Gjest Virvar Skrevet 11. februar 2005 #1 Skrevet 11. februar 2005 Mine ører må ofte høre musikk noen ganger før de synes at det er fint. De siste dagene har de titt og ofte hørt "venner" sangen med diverse artister. Og etter litt tilvenning så var faktisk den sangen nokså fin den. MEN, det er et men. Slutten. For det høres så rart og lite fint ut slik den synges. Jeg vet ikke hvem som synger, men det passer bare ikke med resten av sangen. I mine ører. Det er ikke ofte jeg kjenner at jeg grøsser på ryggen i en sang, men dette er en av de. En annen er "this is the closest?? crazy i have ever been, beeing 22 acting 17" eller noe sånt. Også i den sangen er det noe med melodien som plutselig bare blir helt rivruskende galt. Er det flere enn meg som synes det høres så kunstig ut eller rart ut slik det synges på slutten der? Og hvem er det som synger de siste linjene der? (i venner sangen) Sangen er fin, men slutten kunne vært så mye bedre.
Litz Skrevet 11. februar 2005 #2 Skrevet 11. februar 2005 Nå har jeg bare hørt sangen ett par ganger, men jeg syntes det så ut som det var Lene Marlin som synger de siste linjene da jeg så musikkvideoen her om dagen. Men nå er det godt mulig jeg tar grundig feil da, siden jeg ikke akkurat hadde min fulle oppmerksomhet rettet mot tv-skjermen akkurat da.
Gjest Virvar Skrevet 11. februar 2005 #3 Skrevet 11. februar 2005 Det er tydeligvis en sånn "venne seg til sang", for det blir mindre og mindre ubehagelig å høre på etter en del ganger.
*M* Skrevet 11. februar 2005 #4 Skrevet 11. februar 2005 Morten Abel er også involvert i slutten, men jeg vet ikke..
Gjest Seleena Skrevet 11. februar 2005 #5 Skrevet 11. februar 2005 JA! :o Enig der du... Det er grusomt
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2005 #6 Skrevet 11. februar 2005 Teite sangen vil ikke ut av hodet :-(
Gjest LoisLane Skrevet 12. februar 2005 #7 Skrevet 12. februar 2005 Helt uenig. Det er Lene Marlin (som har skrevet låta sammen med Espen Lind) som synger siste linje. Her synes jeg teksten kommer nær - jeg synes slutten er det fineste ved sangen! Smaken er som en viss kroppsdel...
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #8 Skrevet 13. februar 2005 Det flotteste på sangene er jo når Kurt synger,det er vakkert!
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2005 #9 Skrevet 13. februar 2005 Jeg synes han som synger på begynnelsen høres helt malplassert ut jeg.Aner ikke hvem det er (ikke Thomas D.) men synge kan han hvertfall ikke :o
stikkelsbær Skrevet 13. februar 2005 #11 Skrevet 13. februar 2005 Jeg synes han som synger på begynnelsen høres helt malplassert ut jeg.Aner ikke hvem det er (ikke Thomas D.) men synge kan han hvertfall ikke :o :o Seriøst? Aller først synger Sivert Höyem fra Madrugada, så er det Thomas Dybdahl.. Han er jo en av de flinkeste vokalistene i Norge jo!! Synes jeg ihvertfall
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2005 #12 Skrevet 13. februar 2005 (ikke Thomas D.) Så du ikke den da? Vet jo hvem T.D er,og jepp han har en nyyyyydelig stemme (om det var han du refererte til).Men han som synger aller først............er ikke så imponert over han altså :-?
Søtpotita Skrevet 13. februar 2005 #13 Skrevet 13. februar 2005 Syns alle syng fint eg...spesielt den første (han i Madrugada) og Odd Nordstoga (litt usikker på korleis etternavnet blir skrive). Sjølv syns eg slutten er litt for "typisk" liksom..så forstår litt kva Virvar meinar, men eg kan ikkje setta fingen på akkurat kva det er...syns slutten rett og slett er kjedelig
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #14 Skrevet 14. februar 2005 Så du ikke den da? Vet jo hvem T.D er,og jepp han har en nyyyyydelig stemme (om det var han du refererte til).Men han som synger aller først............er ikke så imponert over han altså :-? Det er Sivert Høyem som synger først, og han synger veldig bra syns jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2005 #15 Skrevet 14. februar 2005 Jeg har det helt motsatt av Virvar. For jeg syns slutten er det fineste på Venner sangen, og "closest ting to crazy" er jo bare helt skjønn.......
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #16 Skrevet 14. februar 2005 Sangen heter Venn da, ikke venner.... Jeg tror at det høres feil ut, fordi hun synger på bokmål, men hun er jo nordlending. Og så er det altfor "nære " om dere skjønner....
Arwen Skrevet 14. februar 2005 #17 Skrevet 14. februar 2005 Syne sangen er helt OK jeg og så synes jeg Odd Norstoga høres ut som Jokke :o
Ciara Skrevet 14. februar 2005 #18 Skrevet 14. februar 2005 Kan du forklare litt nærmere hva du synes er merkelig med "Closest thing to crazy"? Jeg synes også denne sangen er nydelig, og ble nysgjerrig på hva du mener Sivert Høyem har en fantastisk stemme, men den kommer ikke akkurat helt til sin rett på Venn, spør du meg.
Gjest Virvar Skrevet 14. februar 2005 #19 Skrevet 14. februar 2005 Det som skurrer i ørene mine på "closest thing to crazy)er den toneskiftningen eller hva jeg skal kalle det - når tonen stiger slik på seeeeeventeeen, og så daler den ned igjen på det som kommer etterpå. Men det er i mine ører Eg kan være en venn, er serrr at du falleee, eg serrr at du falleee, du vil reeiiise deeeeeeiiii igjeeeen. Hm, kan ikke forklare, det er noe med r'ene og for lange eeeee'er. Og ville det ikke vært naturlig med en R, bak faller? Og så drar hun "deg" ut slik at det blir deeeeeiiii. Det er nok en slags dialekt konflikt. Faller er foreksempel ikke et naturlig ord i alle dialekter.
maiia Skrevet 15. februar 2005 #20 Skrevet 15. februar 2005 Liker ikke sangen i det hele tatt jeg. Synes den er skikkelig irriterende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå