AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 – Det å være «evig singel» ble min greie Dette er spørsmålet som provoserer henne «Hvorfor har du ikke kjæreste?» https://www.tv2.no/underholdning/9680114/ Så har hun rett i å bli provosert. Eller er hun bare et del av problemet i dagens samfunn hvor folk blir fornærmet for vær minste lille ting ? Anonymkode: fabb7...2f2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Selvsagt er det irriterende å bli spurt om det, uten at det nødvendigvis er negativt ment fra de som spør. Om man opplever å bli spurt om slike ting, eller få råd uten å ha spurt om det titt og ofte, så blir man nok irritert til slutt. Men jeg fikk et helt annet inntrykk av artikkelen enn det du gjorde Anonymkode: 55299...2f2 1
Dolly-Duck Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Det er jo et litt dumt spørsmål. Hvorfor er du singel? Hadde vi visst det, så hadde vi vel endret på dette og truffet noen. Det er for mange tøft å være singel, det går på selvtilliten løs. Så skal man hele tiden få spørsmålet som man også stiller seg selv. Hva er galt med deg? som gjør at du ikke får kjæreste, når alle andre klare det. De eneste svarene man kan gi hvor man fremdeles føler man kommer gjennom det med litt selvrespekt er: Jeg har ikke lyst på kjæreste, synes det er så deilig å være singel, bare tenke på meg selv osv. Det er faktisk et spørsmål man bør droppe. 12
sjonkelrolf Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 De aller fleste venner spør ikke hvorfor jeg er singel, i min vennekrets er det et ikke-tema. Foreldrene mine har tidligere mast om at jeg må få meg dame, men da har jeg som regel reagert med irritasjon. Det har tydeligvis hjulpet, for nå er det lenge siden de også har mast. De har vel gitt opp. Selv lever jeg ganske greit med det. Må bare sørge å sikre meg best mulig når jeg blir eldre, det å bo alene kan være sårbart mtp. om det skulle skje noe. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Greit nok at noen spør, men enkelte vrir det i en nedlatende tone. Da blir jeg irritert, og muligens sint, avhengig av hvem som spør. Og man bør ikke kødde med meg, det kan få stygge konsekvenser For joda, jeg vet hvorfor jeg er singel: Jobber veldig mye, lite ferie og fritid, så det begrenser seg selv. Den dagen barneforeldre og alle andre som krever spesialbehandling i arbeidslivet drar sitt lass, slik at en del av oss andre også kan få litt fritid, så blir det mye enklere. Men sånt går jo ikke i sosialistrottelandet vi lever i. Her skal andre leve på noen andres verdiskapning. Anonymkode: 05f6e...4e1 1
The Kitten Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Noen som stiller det spørsmålet får det til å høres ut som om det er noe man kan kjøpe på nærbutikken. 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 Det er jo helt individuelt hvordan man reagerer og hvor støtende ting er for en. Jeg vet ikke årsaken til at hun ikke har kjæreste, men tipper hun er drittlei av å bli spurt om det, akuratt som at alle rundt hun forventer at hun burde fått det for lenge siden. Og kanskje hun også selv ikke vet hvorfor, at hun har følelsesmessige problemer inni seg som hindrer henne selvom hun både vil og kanskje har prøvd å få kjæreste. Det kan være frustrerende i seg selv, og enda mer frustrerende når folk legger press på hun. Anonymkode: ad7da...970 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: – Det å være «evig singel» ble min greie Dette er spørsmålet som provoserer henne «Hvorfor har du ikke kjæreste?» https://www.tv2.no/underholdning/9680114/ Så har hun rett i å bli provosert. Eller er hun bare et del av problemet i dagens samfunn hvor folk blir fornærmet for vær minste lille ting ? Anonymkode: fabb7...2f2 Jeg synes faktisk det er litt ufint å spørre folk hvorfor de ikke har kjæreste, som om de skulle ha noe formening om saken. Hva er potensielle svar da? "Ingen er interesserte i meg", "Jeg er for stygg", osv. Det er som Tirill beskriver: spørsmålet gjør at man begynner å stille spørsmål til seg selv, som "Hva er galt med meg?" og "Hvorfor får ikke jeg det til?". Jeg hater hver familiesammenkomst hvor jeg er den eldste single og dermed blir spurt om hvorfor jeg ikke har kjæreste. Kusinen min er ett år yngre enn meg, men hun slipper glatt unna det samme spørsmålet. Det er bare jeg som må svare; hver jul, 17. mai, osv. Jeg synes det er ukomfortabelt å bli stilt til veggs hver familiesammenkomst om hva som er galt med meg siden jeg ikke har en kjæreste. Som om jeg er mindre verdt som person fordi jeg ikke har en kjæreste. Anonymkode: 25fee...272 5
Emmelise Skrevet 14. februar 2018 #9 Skrevet 14. februar 2018 43 minutter siden, The Kitten skrev: Noen som stiller det spørsmålet får det til å høres ut som om det er noe man kan kjøpe på nærbutikken. Det er altså ikke blant produktene i den rare jobben du har? Spørsmålet er jo på mange måter slik det er for folk som f. eks. ikke vil ha barn. Men hvorfor har du ikke barn da? Hvorfor har du ikke kjæreste? Hvorfor gjør du ikke X som er "standard" for alle andre? Himmelen forby man lever litt annerledes liksom. Spørsmålet er på mange måter invaderende, som om man setter alt ved livet ditt og din verdi i tvil fordi du ikke har X i ditt liv. Og jeg kjenner at det er.. litt provoserende egentlig ja. Når jeg kjenner etter så kunne jeg nok ha blitt litt småprovosert om at man skal legge seg opp i hvordan jeg lever mitt liv og stille spørsmål ved det som om de har noe med det. 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #10 Skrevet 14. februar 2018 Har aldri fått det spørsmålet, så jeg hadde bare blitt glad om det dukket opp. Jeg tenker at jeg ikke har noe å tilby ei dame, og det tenker jo tydeligvis de som kjenner meg også. Anonymkode: d52f2...812 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #11 Skrevet 14. februar 2018 Personlig unngår jeg spørsmål av den type privat. For alt jeg vet kan vedkommende nettopp hatt en flørt på 3 mnd der kjæresten endte opp med å banke henne (eller han). Eller kanskje personen føler seg verdiløs og trist fordi den ikke klarer finne noen. Synes det er en uting å spørre om den slags. Samme med om noen skal ha barn eller hvilken sykdom en sykmeldt eller ufør har. Anonymkode: 8fe05...4da 2
_popcorn_ Skrevet 14. februar 2018 #12 Skrevet 14. februar 2018 Jeg får veldig sjeldent det spørsmålet, men svarer bare at jeg trives med det. Jeg reagerer mer på dem som spør hvorfor jeg ikke har barn, spesielt når dem vet at jeg er singel og har vært det en god stund. Sier jeg at jeg ikke ønsker barn, så må jeg legge ut i det vide om hvorfor jeg har tatt mitt valg. Det å være singel er mer sosialt akseptert enn å ikke ha barn. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 Jeg har fått spørsmål på date: -hvorfor er du singel? -hvorfor har du ikke barn? -det var rart.... (underforstått «hva er galt med deg?» Eller??». Anonymkode: 7ecb7...3c0 2
Gjest GiftMann38 Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg synes faktisk det er litt ufint å spørre folk hvorfor de ikke har kjæreste, som om de skulle ha noe formening om saken. Hva er potensielle svar da? "Ingen er interesserte i meg", "Jeg er for stygg", osv. Det er som Tirill beskriver: spørsmålet gjør at man begynner å stille spørsmål til seg selv, som "Hva er galt med meg?" og "Hvorfor får ikke jeg det til?". Jeg hater hver familiesammenkomst hvor jeg er den eldste single og dermed blir spurt om hvorfor jeg ikke har kjæreste. Kusinen min er ett år yngre enn meg, men hun slipper glatt unna det samme spørsmålet. Det er bare jeg som må svare; hver jul, 17. mai, osv. Jeg synes det er ukomfortabelt å bli stilt til veggs hver familiesammenkomst om hva som er galt med meg siden jeg ikke har en kjæreste. Som om jeg er mindre verdt som person fordi jeg ikke har en kjæreste. Anonymkode: 25fee...272 Du er jo faktisk mindre verd for dem uten kjæreste og barn. Livet handler om å føre genene sine videre så jeg skjønner godt at de er bekymret hvis du er singel, dame og begynner å komme oppi åra.
TinyBean Skrevet 15. februar 2018 #15 Skrevet 15. februar 2018 Har vært singel så lenge at folk ikke spør lenger Om jeg nå får spørsmålet er jeg ærlig. Jeg har ikke hatt lyst på kjæreste fordi jeg trives som singel og jeg har slitt med ting jeg ikke vil andre skal behøve å styre med sammen med meg. Nå er alt i orden, så jeg kunne fint vært sammen med noen som en fin bonus til livet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #16 Skrevet 15. februar 2018 5 timer siden, GiftMann38 skrev: Du er jo faktisk mindre verd for dem uten kjæreste og barn. Livet handler om å føre genene sine videre så jeg skjønner godt at de er bekymret hvis du er singel, dame og begynner å komme oppi åra. Vel, da får du prøve å fornærme noen av oss med spørsmålene dine, så skal jeg garantere at du vil stå til rette for frekkheten Anonymkode: 05f6e...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #17 Skrevet 15. februar 2018 5 timer siden, GiftMann38 skrev: Du er jo faktisk mindre verd for dem uten kjæreste og barn. Livet handler om å føre genene sine videre så jeg skjønner godt at de er bekymret hvis du er singel, dame og begynner å komme oppi åra. Hehe. Det at en får barn er helt ubetydelig i den store sammenhengen. Egentlig masse folk som ikke skulle hatt lov til å avle på genene sine. Anonymkode: 8a1e5...bbf 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #18 Skrevet 15. februar 2018 Syns det spørsmålet, og spørsmål som "hvorfor har du ikke barn?" er over grensa om man ikke kjenner en person godt. Tror aldri jeg har spurt noen om noen av de tingene, tenker det kan såre eller at det er privat Anonymkode: 89de5...226 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #19 Skrevet 15. februar 2018 12 hours ago, GiftMann38 said: Du er jo faktisk mindre verd for dem uten kjæreste og barn. Livet handler om å føre genene sine videre så jeg skjønner godt at de er bekymret hvis du er singel, dame og begynner å komme oppi åra. For noen kan det være det, men det finnes mennesker som har andre livssyn eller tror på andre ideer. Tror ikke du hadde fått gehør for den troen blant for eks nihilister Anonymkode: 8fe05...4da 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #20 Skrevet 15. februar 2018 Som tidlgere Evig Langtidssingel kan jeg skrive under på at sånne spørsmål ikke er ok. Det indikerer at jeg burde hatt en kjæreste. Hvorfor burde jeg det? I tillegg er det et alt for privat spørsmål, og i tillegg fryktelig dumt. Anonymkode: 4c4f5...ad3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå