Gå til innhold

Hvilken hund passer meg?

Arba

Anbefalte innlegg

Hei!

Til våren skal jeg flytte ut i en liten hybel for å studere. I og med dette, tenkte jeg å kjøpe meg en hund.

Men hvilken hund passer meg, i en liten hybel på ca. 30 kvadrat, som student?

Tenker dette:

- En hund som ikke trenger alt for mye mosjon, men gjerne to turer til dagen.

- En hund som kan være alene en del timer, når jeg er på skole/ute med venner.

- En hund som ikke gir fra seg masse hår, som er lydig og som ikke har tendens til å bli fort syk.

Liker mellomstore/store hunder, men det er vel utfordrende i henhold til tankene mine ovenfor.

Har noen ærlige og erfaringsrike tips vedrørerende dette? Setter stor pris på tips, tanker og anbefalinger! Kanskje noen som har god greie på hunder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er student og bor på 30 kvadrat, har en chihuahua, helt perfekt utfra kriteriene :bolledeig:

Anonymkode: 67bbf...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugisisk vannhund, men de trenger gjerne en del mosjon og plass å bevege seg på. Ellers er det en lettlært rase med godt lynne, og røyter ikke (må klippes 2-3 ganger i året).

Anonymkode: 5151b...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymAA skrev:

En hund som kan være alene en del timer, når jeg er på skole/ute med venner.

Dette har du sikkert tenkt på, men som student og hundeeier er du nødt til å prioritere nøye. Du kan ikke la hunden være hjemme en skoledag og så stikke på trening eller ut med venner på kvelden, begge deler blir fort altfor mye alenetid. Har du derimot en fleksibel timeplan og kan ta hunden med på det sosiale livet på kveldstid iblant, så fungerer studiehverdagen med hund ganske fint :) Er du fersk student? Mange synes det fungerer bedre å prøve seg som student en stund først, bli ferdig med festingen dersom det er viktig for dem, og så anskaffe hund når en er blitt mer vant til studentlivet.

• Liker 4
Lenke til kommentar