AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 og ingen gynekolog på jobb. Ringte og fikk beskjed om at jeg måtte ringe igjen på mandag da gynekologen min hadde ferie. Det er privatlege og kun hun som jobber der. Sekretæren var der og kunne gi litt hjelp, men mest "ring tilbake". Jeg er ikke noe unntak her. Alle som er på denne siden ønsker jo det samme men har også problemer. Vi blir tydeligvis ikke automatisk gravide. Vi er sliterne. Av forskjellige grunner, men det endrer ikke at vi har motgang. Har googlet en god del. Har lest andre innlegg fra nylig her om det samme, men føler ikke jeg ble klokere. Litt mer lærte jeg nok, men man vil jo alltid ha mer Kan noen fortelle meg om Provera, Femar, suksesshistorier, statistikk, hva som er "greia", etc? Jeg er ganske jomfru på dette. Provera - tatt dette tre ganger. 1 til dagen i fem dager. Så skal jeg blø fra 3-7 dag. Første gangen spottet jeg mikroskopisk, kun en dag (dag fire fra siste Provera), vi snakker knappenålshode flekker. Mest rosa egentlig, og slim. Derfor fikk jeg ikke begynne på Femar. Jeg måtte blø. Runde 2 (en måned senere) da blødde jeg! Fra dag tre og i 3 dager og to dager spotting. Så fikk starte på Femar. Ble gravid men det endte i SA. (Har hatt flere MA tidligere, derfor jeg får hjelp nå). Alt kom ut, jeg var ca 6 uker på vei, så det kunne like greit vært kjemisk vil jeg tro, men det ble kalt SA. Hadde litt tegn, men siden jeg har vært gravid flere ganger før (MA og "abort"-piller og utskrapning) var dette annerledes. Føltes ikke som det skulle gå veien. Og jeg fikk dessverre rett. Tredje runde med Provera er nå tatt mandag 29.01.-02.02. og jeg har ikke fått blødning. Ingenting. Ikke slim, ikke rosa, ikke noe. Har lest at noen ikke får. Har lest at noen må ta dobbel dose, etc. Men jeg hadde jo rosa slim, så blødning, og nå ingenting. KAN jeg være gravid? Har ingen tegn, men leser jo om folk som ikke vet de er gravide omtrent fordi de ikke har noen av "gravidtegnene" før både andre og tredje trimester, eller aldri. Vi har sex annenhver dag eller hver dag, mannen begynner å bli litt "sliten" for han syns nesten det begynner å ligne jobb Kan nok ikke teste for graviditet enda, vil bli negativ. Her er jeg grønn. Har ikke eggløsninger, har ikke mens, har gått på Provera, vet ikke hvor lenge etter at "skuddet sitter" man vil vises på test at man er gravid. Alt dette ville jeg sittet hos gyno og lesset av meg, men jeg må vente til mandag for å ringe og da vente på time. Men skal mase meg til time ASAP. Jeg har fine egg, men tynne slimhinner, jeg har tatt to blodprøver der en viste postivt for noe (som sikkert hadde vært best om var negativt...) og den andre var ikke "bra nok" for de som tester så jeg måtte ta ny. Og jeg måtte ta ny av den som var positiv også, for dobbelsjekk, denne skal jeg ta om rundt en måned. Skal også lufte om jeg kanskje skal ta dose med Provera lengre (noen tar jo lengre enn meg). Så om du har lest helt ned hit, tusen takk(!), og klart å finne noe å gi svar på eller gi klarhet på blir jeg veldig lykkelig og takknemlig. Anonymkode: 5ca52...658
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Jeg har lest og forstår at du er forvirret. Jeg skjønte ikke helt hva du lurer på? Man tar jo Provera i folikkelfasen, altså før EL. Så trolig er du ikke gravid, sånn som jeg har forstått det. Provera er jo for å fremprovosere menstruasjonen. hva er det de har testet for? Eller vet du ikke det? Anonymkode: fee0d...39c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest og forstår at du er forvirret. Jeg skjønte ikke helt hva du lurer på? Man tar jo Provera i folikkelfasen, altså før EL. Så trolig er du ikke gravid, sånn som jeg har forstått det. Provera er jo for å fremprovosere menstruasjonen. hva er det de har testet for? Eller vet du ikke det? Anonymkode: fee0d...39c Haha, ja teksten er rotete og vanskelig å lese noe konkret spørsmål ut av... Jeg har «aldri» menstruasjon så det at jeg har vært gravid kan være vanskelig å skjønne. Men siden det alltid ender i i MA og nå sist i SA så er det jo noe galt med meg. Provera skal starte blødning? Men ikke hos meg, kanskje fem dager er for kort... På skriv fra gynekolog står det at jeg er positiv på et antistoff som er mulig årsak til SA. Ny kontrollprøve om tre måneder. Aner ikke hva dette er. Den andre blodprøven var «ikke nok materiale til kontroll» så måtte ta ny. takk for svar Anonymkode: 5ca52...658
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 Ts her. Tisset på Clearblue nå nettopp. Gravid 2-3 uker. gravid mens jeg gikk på provera kanskje..? Anonymkode: 5ca52...658
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 Oj, men gratulerer Anonymkode: dc0cf...99e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #6 Skrevet 16. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj, men gratulerer Anonymkode: dc0cf...99e Takk, men er jo mester i å miste. Og har mye mulig gått på fem stk provera. Anonymkode: 5ca52...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå