AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Dette er i-landsproblemer, men altså. Jeg har en god venninne som veldig gjerne vil reise på ferie med meg - og det er jo hyggelig i og for seg. Men jeg vil ikke reise på ferie med henne.. Vi har det alltid hyggelig sammen, men vi har ikke så mye felles lenger. Hun er gift og har et lite barn, jeg er singel og barnefri. Siden mannen hennes ikke har mulighet til å ta så mye ferie på sommeren pga jobb vil hun gjerne at jeg blir med hun og barnet til syden. De siste sydenferiene jeg har vært på har jeg betalt ekstra for å være på barnefri hotell og kost meg på private resorter hvor det er stille og rolig. Mas og kjas er ikke noe for meg og jeg kan aldri tenke meg at sydenferie med et førskolebarn blir så veldig avslappende.. Og jeg er helt ærlig ikke interessert i å betale dyrt for en ferie jeg ikke kan legge premissene for.. Venninnen min har tatt opp ferie så mange ganger og jeg har ikke gode unnskyldninger igjen, jeg har råd - jeg bare vil ikke.. Og jeg synes det er helt ufattelig at hun ikke skjønner tegninga.. Hvordan sier jeg i fra på en ålreit måte? Jeg er glad i venninna mi og barnet hennes er koselig det altså, jeg bare er ikke interessert i tilbringe en uke i lag med de i syden. Anonymkode: 4cb89...ddb
Gjest Faerunpedia Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Si det rett ut. Du ønsker å tilbringe ferien på en annen måte og uten barn. Det er en ærlig sak.
Gjest making.a.mess Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Det skjønner jeg veldig godt. Jeg har barn og liker å dra til syden, men det er et helt annet opplegg enn å dra voksen på ferie. Barnet skal jo også ha litt ut av ferien. Den vil ikke bli særlig givende for deg. Derefår snakket litt mens barnet leker men det trenger mye oppmerksomhet og å bli tatt hensyn til. Hadde jeg vært singel og barnløs hadde jeg aldri blitt med noen med mindre barn til syden. Ikke for å være kjip, men den ferien man unner seg er verdifull og noe man ser frem til hele arbeidsåret. Å dra på feks hyttetur med venninne med barn er noe annet for det koster ikke noe særlig og noe man kan gjøre ofte. Da gjør det ikke noe å sette av tid til venninnebarnet. Jeg hadde ikke bedt med barnløs venninde på barnesydentur fordi jeg hadde følt at det hadde blitt vanskelig å dekke begges behov. Hadde gått for å dra alene eller med venninne som også har barn.
Gjest making.a.mess Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Men usikker på om det lønner seg å si det rett ut. Noe må jo sies, men ordene bør velges med omhu.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Det er nettopp det. Jeg finner ikke ordene, jeg har ikke lyst til å såre venninnen min, men samtidig synes jeg det er veldig rart at hun ikke ser det jeg ser.. Jeg unner henne og barnet en herlig ferieuke i syden med sand og bøtte og spann, men jeg vil ikke være med. I hennes hode er det ikke noe problem at vi vil forskjellige ting, "det går bra" er det hun sier når jeg nevner på min aversjon mot sand og kjas og mas. Jeg tror også at hun veldig gjerne ønsker en "tante" til barnet sitt og at vi skal bygge en god relasjon, men jeg er ikke kjempeinteressert i det altså. Barnet er helt supert det, for all del, jeg bare foretrekker å omgås voksne mennesker. Anonymkode: 4cb89...ddb
Salka Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Kan du ikke bare si det som det er? Det er ikke alle som liker å omgås barn og på ferie skal man velge selv hvor man vil bo og hva man vil gjøre. Jeg skjønner at du ikke vil såre henne, men har hun litt vett i pappen forstår hun deg helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 Si det til henne på en ordentlig måte, og forsikre henne om at det ikke er personlig ment, at du er gald i de, at du gjerne kan finne på andre ting med de, men akkurat ferie ønsker du uten barn. Anonymkode: 1f884...73a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 Det er da helt kurrant å si at nei, du har så begrenset med feriedager at du ikke ønsker å bruke dem på den måten. Jeg har også en venninne som vil reise med meg, men som jeg overhodet ikke vil reise med, og jeg sa rett ut at jeg har heller lyst til å bruke feriedagene mine på blablabla. Anonymkode: 50c69...afa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Si at du i ferien har lyst å gå litt ut om kveldene, ta noen drinker, flørte litt osv. Det sier seg selv at det ikke passer med barneferie. Anonymkode: fae78...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #10 Skrevet 16. februar 2018 Ville sagt det på en veeeldig fin måte, føler det er så typisk småbarnsmødre å bli fornærmet for noe sånt. Er ikke sikkert hun er slik da, men har fått veldig inntrykk av at mange småbarnsmødre er sånn Anonymkode: 0ef40...66c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #11 Skrevet 16. februar 2018 Vet ikke helt åssen du skal si det, skjønner både deg og henne. Når man drar på sydenferie med småbarn kan det være greit å ikke være den eneste voksne. Du kan jo foreslå at hun kan dra sammen med noen andre som har barn omtrent på samme alder? Anonymkode: 6ff13...287
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå