Gå til innhold

Ikke enkelt å handle etter shoppestopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde shoppestopp i to år for et par tre år siden. Til å begynne med var det ikke lett å finne noe annet å gjøre på lørdagene enn å dra på senteret og handle. Nå er det blitt motsatt. Jeg sliter med å finne tid til handling. Sist jeg trengte nye jeans utsatte jeg handleturen så lenge at jeg til slutt la det inn i kalenderen. 

Er det flere som har oppdaget dette? Jeg er mye mer opptatt med venner og aktiviteter nå enn før og møter gjerne venner i byen, men vi går tur og på kafe enn å svette i varme prøverom. 

For dere som lurer, ja det er en skryte tråd. Jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke bruker halve helgen på å gå i butikker. 

Anonymkode: b2e78...538

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt  6 år etter jeg var ferdig som student (påtvungen 5-årig (så godt som) shoppestopp) på å "få til" å handle klær igjen. En ting var å finne tid/prioritere det, en annen ting var å omstille hjernen til å bruke penger på klær + å komme over beslutningsvegringen for å velge (må jo velge "riktig" når en ikke er ute og shopper hver helg!). Nå er jeg på et "behagelig" nivå føler jeg, men har gitt meg selv "shoppe nytt"-stopp, og skal kun handle brukt. 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo vinn vinn, uansett, tenker jeg. Håper flere innser dette etter hvert. Jeg har «shoppe-nytt» stopp. Kommer jeg over et brukt-kupp er det innafor. Gjenbruk er jo fint, av erfaring finner man også mye god kvalitet der. Ellers syr jeg litt også. Tenker å bli flinkere til det. 

Anonymkode: 2e15c...366

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarer heller ikke, hadde 4 år shoppestopp pga egenkapitalsparing, og nå som jeg har råd til å handle klær så er det ingenting som er er fristende med shopping. En gang fant jeg en genser keg forelsket meg i. Kjøpte 3 stk og var egentlig mest fornøyd med at jeg slapp å shoppe på lenge. 

Anonymkode: e4d3f...e53

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt shoppestopp, men er veldig prisbevisst. Jeg kjøper nesten bare på salg, og så må jeg like plagget veldig godt før jeg kjøper det. Det er ingen god kombinasjon og enda verre er det å finne riktig str. på salg, - jeg bruker L og det er som regel mest S igjen. 

Jeg liker å kikke i butikker, men finner sjelden noe. :P

Skrevet

Kjøp på nettet, da sparer du tid.

Anonymkode: 93f85...106

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne handle brukt. Har desverre en størrelse som gjør det vanskelig. Dessuten går jeg ikke på shopping i det hele tatt.

Bruker 1time i uka på dagligvarehandel og ellers er jeg ikke innom andre butikker på ukesvis. Må visst rett og slett sette litt shopping på timeplanen. 

Anonymkode: b2e78...538

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...