Gå til innhold

Trening og bukfett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trent jevnlig (3 ganger i uken) de 2-3 siste ukene. Mikset med løping og styrkeøvelser/-apparater. 
Jeg har også lagt om kosthold. Drikker mer vann, brød er byttet med lomper, mye frukt og grønt, salt og søtt kuttes til helgene. Lager også nesten alt fra bunnen. Likevel føler jeg at bukfettet har økt (?). Buksene er strammere rundt hoftene.
Jeg vet veldig godt at det ikke er mulig å kun gå ned i vekt på et punkt av kroppen, men har noen gode øvelser eller apparater som er bra for å få bukt på bukfettet? 

For infoen sin del:
Frokost: lompe med kremost, paprika og ruccola.
Lunsj: frukt/nøtter. Kanskje et egg hvis jeg er sulten nok. 
Middag: hjemmelaget blomkål-eller tomatsuppe, lompelasagne, fisk med rotgrønnsaker, kylling med rotgrønnsaker/villris.
Kvelds: Noe lett ... som frukt eller grønnsaker. 

Drikker vann til alle måltider, og gjennom dagen ellers. 

Anonymkode: 13554...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet veldig godt at det ikke er mulig å kun gå ned i vekt på et punkt av kroppen, men om det finnes noen gode øvelser eller apparater som er bra for å få bukt på bukfettet?

Har du lagt på deg, så spiser mer (flere kalorier) enn før.

• Liker 1
Skrevet

Her er en øvelse som vil redusere bukfettet, og forøvrig fettet på resten av kroppen:

- Gå 3-4 skiturer på 2-3 timer i uka, eventuelt (når skiføret tar slutt) sykle 3-4 turer på 7-10 mil i uka (da snakker jeg om å sykle på en racersykkel)

Hvis du gjør dette vil hvileforbrenningen din øke markant. Selv om du spiser noe mer vil du med stor sannsynlighet gå ned i fettprosent, også på buken.

For all del, det går an å gå ned i fettprosent uten å trene så mye som jeg har skissert ovenfor, dette er litt sarkastisk ment.

Skrevet

Hvis du skal ned i vekt, må du ha kaloriunderskudd, det er ikke tilstrekkelig å "bare" spise sunnere. Du har neppe økt noe i muskelvolum på et par - tre uker, men hard fysisk aktivitet gjør at kroppen binder vann i noen dager, så det kan være dette du opplever.  Høyintensitets intervalltrening skal visstnok forbrenne fett effektivt, så du kan jo eventuelt prøve det. Men sjekk kaloriinntaket ditt og gi det litt tid, så skal du se at vekta går nedover etterhvert.

Skrevet

Dette erfarer jeg hver gang jeg går ned i vekt :) 

Men det er ikke fordi jeg legger på meg, men fordi kroppen forandrer seg. Jeg mister alltid vekten først i ansiktet, skuldrene og nedover, og da synker den forhatte magen nedover, om du forstår? Magen flyter litt ut, på en måte. Det blir sånn fordi jeg alltid måler meg på den feiteste plassen, og det er ikke alltid på samme sted liksom.

Anonymkode: 8e209...1bf

Skrevet

Jeg tipper du bare har fått litt mer luft i magen eller noe nå i starten av en kostholdsendring. Må si jeg syns du spiser utroooolig lite. Jeg har en BMI på 18 og spiser mer enn det der. Øvelser som trener store muskelgrupper i tillegg til kjernemuskulaturen er best. Knebøy, markløft, pushups, planken

Anonymkode: f3a6c...c89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...