Gå til innhold

Trodde vi hadde noe på gang etter to bra dater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også går hun og ligger med en annen samme dag som vi egentlig skulle hatt date nr. 3. 

Jeg har seriøst gått rundt med sommerfugler i magen den siste tida etter to dater med en jeg er vanvittig forelsket i. Har vært venner et års tid og begynt å date nå. Jeg synes vi har hatt en utrolig god kjemi og på siste daten rotet vi en hel del. Det virket ikke som det var noe å si på lysten hennes for å si det sånn.

Så avlyser hun tredje date pga andre planer, og jeg får høre først fra en annen god venninne og så av henne selv at hun har vært og pult en annen fyr på studiet. Vet at de har holdt på litt tidligere og husker at hun var ganske vill etter han for et halvt års tid siden, men trodde det var over og det sa hun selv også.

Er det noe håp for meg her egentlig? Hvis ikke, hvordan reiser man seg etter en sånn ydmykelse?

Anonymkode: c6f04...ec6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet.

Anonymkode: 10e4e...e21

• Liker 3
Skrevet

Der hadde jeg droppet henne kontant. Du er tydelig ikke førsteprioritet. 

Anonymkode: bbd03...ecf

• Liker 9
Skrevet

Du kutter henne helt ut. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Her er det bare en ting å gjøre: dumpe henne, fortere enn brukt dasspapir, legg det hele bak deg og kom deg videre i livet. Gjerne uten et ord (ikke ghosting i dette tilfellet). Hun er tydelig en person som sier en ting og gjør noe annet, og sånne folk er ikke verdt å bruke en kalori på å ergre seg over.

Edit: skriveleif

Endret av sjonkelrolf
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er lei deg for dette, siden du føler dere hadde to bra dater. Samtidig er det bare to dater - og så lenge man ikke har blitt enige om å være eksklusive, så tror jeg det er ganske vanlig å ha sex med andre også. Selv om jeg selv bare ville datet en av gangen. 

Du har nok lagt mer i dette enn hun har. Legg det bak deg og kom deg videre. Dette er ikke verdens undergang, det kommer flere damer. 

Anonymkode: 390e0...fc1

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at jeg sannsynligvis ikke har mye sjans her og skjønner at jeg moralsk sett bør droppe henne, ikke gi henne en ny sjanse. Men jeg er forelska (det er ikke et ord jeg ofte bruker) og da tenker jeg at det ikke er så fryktelig rart at jeg prøver videre og håper i det lengste. 

Vil gjerne høre fra damer som har gjort eller kunne ha gjort det samme som henne. Er eneste konklusjon at hun ikke er interessert nok i meg?

Skrevet

Det at du bør droppe henne har ingenting med hva som "moralsk sett" er riktig, heller at du bør gjøre det for din egen skyld. Slik får du kommet over henne, kommet deg videre slik at du kan være mottakelig hvis du skulle treffe noen som er like interessert i deg som du måtte være i henne. For så lenge du er forelsket i henne og situasjonen er som den er så er du "stuck" så lenge hun er en del av livet ditt. Desto større grunn til å pælme henne henne ut av livet ditt for godt. Og da på en sånn måte at det ikke er mulig å misforstå. Du vet, ute av syne, ute av sinn. Det å prøve og prøve, håpe i det lengste vil ikke tjene deg det spøtt, om noe vil det bare ødelegge deg.

Skrevet

Dere har vært på to dater,er ikke eksklusive eller i et forhold. Hun dater flere enn en på en gang, og hun har sex. Ingenting her er umoralsk eller galt. Jeg dater også flere på èn gang når det er helt nytt.

Anonymkode: 005d4...9ff

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også går hun og ligger med en annen samme dag som vi egentlig skulle hatt date nr. 3. 

Jeg har seriøst gått rundt med sommerfugler i magen den siste tida etter to dater med en jeg er vanvittig forelsket i. Har vært venner et års tid og begynt å date nå. Jeg synes vi har hatt en utrolig god kjemi og på siste daten rotet vi en hel del. Det virket ikke som det var noe å si på lysten hennes for å si det sånn.

Så avlyser hun tredje date pga andre planer, og jeg får høre først fra en annen god venninne og så av henne selv at hun har vært og pult en annen fyr på studiet. Vet at de har holdt på litt tidligere og husker at hun var ganske vill etter han for et halvt års tid siden, men trodde det var over og det sa hun selv også.

Er det noe håp for meg her egentlig? Hvis ikke, hvordan reiser man seg etter en sånn ydmykelse?

Ydmykelse? :klo:

Dere har vært på to dater, Ts. Du er selvsagt ikke forelska. En blir nemlig forelska i ersonligheter. Over tid. :ler: Du er i beste fall kåt, i verste fall så ensom at du er ukritisk. Etter to dater kan dama være en psykotisk massemorder for alt du vet. 

Å Date er litt som å kjøpe hus. Du går på uendelig mange visninger og de aller fleste er for dyre for deg. De du har råd til er som oftest ikke dem du ønsker. Etter noen runder justerer du forventninger til lommebok (reellattraktivitet, i tilfelle dating) og finner deg et krypin for kortere eller lengre periode. Så gjentas prosessen. ;) 

Anonymkode: e015a...c13

• Liker 3
Skrevet

Bare å bli vant til det, de fleste jenter holder på sånn idag :)

Anonymkode: 66318...87e

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at jeg sannsynligvis ikke har mye sjans her og skjønner at jeg moralsk sett bør droppe henne, ikke gi henne en ny sjanse. Men jeg er forelska (det er ikke et ord jeg ofte bruker) og da tenker jeg at det ikke er så fryktelig rart at jeg prøver videre og håper i det lengste. 

Vil gjerne høre fra damer som har gjort eller kunne ha gjort det samme som henne. Er eneste konklusjon at hun ikke er interessert nok i meg?

Uavhengig av hvor interessert i deg hun er, så er det jo uansett ikke like mye som denne andre fyren.

Sannsynligvis var det han som ikke ville noe mer for et halvt år siden, hun var tvunget til å gå videre og sa hun var ferdig med det, men er nok fortsatt interessert. Så får hun nyss om at han skal være på denne festen, kaster deg til side og løper til ham - for om det så bare blir en natt med ham, er det mer verdt enn en ny date og kanskje et forhold med deg. Det sier jo noe.

Jeg har ikke gjort noe tilsvarende, men jeg kjenner det jo igjen. Har tidligere datet en mann som jeg falt vanvittig for, og han har nok alltid vært "under huden" på meg. De fleste har vel noen slike? Om noen spør sier jeg jo at jeg har gått videre - for det har jeg. Men jeg tror jeg kunne droppet nesten hva eller hvem som helst for å se ham igjen. Har datet andre, og forsøkt å få det til å fungere, for det må man. 

Men du er nok ikke førsteprioritet her. Og hvordan har dere vært "venner" et år uten at noe har skjedd mellom dere? Det er nok en grunn til det og. 

• Liker 1
Skrevet

Tolker det da som at det var hun som ble dumpet av han andre, og han nå ønsker å se henne igjen. Hadde jeg vært deg ville jeg bare droppet henne helt, uten å si noe. Sender hun deg melding om å møtes så svarer du bare kort nei. Ikke vis deg bitter eller prøv å hevne deg, eller vær frekk. Selv om det nok frister, så er faktisk det beste på lang sikt å heve seg over det på denne måten. Finn heller en jente som er klar for noe og ikke bare ser etter noen "fordi".

Anonymkode: 8fd72...5e5

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vært på to dater, Ts. Du er selvsagt ikke forelska. En blir nemlig forelska i ersonligheter. Over tid. :ler: Du er i beste fall kåt, i verste fall så ensom at du er ukritisk. Etter to dater kan dama være en psykotisk massemorder for alt du vet. 

Å Date er litt som å kjøpe hus. Du går på uendelig mange visninger og de aller fleste er for dyre for deg. De du har råd til er som oftest ikke dem du ønsker. Etter noen runder justerer du forventninger til lommebok (reellattraktivitet, i tilfelle dating) og finner deg et krypin for kortere eller lengre periode. Så gjentas prosessen. ;) 

Han skriver jo at de har vært venner et år før de dro på date. Er ikke det nok tid til å forelske seg?

Skrevet

Helt ærlig? Jeg kunne fint funnet på å hatt sex med en FF samtidig som jeg hadde datet. Hun vet jo ikke om det blir dere to etter kun 2 dater. Hvis det blir seriøst må hun selvfølgelig slutte å treffe andre.

Spørsmålet her er: er det kun sex mellom de to? Eller har hun følelser for han? For hvis det er sistnevnte kan du bare avslutte. Da ender du opp såra uansett.

Hilsen kvinne 30

Anonymkode: 7d76c...5e2

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sann romantikers ord..:ironi:Kjærlighet ved første blikk er en frase, men ikke en løgn.

Til ts: hun har nok følelser for han andre og fikk en ny mulighet der.

Anonymkode: 74b1a...832

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Hahaha! Tror neppe det blir noe problem at du ikke gir henne en sjanse til.

Anonymkode: 0e142...5e3

• Liker 3
Skrevet

Med tanke på at hun selv sier at hun har ligget med den andre personen så høres det ikke ut som om hun har tatt deres dater særlig seriøst. Evnt mangler noen sosiale antenner.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Dessverre. Men du kan jo fortsette å kjempe for henne hvis du vil. Hun har ikke gjort noe galt, men det er en kjip ting som du må leve med hvis du fortsetter å data denne dama. :)

(har aldri gjort noe lignende, men kan tenke meg hva som måttet til for å dobbeltdippe slik denne dama gjør. Er jeg forelsket i noen så hadde jeg ikke klart å ligge med en annen. Men det betyr ikke at håpet er ute for din del, følelser kan utvikle seg. :))

Endret av Mippi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...