AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #41 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, MintyBreeze skrev: Får alltid lyst til å sende en skikkelig drittmelding til folk på Finn når jeg leser sånne annonser. Det er et liv de har tatt ansvaret for. Oppdrettere bør virkelig begynne å tenke mer over hvem de selger valper til Mitt inntrykk er at useriøse er ganske gode på å lyve..Jeg tør enda ikke ringe raseaktuell oppdretter. Men dette gjelder alle arter. Folk skaffer dyr på impuls og tror det er bare kos. Anonymkode: 10e1d...b2f 3
Tanuki Skrevet 26. april 2018 #42 Skrevet 26. april 2018 Jeg fikk min hund, en omplasseringshund, da jeg var student, det var min første hund of jeg var helt vill etter den. Den var ukomplisert, rolig, og glad i oppmerksomhet fra barn og voksene. Etter ca 4 år hadde jeg samboer of vi fikk et barn, ting gikk raskt. Hunden reagerte ikke noe særlig på baby, og vi gjorde vårt beste for at den ikke skulle bli tilsidesatt. Og vi lot ikke baby være på gulvet med hunden uten tilsyn, men en dag ble han bitt, av hunden. Det var helt jævlig, og vi vurderte sterkt omplassering, til og med avlivning. "Heldigvis" fikk samboer en jobb i et annent land som gjorde at vi måtte flytte så hunden bodde hos et vennepar av oss, som ikke har barn. Nå har vi fått hunden tilbake, baby er nå en gutt på snart 4 år. Det er MYE lettere nå, gutten vår skjønner at han skal være snill med hunden, ikke herje rundt ham etc. Seff, vi passer på, de får ikke leke alene. Hunden er eldre nå, men elsker oppmerksomheten og kosen han får. Jeg er glad vi ikke omplasserte, men skjønner veldig godt at andre i vår situasjon hadde valgt omplassering.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #43 Skrevet 26. april 2018 4 hours ago, Fru Uperfekt said: En kan ikke forutse samlivsbrudd og ikke alltid endring i jobb situasjon Jo. Det er de absolutt færreste som har den samme jobben og partneren livet ut. Skillsmissestatistikken er tross alt på over 50%, så man burde egentlig gå ut i fra at det kan bli samlivsbrudd. Anonymkode: 6dd2f...393 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #44 Skrevet 26. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. Det er de absolutt færreste som har den samme jobben og partneren livet ut. Skillsmissestatistikken er tross alt på over 50%, så man burde egentlig gå ut i fra at det kan bli samlivsbrudd. Anonymkode: 6dd2f...393 Skaffer man seg hund har man den livet ut. Partnere kommer og går. Anonymkode: 10e1d...b2f 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #45 Skrevet 26. april 2018 Vi har opplevd alt mulig mens vi har hatt hundene våre, endring i bosituasjonen, økonomiske endringer, endringer i jobbsituasjon, allergi, sykdom, lange sykehusinnleggelser, trøbbel med nabohund +++ Det har virkelig aldri falt meg inn å omplassere de. For meg er hundene mine "barna" mine Anonymkode: cfdda...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #46 Skrevet 27. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Skaffer man seg hund har man den livet ut. Partnere kommer og går. Anonymkode: 10e1d...b2f Ja nettopp, det er jo det jeg sier. Folk påstår at man ikke kan planlegge livet, vite på forhånd at man en gang skal miste partneren sin eller jobben/bytte jobb frivillig, men det kan man faktisk fordi det er svært sannsynlig at det skjer en eller annen gang, eller til og med opptil flere ganger. Anonymkode: 6dd2f...393 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #47 Skrevet 27. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nettopp, det er jo det jeg sier. Folk påstår at man ikke kan planlegge livet, vite på forhånd at man en gang skal miste partneren sin eller jobben/bytte jobb frivillig, men det kan man faktisk fordi det er svært sannsynlig at det skjer en eller annen gang, eller til og med opptil flere ganger. Anonymkode: 6dd2f...393 Og dersom det er så ustabilt så skaffer man ikke dyr... Anonymkode: 10e1d...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #48 Skrevet 27. april 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Og dersom det er så ustabilt så skaffer man ikke dyr... Anonymkode: 10e1d...b2f Det er da vel for faen ikke ustabilt å bytte partner og jobb en gang eller to i løpet av livet din amøbe Anonymkode: 6dd2f...393 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #49 Skrevet 27. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da vel for faen ikke ustabilt å bytte partner og jobb en gang eller to i løpet av livet din amøbe Anonymkode: 6dd2f...393 Helt sant.Men er få gyldige grunner til å omplassere et dyr. Samlivsbrudd eller bytte jobb er ikke gyldige grunner. Anonymkode: 57503...783 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #50 Skrevet 27. april 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Helt sant.Men er få gyldige grunner til å omplassere et dyr. Samlivsbrudd eller bytte jobb er ikke gyldige grunner. Anonymkode: 57503...783 Det er jeg enig i. Men å påstå at man aldri kan bytte partner og i så fall lever et ustabilt liv er komplett idioti. Anonymkode: 6dd2f...393 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. april 2018 #51 Skrevet 28. april 2018 På 27.4.2018 den 1.15, AnonymBruker skrev: Jo. Det er de absolutt færreste som har den samme jobben og partneren livet ut. Skillsmissestatistikken er tross alt på over 50%, så man burde egentlig gå ut i fra at det kan bli samlivsbrudd. Anonymkode: 6dd2f...393 Så at jeg vurderte omplassering, men beholdt, da min første mann døde burde jeg forutsett da det blir å sammenligne med samlivsbrudd? Er da ingen som gifter seg som kalkulerer inn en evt skilsmisse, med mindre det er proforma ekteskap.
Fru Uperfekt Skrevet 28. april 2018 #52 Skrevet 28. april 2018 På 27.4.2018 den 8.06, AnonymBruker skrev: Helt sant.Men er få gyldige grunner til å omplassere et dyr. Samlivsbrudd eller bytte jobb er ikke gyldige grunner. Anonymkode: 57503...783 Men gyldige nok til at du er for feig til å skrive det med nick. Jo begge deler er gyldige grunner, ideelt nei men av og til går ikke livet på skinner
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #53 Skrevet 28. april 2018 18 minutter siden, Fru Uperfekt said: Så at jeg vurderte omplassering, men beholdt, da min første mann døde burde jeg forutsett da det blir å sammenligne med samlivsbrudd? Er da ingen som gifter seg som kalkulerer inn en evt skilsmisse, med mindre det er proforma ekteskap. Man burde ta med i betraktningen at det KAN skje. 50% skiller seg. Boom, fakta. Anonymkode: 6dd2f...393 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #54 Skrevet 28. april 2018 når det gjelder endring i bosituasjon eller livssituasjon synes jeg det er fullt ut forståelige grunner, samme med jobb i noen tilfeller Anonymkode: 6ebc0...d27
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #55 Skrevet 28. april 2018 Det å ha hund har blitt mote, spesiellt de stygge veskehundene som chihuahua, papilon, pomeranian og de småhundene som er en blanding av disse. Unge jenter flytter hjemmefra, føler seg så voksne og ansvarsfulle og skaffer seg en liten dott av en valp. Så søte de er til å begynne med, men Akk så krevende. Hunder må stimuleres, luftes, mates og attpåtil koster de penger. Dette var jo gøy bare så lenge de var søte og små. Dermed blir det omoplassering og i verste fall neglisjering/omplassering. Å ha en hund krever en del av eierne og oppdrettere skulle virkelig hatt det ansvaret at de må ta alle hunder som eierne vil omplassere tilbake igjen. Da trur jeg oppdrettet av hunder hadde sunket drastisk. Anonymkode: f2642...108 2
Fru Uperfekt Skrevet 29. april 2018 #56 Skrevet 29. april 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Man burde ta med i betraktningen at det KAN skje. 50% skiller seg. Boom, fakta. Anonymkode: 6dd2f...393 I min fam er det hele 2 skilsmisser fordelt på ca 130 ekteskap, er ikke like vanlig i alle kulturer, religioner, regioner osv... Endret 29. april 2018 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #57 Skrevet 29. april 2018 10 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Men gyldige nok til at du er for feig til å skrive det med nick. Jo begge deler er gyldige grunner, ideelt nei men av og til går ikke livet på skinner Så feig at jeg aldri ville omplassert en hund. Nei livet går ikke på skinner. Men man gir ikke bort et familiemedlem av den grunn. Anonymkode: 57503...783 2
Fru Uperfekt Skrevet 29. april 2018 #58 Skrevet 29. april 2018 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så feig at jeg aldri ville omplassert en hund. Nei livet går ikke på skinner. Men man gir ikke bort et familiemedlem av den grunn. Anonymkode: 57503...783 Om fam medlemmet hadde lidd hadde jeg i det minste ikke vært så feig at jeg ikke evnet å se hva som ville være det beste for det. Av og til er omplassering til det bedre for hunden Men så er jeg ikke så feig at jeg ikke tør å bruke mitt eget nick i diskusjoner... ... ... Endret 29. april 2018 av Fru Uperfekt 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #59 Skrevet 29. april 2018 18 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Om fam medlemmet hadde lidd hadde jeg i det minste ikke vært så feig at jeg ikke evnet å se hva som ville være det beste for det. Av og til er omplassering til det bedre for hunden Men så er jeg ikke så feig at jeg ikke tør å bruke mitt eget nick i diskusjoner... ... . Totalt unødvendig å være spydig. Spesielt under Nick. Skal man først være spydig mot andre får man gjøre det under fult navn. Anonymkode: 57503...783
Shinee Skrevet 29. april 2018 #60 Skrevet 29. april 2018 På 14.02.2018 den 15.26, -Willow skrev: Her følger et utvalg årsaker eier/annonsør oppgir på finn.no til hvorfor deres hund må omplasseres. Her har jeg ikke tatt med de som oppgir sykdom og allergi. Jeg er interessert i å høre deres tanker rundt disse og eventuelt egne erfaringer fra den ene eller andre siden. 5 år: personlige og familieårsaker6 mnd: fordi den ble for krevende 5 år: matfar sin jobbsituasjon er endret 2,5 år: trenger mer trim og trening en hva vi kan gi henne1 år: pga tidsmangel og for lite kapasitet til å trene 1,5 år: ble omplassert for 5 mnd. siden. Kom tilbake pga bjeffing/uro når alene10 mnd: da hverdagen ikke lenger strekker til9 mnd: på grunn av seprasjonsangst, eierene kan ikke ha han lenger da de bor i blokk og han gråter når han er hjemme alene6 år: vår lille datter er litt for liten og uforutsett for han. Dette gjør alt vi ikke klarer å stole 100 % på han 4 år: føler vi ikke får gitt han den tiden og omsorgen han fortjener 4 år: flytter til leilighet1,5 år: endring i bosituasjon 2 år: grunnet samlivsbrudd og hva min jobb innebærer 1,5 år: ikke er rustet til å håndtere en hannhund med krav og hans energi, med en nyfødt baby i hus Vi måtte omplassere den ene hunden vår, jeg var gravid, hadde barn fra før, min mann sin jobb var borte hele tiden. vi innså at vi ikke kunne gi hunden vår på 2 år det hu trengte ,j eg var strandet hjemme mannen min var kun hjemme på helg. hadde så dårlig samvittighet for og ikke gi henne morsomen og tiden hun trengte. tror jeg laget 3 annonser på finn som jeg slettet. fikk mange tvilsomme tilbakemeldinger på folk som ville ha hund. vi var klare på at hunden skulle til noen som hadde tid og så at hunden var en hund som måtte brukes. en dag ringte det en mann som var nesten som en engel fra himmelen altså,har ikke angret en dag! hunden vår har det så bra, vi har besøkt henne og alt. Nå brukes hun som kløvhund,er en del av et team ,løper i fjellet og jobber. for mamma hundehjertet er det så godt. Situasjoner endres man er ikke et dårlig menneske for man omplasserer hunden sin! Vi valgte og sette hundens behov foran våre egne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå