Gå til innhold

Bytte ut støvsuger med dampmopp eller robot?

Snop

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til liten hybel uten plass til å skjule den vanlige støvsugeren min - vil helst ikke ha den til pynt i stua. Har tidligere hatt en trådløs støvsuger som var pen nok til å sette i et hjørne, men den var så dårlig at det var konstant skitten. Det er riktignok nesten 10 år siden, så kanskje de er bedre nå? Uansett, jeg trenger tips til hva jeg kan bytte ut støvsugeren med som kan stå i et hjørne uten å se rar ut og som fungerer godt :)

Kan man ha robotstøvsuger i stedet for vanlig, eller er det noe man har i tillegg til vanlig? Kan jeg ev bruke noe dampmopp à la TV Shop? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dampvasker og ville aldri brukt det på noe annet enn fliser. 

Robotstøvsuger er nok ikke så brukbart på såpass liten plass, og den tar ikke i hjørner/lister. I ditt tilfelle hadde jeg bare kjøpt moppesystem med tørrmopp og våtmopp. Det er også det beste for inneklima.

Jeg skal kjøpe robotvasker, men det er pga småbarn og hyppig behov for vask(ofterevenn jeg gidder selv). Må likevel vaske selv innimellom/støvsuge på forhånd.

Anonymkode: da401...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bruke vanlig støvsuger en gang i mnd, robotstøvsugeren går ca annenhver dag. Må støvsuge filteret til varmepumpa, sofa og rundt do der roboten ikke når, samt drar over gulv og særlig lister og under skap/sofa når jeg først er i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger er supplement til vanlig støvsuger. Du trenger en ordentlig en i tillegg. Roboten kommer ikke til i alle kriker og kroker, i tillegg til at det er veldig ueffektivt om du har sølt noe på gulvet og bare vil støvsuge akkurat DER. 

Vi elsker roboten vår, men vi er helt nødt til å ha en ordentlig støvsuger i tillegg for at det skal bli ordentlig reint alle veier. 

Anonymkode: 52f68...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått for tørrmopp/moppesystem og en liten håndholdt støvsuger til å ta over der moppen ikke funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Snop skrev:

Jeg skal flytte til liten hybel uten plass til å skjule den vanlige støvsugeren min - vil helst ikke ha den til pynt i stua. Har tidligere hatt en trådløs støvsuger som var pen nok til å sette i et hjørne, men den var så dårlig at det var konstant skitten. Det er riktignok nesten 10 år siden, så kanskje de er bedre nå? Uansett, jeg trenger tips til hva jeg kan bytte ut støvsugeren med som kan stå i et hjørne uten å se rar ut og som fungerer godt :)

Kan man ha robotstøvsuger i stedet for vanlig, eller er det noe man har i tillegg til vanlig? Kan jeg ev bruke noe dampmopp à la TV Shop? 

Du finner ingen produkter som kan erstatte den gamle gode støvsugeren. De nye dingsene er tilleggsprodukter til støvsugeren. 

Anonymkode: ae114...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problemet. Flyttet inn i en mindre leilighet og hadde ikke plass til støvsuger noe sted. Jeg har kjøpt en robotstøvsuger, i tilegg til moppesettet mitt. Det funker utmerket, det er svært sjeldent jeg har behov for å bruke moppen.

Anonymkode: 4781f...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en handholdt støvsuger, med avtagbar ministøvsuger og flere børstehoder. De nyere modellene er veldig effektive, og tar lite plass. 

Robotstøvsugeren er et av de beste kjøpene jeg noen gang har gjort, men man trenger andre løsninger i tillegg. For karmer og kanter bruker jeg støvkost. Men for å støvsuge møbler, flosstepper, madrasser, filtre og kjøkkenskuffer, og ikke minst søl på et sted, er en handholdt støvsuger uunværlig.

Så her brukes både robotstøvsuger, robotvasker, dampvasker, handholdt støvsuger og sentralstøvsuger.... 

Anonymkode: 08b6d...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har robotstøvsuger og den funker til en viss grad. Jeg bruker moppen til å fjerne støv i hjørner og steder støvsugeren ikke kommer til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...