Gå til innhold

Ketolyse erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her prøvd ketolysedietten? Er ute etter litt tips og erfaringer, da jeg skal begynne på dette når jeg har mottatt pakken i posten :-)

Anonymkode: 90f2c...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva for en pakke? Er det ikke bare å spise så lite karbohydrat at du havner i ketose?

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Pringle skrev:

Hva for en pakke? Er det ikke bare å spise så lite karbohydrat at du havner i ketose?

En startpakke fra ketolyse.no. Vet at den ikke er avgjørende, men det kommer med en bok og noe kosttilskudd. Har svært lite erfaring med lavkarbo og ketolysedietten, så boken tenker jeg blir ganske grei for å få litt bedre peiling :-) Når jeg først begynner med dette vil jeg gjerne gjøre det "skikkelig" 

Endret av janest
  • Liker 1
Skrevet

Boken er grei! :) Den forklarer hva det går i og har noen oppskrifter og oversikter. Start enkelt! Ikke begynn med diverse erstatninger og kunstig søtning nå, da tar det bare lenger tid før søtsuget gir seg. Det er så mye god og fet mat du kan lage som er innafor. Etterhvert kan du jo utvide horisonten med f.eks lavkarbogrupper på Facebook, der er det et hav av oppskrifter, tips og folk med mye kunnskap og som har spist lavkarbo i årevis. Og finnes en haug med oppskriftsblogger og andre kokebøker. Hvis du kommer rett fra et høykarbokosthold kan overgangen for noen være litt tøff, men det går over :) 

Anonymkode: 71eaf...7d1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Boken er grei! :) Den forklarer hva det går i og har noen oppskrifter og oversikter. Start enkelt! Ikke begynn med diverse erstatninger og kunstig søtning nå, da tar det bare lenger tid før søtsuget gir seg. Det er så mye god og fet mat du kan lage som er innafor. Etterhvert kan du jo utvide horisonten med f.eks lavkarbogrupper på Facebook, der er det et hav av oppskrifter, tips og folk med mye kunnskap og som har spist lavkarbo i årevis. Og finnes en haug med oppskriftsblogger og andre kokebøker. Hvis du kommer rett fra et høykarbokosthold kan overgangen for noen være litt tøff, men det går over :) 

Anonymkode: 71eaf...7d1

Tusen takk for tips! 

Anonymkode: 90f2c...269

Skrevet

Startet selv med keto diett etter nyttår. (max 20g karb hver dag) med moderat protein og mye fett. (sunt fett) og har gått ned fra 65kg til 59kg. ganske fornøyd. 

Er også en veldig avslappet måte å spise på siden jeg ikke blir sulten på samme måte (sånn sult-sliten og irritabel) og får ikke cravingsene jeg hadde før heller. Har jevnt med energi hele dagen uavhengig av når jeg spiste sist siden kroppen klarer å bruke fett som energi i stedet for glukose. 

Er mange gode oppskrifter og tips på https://www.ruled.me/

• Liker 3
Skrevet

Jeg har spist lavkarbo i snart 10 år nå og starten var ketolysekuren. Les hele boka. Det er en god innføring.

Anonymkode: 05c1d...683

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...