Gå til innhold

Tips til god spenningsserie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en god spenning/mystery serie? Ikke slik typisk politietterforsker serie og heller ikke Slasher typen, og heller ikke noe overnaturlig og heller ikke skrekk (hvert fall ikke for mye skrekk). Strenger things/Dark og the killing er typiske serier jeg ikke ønsker meg. Fargo likte jeg godt da, i hovedsak grunnet psykopaten. 

Gjerne slik at man skvetter litt og følger med bak en pute fordi man er så spent for hva som kommer til å skje. Kan også være fra den slemme sin synsvinkel eller en mer psykologisk thriller. Men at man følger de "snille" er også helt greit. 

Jeg er visst ikke så flink til å forklare slik, har et veldig klart bilde av den type serie jeg ønsker meg, men har ikke klart å finne noe. Ten little Indians er vel det nærmeste jeg komme som jeg kan tenke på akkurat nå. 

Anonymkode: 1fb0a...b95

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.imdb.com/title/tt5753856/

Dark :D

Anonymkode: 30854...51f

Takk, men jeg skrev jo spesifikt at Dark var et eksempel på en serie jeg ikke ønsket meg :fnise:

...

(Skulle stå stranger things, ikke strenger, forresten i første innlegg).

Gjest The ceiling lamp
Skrevet

Hostages på Netflix. Utrolig spennende gisseldrama i 2 sesonger!

Skrevet
På 14.2.2018 den 22.27, The ceiling lamp skrev:

Hostages på Netflix. Utrolig spennende gisseldrama i 2 sesonger!

Takk, men ikke helt det jeg heller tenkte meg. Jeg vet jeg er veldig kravstor her nå :fnise: 

Skrevet

Hva med The Bletchley Circle? Den er nok mer krim enn du ønsker, men en svært spennende og god serie!

Anonymkode: d8ca1...b80

• Liker 2
Skrevet

Westworld! 

Anonymkode: 4771a...498

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med The Bletchley Circle? Den er nok mer krim enn du ønsker, men en svært spennende og god serie!

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Westworld! 

Anonymkode: 4771a...498

Takk til dere også, men jeg har sett begge seriene. Westworld elsket jeg, men er ikke den type serie jeg er på jakt etter nå!

Skjønner at jeg ikke er så flink til å forklare hva jeg ønsker meg, men skal helst være noe mord og mysterier og at man sitter og holder pusten fordi man er redd noen skal bli drept :fnise:

Skrevet

Prison break da?

Anonymkode: 2fdb8...7c3

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prison break da?

Anonymkode: 2fdb8...7c3

Nei :sjenert: Det er jo bare spenning og ikke krim. Den serien/filmen som er mest lik det jeg ønsker meg er ten little Indians/and then there were none. Er noe lignende det jeg ønsker meg.

Skrevet

Twin Peaks. 

Forbrytelsen

The Fall

Skrevet

The Fall!  Der får du historien fra begge synsvinkler. Det litt ubehagelige fenomenet som oppstår når man holder med en psykopat som liker å drepe er også der. 

Anonymkode: 6784d...2a9

Skrevet

Første sesong av True detective er knallgod :jepp:

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei :sjenert: Det er jo bare spenning og ikke krim. Den serien/filmen som er mest lik det jeg ønsker meg er ten little Indians/and then there were none. Er noe lignende det jeg ønsker meg.

Hva med andre serier basert på bøkene til Agatha Christie da? 

• Liker 1
Skrevet

TRUE DETECTIVE!!! Fantastisk serie, min favoritt. (Bare ikke kast bort tida på sesong 2)

Anonymkode: 66178...0ea

Skrevet

Anbefaler Chosen på det sterkeste. Veldig kort serie på 3 sesonger som du vil rase igjennom. Skulle ønske den hadde 10 sesonger. Det får blodet til å pumpe garantert. 

Anonymkode: 5098e...2b8

Skrevet

Stranger things på Netflix var fin og spennende! 

Skrevet

Slår et slag for Happy Valley og Broadchurch. Solid krim med en viss dose spenning. Hører ikke disse ofte bli nevnt, men er veldig gode. 

Anonymkode: e079c...546

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler Chosen på det sterkeste. Veldig kort serie på 3 sesonger som du vil rase igjennom. Skulle ønske den hadde 10 sesonger. Det får blodet til å pumpe garantert. 

Anonymkode: 5098e...2b8

Hvor så du den?

Anonymkode: 3f789...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...