Gå til innhold

Venninner som behandler en dårlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er jenter slik? 

Har hatt ei venninne i ca 5 måneder nå, men begynner å stusse på måten hun er på. Hun kan komme med veldig nedlatende kommentarer til meg, det virker på en måte som om hun er ute etter å drite meg ut. Er verre når det er noen med oss. Er det fest og gutter til stede så blir det ekstra ille. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det og har hittil svelget en del kameler. 

Anonymkode: 65160...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er usikker på seg selv og hakker på deg for å se bedre ut. Hadde en slik "venninne" selv, hun hakket på meg og trykket meg ned så jeg ikke ble kjent med resten av klassen, det var bare oss to alltid. Tror ikke hun var bevisst på det selv, jeg tror hun bare slet slik med seg selv og var så redd for å være alene og utenfor at hun tviholdt på meg. Jeg så det ikke selv da det stod på, men merket hvor godt jeg hadde av å komme meg unna da jeg flyttet og byttet skole.

Ville droppet henne og funnet meg venninner som er trygge på seg selv og som backer deg opp istedet for å trykke deg ned :) Evt. så må du si ifra om at det der er uakseptabel oppførsel, at du ikke er interessert i å være venninne med noen som ikke vil ditt beste og gi henne sjansen til å skjerpe seg dersom du synes hun innerst inne er en trivelig jente :) 

Anonymkode: 9a254...f6f

Skrevet

Det er derfor jeg ikke har kvinner som venner, i tillegg til at jeg hater girltalk, gossiping, baksnakking og annet pisspreik. 

Anonymkode: 46657...d76

• Liker 3
Skrevet

En såkalt "venn" som ikke får deg til å kjenne deg komfortabel, er ikke en venn. Hun gir signaler om at hun egentlig ikke liker deg, og når hun er verst når dere er sammen med andre, er det fordi hun tror du ikke tør å ta igjen i en slik situasjon, og hun får dummet deg ut foran et publikum.

Hvis du er opptatt av å bevare relasjonen til henne kan du forsøke å konfrontere henne med dette og spørre om det er noe hun er sur for. Jeg ville sagt at om hun ikke endret oppførselen sin kom jeg til å avslutte vennskapet. Du skal føle deg trygg sammen med venner.

Anonymkode: 7fdea...25f

Skrevet

Hun er usikker på seg selv og rakker derfor ned på deg. Det kan være ubevisst, men det er ikke noe hyggelig uansett. Si til henne at du ikke liker at hun snakker sånn til deg, og si hva hun sier. Det er ikke sikkert hun er klar over det selv. Hvis hun er frekk tilbake eller ikke forandrer seg, så dropp henne

Anonymkode: ab8c7...396

Skrevet

Neste gang hun gjør det og det er fyrer der, så spør henne om hvorfor hun alltid prøver på å tøffe seg når det er menn der, om hun ikke tror de ser at hun er bare ei billig skræverske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...