Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har en fortid. Jeg har en fortid, min samboer har en fortid. Ikke alt i denne fortiden er like positivt, men det har vært med på å forme oss til de menneskene vi er i dag.

Mitt problem er imidlertid at jeg er REDD for fortiden. Jeg har gjort ting jeg ikke på langt nær er stolt av, men vet med meg selv at jeg har lært av dette, og ville aldri gjort det igjen. Jeg vet også grunnene til at jeg gjorde dette, og dette har jeg vokst på som menneske.

Som sagt: vi har alle en fortid. Min samboers fortid er veldig tilstede i form av to barn og en særdeles vanskelig ex. Mange vil si at "OK, du visste han hadde barn, og velger du ham, så velger du dem". Jada, greit det. Jeg har ingen problemer med barna. De og jeg har et greit forhold, og jeg har etterhvert blitt glad i dem - på mitt vis. Men neimen om jeg har valgt den heksa de har til mor!

Angsten jeg snakket om, går på hans ex. Hun gjør alt hun kan for å ødelegge vårt forhold, vårt/mitt forhold til barna, hun har til og med gått så langt at hun kontaktet min ex for å grave opp mest mulig dritt om meg! Det såkalte motivet hennes for å gjøre dette, var at hun hadde behov for å vite hva slags menneske hun overlot barna sine til når de skulle til oss...! Mmmm.... da er det jo lurt å få en "attest" fra min ex, som jeg ikke har vært på talefot med siden vi gikk fra hverandre!

Uansett, jeg går i evig redsel for hva som kommer fra den kanten neste gang. Hvilke løgner, historier er det denne gangen?? Jeg/vi må bruke så enormt mye krefter på å holde denne negative energien unna, at jeg snart ikke orker mer.

Bitter? Ja. Sliten? Veldig. Vakler daglig mellom å gi opp (men ikke pokker om hun skal få den seieren!) og være sint. Og jeg blir så inderlig sliten av dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den der kjenner jeg til. Jeg har opplevd det der to ganger. Min ex mann hadde en ex samboer som virkelig var gal. Hun ringte oss til alle døgnets tider, satte ut masse rykter, (de har ingen barn sammen) men hun gik og fortalte alle at hun var gravid med han lenge etter at vi var blitt sammen.

Du skulle sett henne da hun snek seg etter oss hjem en gang vi hadde vært på byen, og fant ut at vi hadde barnesete i bilen vår... Hun "tilta" fullstendig :roll:

Min nåværende ektemann har også en ex samboer som ikke er helt god. Hun ringte også til alle døgnets tider, på hans mobil vel å merke. Hun sa stadig til meg at hun skulle ha han igjen, selvom hun fikk både ett og to barn med sin nye kjæreste og faktisk nå er gift med han...... :roll: Enkelte jenter er bare helt kokko. Lev med det eller la vær :wink:

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Tex:

Enkelte jenter er bare helt kokko. Lev med det eller la vær  :wink:

Tror nok at i denne kategorien - "helt kokko" er det endel menn som også kan passe. Jeg ville f eks ikke hatt xxxxx som venn (eller kjæreste) og det er svært mange andre som ikke tar'n så langt, men som sikkert mange vil definere som "helt kokko". "Helt kokko" tror jeg nok er ganske så uavhengig av kjønn.

Skrevet

He he..Dette høres jammen ut som ex venninna mi. Hun var virkelig gal og ble enda galere når ex typen skaffet seg ny dame. Den nye dama fikk virkelig gjennomgå og da mener jeg skikkelig gjennomgå. Jeg har ikke ord for å beskrive hva hun gjorde, og ingen ville trodd det likevel,men la oss si det sånn hun ble politanmeldt..Men....den nye dama holdt ut og hun er ikke sånn lenger nå..(litt da sikkert, men ikke som i begynnelsen) Hun fikk seg ny kjæreste etterhver og snart ble extypens dame glemt...Hold ut du...før eller siden finner hun seg en ny mann , og da er nok du glemt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Til Crash: Jeg synes det høres ut som om ho har det skikkelig vondt. Jeg tror hatet hennes mot deg er en slags forsvarsmekanisme for henne.

Skrevet
Tex:

Tror nok at i denne kategorien - "helt kokko" er det endel menn som også kan passe. Jeg ville f eks ikke hatt Trond Ramsland som venn (eller kjæreste) og det er svært mange andre som ikke tar'n så langt, men som sikkert mange vil definere som "helt kokko". "Helt kokko" tror jeg nok er ganske så uavhengig av kjønn.

Ja absolutt. Jeg mente bare å poengtere at jenter OGSÅ kan være kokko. :)

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

til Tex - så fint, da er vi helt enige!

Skrevet
Til Crash: Jeg synes det høres ut som om ho har det skikkelig vondt. Jeg tror hatet hennes mot deg er en slags forsvarsmekanisme for henne.

Du har nok rett i mye der. Men gjør det henne berettiget til å forsøke å ødelegge: a) Mitt liv B) Min samboers liv c) hennes barns liv???

Uansett hva som hadde skjedd mellom meg, min samboer, barna - whatever - så hadde aldri ting blitt som det de en gang var. Mye fordi HUN er som det hun er...

Så hvor mye skal man tillate, da? Skal denne heksa (unnskyld uttrykket, men jeg finner det veldig treffende...) få lov til å ødelegge for oss og barna fordi hun ikke klarer å avfinne seg med situasjonen? Skal vi bare sitte her og ta i mot dritt og f***skap fra den kanten og være forståelsesfulle?

Nei, jeg synes ikke det er riktig. Hadde hun vært noe til menneske, så hadde hun bitt i seg endel - ikke minst på grunn av barna.

Som Tex skrev, så er det kvinner som tilter fullstendig i en slik situasjon. De blir rett og slett mer eller mindre sinnssyke, og det er det dessverre MANGE som får lide for.

Skrevet
til Tex - så fint' date=' da er vi helt enige![/quote']

Ja jaggu meg :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke for å være nesevis, men jeg tror man i stor grad bestemmer sin egen smerte: Greier du å la være å bry deg så blir det ikke vondt!

Selvfølgelig har du en fortid og som for de fleste andre er kanskje ikke alt like intelligent i den fortiden - so what? La henne mase rundt og gi blaffen!

Skrevet
Ikke for å være nesevis, men jeg tror man i stor grad bestemmer sin egen smerte: Greier du å la være å bry deg så blir det ikke vondt!

Ikke for å være nesevis men det der er det dummeste jeg har hørt.

Gjest Bringebær
Skrevet

Jeg forstår rett og slett ikke at folk kan få seg til å gjøre slike ting som trådstarter forteller. Ingen med selvrespekt gjør det!

Jeg innrømmer at jeg mange ganger har hatt lyst til å gjøre slike ting, men det kunne aldri falle meg inn å virkelig gjøre det. Utrolig hvor mange sinnsyke mennesker som lever på denne jord :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Det JEG synes er rart er at når det blir snakk om gale ex-er så har alle en historie å fortelle, men ingen er slik selv. Hvem er egentlig disse ex`ene?

Skrevet
Det JEG synes er rart er at når det blir snakk om gale ex-er så har alle en historie å fortelle' date=' men ingen er slik selv. Hvem er egentlig disse ex`ene?[/quote']

Ihvertfall ikke meg...I :ler: her vel litt for mye stolthet til å gjøre noe sånt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...