lady90 Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Vår kastrerte hannkatt ble sluppet ut på mandag morgen. Det snødde ekstremt mye iløpet av dagen og da jeg kom hjem fra jobb var hagen og stien vi hadde måkt fram snødd igjen så mannen måtte ut og måke vei inn igjen,dvs pus har ikke hatt mulighet til å komme hjem igjen før han måkte. Han har katteluke og pleier alltid å komme hjem hver kveld. Det lengste han har vært borte før er to døgn, nå er vi snart på 3. døgn. Har lett overalt og ropt på ham samt etterlyst ham uten hell. Håper ikke han er sperret inne noe sted. Hvor lenge kan de klare seg uten mat og vann? Han var overvektig så han har litt å gå på. Begynner å føle at håpet snart er ute her.
Somle Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Håpet er ikke ute. 🙂 legg ut på Facebook sider i ditt nærområde at han er savnet og få alle til å sjekke boden/garasjen sin. Gå en tur i nabolaget hver dag og kall på katten din. Håper han dukker opp. 😃 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Det er bare onsdag, så litt tidlig å gi opp. Legg ut annonser over alt hvor dere oppfordrer folk til å sjekke boder/garasjer. Heng opp lapper i nærområdet (oppslagstavler, butikker osv) ut å let mer, gjerne i skumringen med yndlingsgodiset. Ta med lommelykt å kanskje dere ser et par lysende øyne. Mat og vann får de alltids tak i så de klarer seg en periode, så det er ikke hovedproblemet. Det værste her er om katten kan ligge såret noe sted eller kommer hjem med massive frostskader. Så dersom pus nå kommer hjem så ta den rett til dyrlegen for en helsesjekk, ganske viktig å være føre var om vinteren. Anonymkode: fe6ff...f21
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Katter har ni liv. Så lenge katten din ikke har brukt opp åtte liv er det ingen fare. Anonymkode: c698f...ba3
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Min katt var borte over en uke før han kom hjem igjen, så du må ikke tenke at håpet er ute, han dukker nok opp igjen
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Min katt var borte i seks måneder før hun kom hjem igjen. Anonymkode: 9d053...b72
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 Veldig viktig at du ber alle naboene sjekke boder og kjellere, samt garasjer. Er en overvektig katt 2-3 dager uten mat, så kan den faktisk utvikle fettlever. Anonymkode: 2e97c...6a1 3
Rumle Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 Er enig med ab over her, be naboer og folk i området sjekke boder og alt som kan ha vært åpent. Pass på å gå ut å rope på ham når det er så stille som mulig (sen kveld/natt). Håper virkelig at du får pus hjem igjen snart!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Han dukker nok opp. Katter har en egen evne til å finne seg små krypinn, og de kan vandre rundt lenge før de omsider dukker opp igjen hjemme som om ingenting var hendt. Anonymkode: 6ad19...4b8
lady90 Skrevet 15. februar 2018 Forfatter #10 Skrevet 15. februar 2018 (endret) Happy ending 😀 han lå i sofaen da jeg kom ned imorges, han har kommet hjem iløpet av natta. Jeg trodde ikke mine egne øyne 😁 han var veldig sulten da stakkars men ser ellers ut til å være i fin form Endret 15. februar 2018 av lady90 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 3 timer siden, lady90 skrev: Happy ending 😀 han lå i sofaen da jeg kom ned imorges, han har kommet hjem iløpet av natta. Jeg trodde ikke mine egne øyne 😁 han var veldig sulten da stakkars men ser ellers ut til å være i fin form Så bra 😁 Anonymkode: fe6ff...f21
Rumle Skrevet 15. februar 2018 #12 Skrevet 15. februar 2018 7 timer siden, lady90 skrev: Happy ending 😀 han lå i sofaen da jeg kom ned imorges, han har kommet hjem iløpet av natta. Jeg trodde ikke mine egne øyne 😁 han var veldig sulten da stakkars men ser ellers ut til å være i fin form Åhhh så bra!!!
Gjest PaN Skrevet 16. februar 2018 #13 Skrevet 16. februar 2018 På 15.2.2018 den 6.02, lady90 skrev: Happy ending 😀 han lå i sofaen da jeg kom ned imorges, han har kommet hjem iløpet av natta. Jeg trodde ikke mine egne øyne 😁 han var veldig sulten da stakkars men ser ellers ut til å være i fin form Godt han kom hjem igjen Er helt normalt at ute katter kan ha tendenser til å være ute i 1-2 uker før de drar hjem igjen så det kan skje igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå