er den? Anonymkode: b16c3...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #12 Del Skrevet 17. februar 2018 Takk for svar alle 😊 jeg ser at jeg skrev litt for lite info her.. Jeg vil ikke ha noe BMW, Mercedes eller Audi.. Tenkte til rundt 100 000,- Da dette er bil nr «2» Da vi har en Nissan Qashqai fra før om vi skal på lengre turer ( mannen sin ). Jeg har falt for Nissan Juke da jeg synes designet på denne er meget spesielt ( sånt jeg liker det ) Og jeg synes Nissan er en god bil å kjøre. På den juken jeg har vært å sett og prøvekjørt fikk jeg presset ned prisen slik at regreim og vannpumpe ble byttet inkl i prisen. Og før jeg da evnt kjøpte den så skulle alt være klart.. Men dette er en bruktbilforhandler jeg ikke helt følte meg trygg på og jeg fant masse små rustflekker på begge dørene foran sikkert etter steinsprut og sprekk bak på bilen pluss ett par bulker.. Jeg har i dag vært hos en annen forhandler og prøvekjørt en Toyota Yaris d4d 2012 mod. Som var veldig god å kjøre dog designet og bilen er veldig kjedelig og ordinært men føler meg mye tryggere på forhandler da dette er et seriøst sted og også der vi har kjørt qashqaien.. Denne bilen hadde registerkjede som aldri(?) måtte byttes. Bilen må EU godkjennes i år men dette skulle jeg få inkl i prisen og skulle dem finne noe feil skulle jeg også få det inkl i prisen plus service før jeg fikk bilen da denne forhandleren har eget verksted.. Bilen koster da 85 000,- høres dette ut som en grei deal? Jeg og mannen har da blitt enige om at vi bytter ut qashqaien til en nyere juke modell kanskje neste år siden jeg har veldig lyst på en juke og han da overtar yarisen til å bruke til og fra jobb.. Anonymkode: b92bd...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Del Skrevet 17. februar 2018 Hvis du har mulighet til å bruke 150 000, er det f. eks mange fine Skoda Octaviaer der ute på bruktmarkedet. Stasjonsvogn med grei plass til bagasje. Anonymkode: 53cfc...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #14 Del Skrevet 18. februar 2018 Yaris er et godt og greit valg. For å finne ut om prisen er ok ser du bare på Finn og finner tilsvarende biler. Men jeg ville alltid ha prutet - spesielt hos forhandler. Du kan f.eks. be om nye dekk med i prisen, eller en stor service i tillegg til gjennomført EU kontroll. Anonymkode: 8bbd0...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå