Gå til innhold

barn som juger og er voldlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har råd ang lesestoff eller personlig råd?

Jeg har en 8åring i hus (bonusbarn) som juger helt ekstremt mye! Det er såpass ille at BV har blitt inneblandet, så all kreds til BV!
De sjekker faktisk opp tilfeller hvor barna snakker om at de bor som i fattighuset på 1800tallet, som også inkluderer vold av en ond stefar.

Gutten sliter også med agressjon og han er ikke redd for å klappe til, klype eller bite lærere/pedagoger hvis han føler seg fornærmet, og det har skjedd flere ganger at halve garderoben på sfo har blitt rassert.

Vi har kun gutten i helger, men vi har vurdert sterkt å søke/legge inn krav om å få guttungen mer. Rett og slett fordi adferden ikke blir bedre av at daglig omsorg ligger hos mor. Vi snakker ikke om en gutt med diagnoser.

Etter bv kom inn i bildet sliter han også nå med ordet NEI (aldri før vært et problem). Hvis han ikke får brus, ikke får blyanten han har sett på, hvis han ikke får sitte på en nøyaktig plass i bilen så klikker han mentalt. Da løper han sin vei, slår, hyler og sier at han ikke vil leve mer.:dry: Vi har en komfyrvakt som fysisk slår seg av når han klikker; fordi lydvolum er så høyt.
Jeg har barn selv jeg altså! Men denne utfordringen er ikke noe jeg har vært borte i (og jeg har tennåringsjenter!:fnise:).

Anonymkode: 4e7cb...5d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han trenger jo helt klart hjelp! Har dere søkt hjelp hos BUP? Hva sier BV? 

Anonymkode: feb57...711

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har råd ang lesestoff eller personlig råd?

Jeg har en 8åring i hus (bonusbarn) som juger helt ekstremt mye! Det er såpass ille at BV har blitt inneblandet, så all kreds til BV!
De sjekker faktisk opp tilfeller hvor barna snakker om at de bor som i fattighuset på 1800tallet, som også inkluderer vold av en ond stefar.

Gutten sliter også med agressjon og han er ikke redd for å klappe til, klype eller bite lærere/pedagoger hvis han føler seg fornærmet, og det har skjedd flere ganger at halve garderoben på sfo har blitt rassert.

Vi har kun gutten i helger, men vi har vurdert sterkt å søke/legge inn krav om å få guttungen mer. Rett og slett fordi adferden ikke blir bedre av at daglig omsorg ligger hos mor. Vi snakker ikke om en gutt med diagnoser.

Etter bv kom inn i bildet sliter han også nå med ordet NEI (aldri før vært et problem). Hvis han ikke får brus, ikke får blyanten han har sett på, hvis han ikke får sitte på en nøyaktig plass i bilen så klikker han mentalt. Da løper han sin vei, slår, hyler og sier at han ikke vil leve mer.:dry: Vi har en komfyrvakt som fysisk slår seg av når han klikker; fordi lydvolum er så høyt.
Jeg har barn selv jeg altså! Men denne utfordringen er ikke noe jeg har vært borte i (og jeg har tennåringsjenter!:fnise:).

Anonymkode: 4e7cb...5d4

Dette er den typen tråder en bare bør gå stille forbi. Når de involverte må spørre på et nettforum og legger ut lett gjenkjennelig info for barnet senere, i stedenfor å spørre bv, så skurrer dette. Når bv er involvert så er det blant annet for å rådgi og veilede i tillegg til å hjelpe. 

Ekstra usmakelig blir fremstillingen av de upassende smileyene.

Hva med å snakke med og til barnet fremfor å snakke om barnet? 

Anonymkode: b3d55...c5b

• Liker 5
Skrevet

Dere trenger ikke lesestoff eller personlige råd, dere trenger profesjonell hjelp.

Hvis dette er sant, må dere omgående(NÅ!) ta kontakt med de instansene som er inne. Be om å bli henvist til BUP, PPT og Familierådgivning. Er det slik at mor er årsaken til elendigheten har far en plikt til å forsøke å få den daglige omsorgen.

Omsorg og oppdragelse har sviktet totalt hvis et barn uten diagnoser oppfører seg slik som dette. Det kan ennå snus, men det må gjøres NÅ.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det virker ikke som om du ser alvoret i dette når du putter på veldig upassende smilyer.Ser at andre her reagerer også.Trist.

Skrevet

Herremin.....Nå synes jeg dere er stygge med TS....Hun søker råd og er rådvill..Ja, bv er inne i bildet. MEN ofte søker enn kanskje råd for å høre om andre har vært borte i noe lignende, og får høre hvordan de gikk frem. Kanskje får man høre at det ble bedre og at barnet har det bra med seg selv!!! Hun skriver da her for at hun bryr seg og vil hjelpe barnet!!

Anonymkode: c3546...24e

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at dere må sette i gang tiltak rundt barnet for å snu atferden hans. Da barnevernet er inne i bildet ville jeg spurt dem om hjelp så fort som mulig!

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er den typen tråder en bare bør gå stille forbi. Når de involverte må spørre på et nettforum og legger ut lett gjenkjennelig info for barnet senere, i stedenfor å spørre bv, så skurrer dette. Når bv er involvert så er det blant annet for å rådgi og veilede i tillegg til å hjelpe. 

Ekstra usmakelig blir fremstillingen av de upassende smileyene.

Hva med å snakke med og til barnet fremfor å snakke om barnet? 

Anonymkode: b3d55...c5b

Ts kan ha endret masse ang infoen her. Både kjønn, alder og hvilken relasjon hun har til barnet. Folk flest endrer detaljene før de publiserer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...