AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 For ca 8-10 år siden hadde jeg en god venninne. Hun fadet meg ut på et tidspunkt der jeg hadde det vanskelig. Jeg syntes det var sørgelig å bli avvist på den måten, men tenkte at venner kommer og går og fikk meg nye venner. Samtidig var det noen venner som holdt ut med meg i den vanskelige perioden, og jeg setter enorm pris på dem i dag. Jeg har nå opplevd noe fantastisk i livet mitt (typ vinne i lotto, ikke akkurat det, men noe flott), og hun har tatt kontakt igjen og vil møtes. Hun vil vite ALT, skriver hun, og det er som om hun forventer at jeg skal legge ut om alle omstendighetene rundt at livet mitt er blitt slik det har blitt. Men jeg har ikke lyst til det. Jeg tenker at det har faktisk gått 10 år hvor jeg ikke var god nok for henne, og det er ikke bare for meg å gjenoppta tråden som om vi har vært venner som vanlig i 10 år. Problemet er at jeg er slik at jeg har vanskelig for å snakke forbi et tema, eller hvis noen setter meg i gang med å snakke om et tema, så klarer jeg ikke stoppe og alt jeg tenker på flyter ut. Derfor vil jeg ikke møte henne, for jeg vil ikke gi henne den informasjonen som hun ønsker å få. Og jeg har skaffet meg nye venner, har nok å gjøre i livet mitt og trenger ikke henne. Jeg dodget det første møtet med å si at jeg var syk, men hun pushet på og sa at ja men da snakkes vi om *konkret tidsfrist. Hva slags unnskyldninger kan jeg bruke for å slippe å møte henne når hun pusher på neste gang? Jeg er konfliktsky og vil ikke ta opp dette direkte. Anonymkode: a1355...cf9
hotellpute09 Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Du må være ærlig, si at du ikke har lyst. 10
Sitronterte Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Jeg tror det aller beste er å si det rett ut. Det er jo mange måter å få sagt det på, men si helt enkelt at du er ikke interessert i kontakt. Skriv det til henne på sms feks. Hvis du tør kan du jo også si at den kontakten dere en gang hadde, vil aldri bli noe av igjen. 1
hobbykokken Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Fade henne ut slik hun gjorde med deg. Ikke svar på meldinger. 12
Sitronterte Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Akkurat nå, hobbykokken skrev: Fade henne ut slik hun gjorde med deg. Ikke svar på meldinger. Ja, eller dette. Blokker nr hennes osv. 1
Shamgura Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ca 8-10 år siden hadde jeg en god venninne. Hun fadet meg ut på et tidspunkt der jeg hadde det vanskelig. Jeg syntes det var sørgelig å bli avvist på den måten, men tenkte at venner kommer og går og fikk meg nye venner. Samtidig var det noen venner som holdt ut med meg i den vanskelige perioden, og jeg setter enorm pris på dem i dag. Jeg har nå opplevd noe fantastisk i livet mitt (typ vinne i lotto, ikke akkurat det, men noe flott), og hun har tatt kontakt igjen og vil møtes. Hun vil vite ALT, skriver hun, og det er som om hun forventer at jeg skal legge ut om alle omstendighetene rundt at livet mitt er blitt slik det har blitt. Men jeg har ikke lyst til det. Jeg tenker at det har faktisk gått 10 år hvor jeg ikke var god nok for henne, og det er ikke bare for meg å gjenoppta tråden som om vi har vært venner som vanlig i 10 år. Problemet er at jeg er slik at jeg har vanskelig for å snakke forbi et tema, eller hvis noen setter meg i gang med å snakke om et tema, så klarer jeg ikke stoppe og alt jeg tenker på flyter ut. Derfor vil jeg ikke møte henne, for jeg vil ikke gi henne den informasjonen som hun ønsker å få. Og jeg har skaffet meg nye venner, har nok å gjøre i livet mitt og trenger ikke henne. Jeg dodget det første møtet med å si at jeg var syk, men hun pushet på og sa at ja men da snakkes vi om *konkret tidsfrist. Hva slags unnskyldninger kan jeg bruke for å slippe å møte henne når hun pusher på neste gang? Jeg er konfliktsky og vil ikke ta opp dette direkte. Anonymkode: a1355...cf9 Tror du må gjøre som en annen sider, være ærlig, si at du ikke har lyst. En annen ting du kan gjøre er å si at dere kan møtes, men da vil du snakke om hvordan hun fadet deg ut når du hadde det vanskelig, og at det er noe du vil ha snakket om å klaret opp i før dere evt. fortsetter med et "fortelle hverandre alt"-vennskap. Nå kjenner ikke jeg h*n, men mine første tanker er at dette er en skikkelig nysgjerrigper. 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 Synes ikke du skylder henne noe som helst, du kan enten bare fade henne ut eller si at du ikke har lyst. Hvis du vil, kan du jo fortelle hvordan du følte det da hun dumpet deg sist. Anonymkode: b1f9c...57d 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 "Har ikke tid" er effektivt. Anonymkode: 70202...c42 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #9 Skrevet 14. februar 2018 9 minutter siden, Shamgura skrev: Tror du må gjøre som en annen sider, være ærlig, si at du ikke har lyst. En annen ting du kan gjøre er å si at dere kan møtes, men da vil du snakke om hvordan hun fadet deg ut når du hadde det vanskelig, og at det er noe du vil ha snakket om å klaret opp i før dere evt. fortsetter med et "fortelle hverandre alt"-vennskap. Nå kjenner ikke jeg h*n, men mine første tanker er at dette er en skikkelig nysgjerrigper. Ts her. Helt riktig at hun er en nysgjerrigper. Og jeg vet at den informasjonen jeg gir henne, vil ikke bli hos henne. Anonymkode: a1355...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #10 Skrevet 14. februar 2018 TS her. Flere sier at jeg må konfrontere henne med at hun fadet meg ut. Men da gjør jeg det klart for henne at det er et issue for meg, og at det var sårt for meg at hun bare forsvant. Og den vil jeg ikke gi henne. I tillegg vet jeg at hun også vil gå hjem til mannen sin pluss sine venninner, og fortelle både at jeg er såret og snurt, og omstendighetene mine. Anonymkode: a1355...cf9 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #11 Skrevet 14. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Har ikke tid" er effektivt. Anonymkode: 70202...c42 Ja, kan jeg virkelig bare si det? Skulle gjerne blitt med på bla bla bla, men jeg må bla bla bla. Jeg føler det er frekt og uhørt å avvise noen slik. Men det var jo faktisk slik hun avviste meg. Anonymkode: a1355...cf9
Ild Skrevet 14. februar 2018 #12 Skrevet 14. februar 2018 (endret) Du har to alternativer: enten sier du det som det er, eller så fader du henne ut Velg det du liker best. Hvis du fader henne ut, er det bare å hente inspirasjon fra hva hun har gjort mot deg. Det er litt ille å synke ned på hennes nivå, men tross alt er det mye viktigere for deg at du selv har det bra, og hun høres jo ikke helt god ut. Endret 14. februar 2018 av Ild 5
Lill3My Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Flere sier at jeg må konfrontere henne med at hun fadet meg ut. Men da gjør jeg det klart for henne at det er et issue for meg, og at det var sårt for meg at hun bare forsvant. Og den vil jeg ikke gi henne. I tillegg vet jeg at hun også vil gå hjem til mannen sin pluss sine venninner, og fortelle både at jeg er såret og snurt, og omstendighetene mine. Anonymkode: a1355...cf9 Tror ikke du "gir" henne noe i form av et overtak ved å fortelle at det påvirket deg den gangen, det er tross alt ti år siden. Dessuten, om hun er en noe lunne anstendig person, burde det eneste du gir henne være dårlig samvittighet og skyldfølelse, og det fortjener hun å smake litt på.
Sitronterte Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 Du kan si til henne at du ikke er interessert i kontakt, uten å virke sur og uten å forklare noe mere. Ikke interessert...Punktum! Vil hun begynne å diskutere det, så svarer du bare at du er bare ikke interessert, og det er ingenting å forklare. Jeg har gjort det en gang, men personen skulle absolutt diskutere med meg om jeg hadde gode nok grunner til å ikke være interessert i et vennskap med henne. Du har ikke sett denne personen på 10 år. Trenger ikke forklaring på det. 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #15 Skrevet 14. februar 2018 6 minutter siden, Sitronterte skrev: Du kan si til henne at du ikke er interessert i kontakt, uten å virke sur og uten å forklare noe mere. Ikke interessert...Punktum! Vil hun begynne å diskutere det, så svarer du bare at du er bare ikke interessert, og det er ingenting å forklare. Jeg har gjort det en gang, men personen skulle absolutt diskutere med meg om jeg hadde gode nok grunner til å ikke være interessert i et vennskap med henne. Du har ikke sett denne personen på 10 år. Trenger ikke forklaring på det. Ja, det som også gjør at jeg føler et så sterkt ubehag ved situasjonen, er at hun ikke tar et hint. For det gjorde jeg for ti år siden, ved at jeg respekterte at hun aldri hadde tid. Vil jo ikke presse meg på folk heller. Jeg får gode svar her i tråden. Noen sier over at jeg ikke skylder henne noe som helst. Og det er helt riktig. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg likevel føler at jeg skylder henne å møtes på kafe og fortelle ALT fordi hun ber om det? Anonymkode: a1355...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #16 Skrevet 14. februar 2018 17 minutter siden, Ild skrev: Du har to alternativer: enten sier du det som det er, eller så fader du henne ut Velg det du liker best. Hvis du fader henne ut, er det bare å hente inspirasjon fra hva hun har gjort mot deg. Det er litt ille å synke ned på hennes nivå, men tross alt er det mye viktigere for deg at du selv har det bra, og hun høres jo ikke helt god ut. Takk for klar tale! Enig. Anonymkode: a1355...cf9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #17 Skrevet 14. februar 2018 Jeg ville bare sendt sendt en helt nøytral melding og sagt at jeg ikke var interessert i å møtes. Du trenger ikke gi noen detaljert forklaring på hvorfor eller røpe hvor såret du ble. Men det å begynne å komme med masse unnskyldninger om at du er syk eller opptatt synes jeg er en dårlig plan; du risikerer bare at hun fortsetter å ta kontakt til du føler at du "må" treffe henne. Nå er jeg ganske konfliktsky selv, så jeg kan forstå at du synes det er vanskelig å si i fra direkte. Men sier du i fra på en hyggelig måte gjør du ting mye lettere for deg selv, og hun vil heller ikke ha noen grunn til å klage på deg til andre. Anonymkode: 71dd0...b77 3
Sitronterte Skrevet 14. februar 2018 #18 Skrevet 14. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg likevel føler at jeg skylder henne å møtes på kafe og fortelle ALT fordi hun ber om det? Anonymkode: a1355...cf9 Hvis du gjør det, så tror jeg du vil angre veldig mye etterpå. Hun har ikke behandlet deg noe fint når du trengte henne, du skylder henne ikke noe. Om hun ikke tar hint så bare slutt å forklare og ignorer fremtidige meldinger. Du behøver ikke å møte henne, når du syns det er så ubehagelig. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #19 Skrevet 14. februar 2018 Det er helt akseptabelt å si at du ikke har tid. Jeg har tidligere sagt at grunnet travelt liv ønsker jeg å bruke tiden min på de nære. Jeg har forsåvidt for liten tid til dem også og har jeg tid til overs ønsker jeg å tilbringe dem med noen jeg vet vil meg vel. Anonymkode: 12ca4...c9a 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #20 Skrevet 14. februar 2018 Du høres dramatisk ut. Du sier selv at hun fadet deg ut. Gjør det samme. Anonymkode: fa96f...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå