Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger litt råd angående huden min!

Føler jeg har fått en del mer kviser enn normalt i det siste, og akkurat nå føler jeg huden min er ganske håpløs egentlig. Vet man ikke skal klemme på kviser osv, men jeg har gjort det litt, og jeg merker at nesten uansett hvor jeg klemmer på huden, så kommer det ut en del talg, trenger ikke å være en kvise der engang. 

Føler aldri huden blir bra, noen som har tips til en uten peiling? Hvor ofte bør jeg rense huden? 

Finnes det noen andre generelle tips til fin hud som faktisk fungerer? F.eks. drikk mye vann, ikke for mye sukker osv?

Anonymkode: cea53...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sannsynligvis en fet hudtype, siden det kommer talg ut selvom du ikke har kviser . Det gjør det fra porene særlig på de med fet hud.
Kosthold har mye å si, kutte melkeprodukter og sukker inkl brus, og spise mere hvitt enn rødt kjøtt - mere fisk enn kjøttdeig og burger! Kutte ut tykke sauser og dressinger osv. Vask ansiktet når du har svettet så møkka ikke tørker inn på huden og legger seg i porene, eller når du har vært ute for masse skitt , for eksempel om du jobber et sted det støver mye byggestøv eller eksos. Og rens hver morgen og kveld.

Vil anbefale deg å gå på apoteket å be om en rens og fuktighetskrem for fet hud, eller investere en tusenlapp til hudlege og få profesjonell analyse av huden din der sånn at du kan kjøpe produkter du er sikker på passer din hudtype istedet for å eksperimentere med masse forskjellige produkter. Jeg har ikke angret en dag på at jeg etter testing av masse forskjellige produkter dro til hudlege. Det svir med en tusenlapp, men er virkelig verdt det i det lange løp!

Anonymkode: 4bbb3...ef2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...