Gå til innhold

Støttestrømper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke støttestrømper til gravide anbefaler du? Til leggen? Til kneet? Et spesielt merke? Og syns du det fungerer?

Anonymkode: e4305...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min JM anbefalte noen billige fra Lindex til daglig bruk. Til fly må man ha apoteket sine.

Anonymkode: b4868...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig mye åreknuter i familien vår (alle kvinner som er eldre enn meg har vært operert for det pga plager), og jeg hadde tendenser til åreknuter i ene beinet allerede før graviditeten. Jeg gikk derfor til bandasjist og fikk tilpasset støttestrømpebukse med plass til gravidmagen. Kjøpte kompresjonsgrad 2 (er fra 1-3, hvor 1 er den typen man typisk kjøper uten å ta mål av omkrets). Jeg ville ha hele veien opp til lårene fordi åreknutene mine sitter like over kneet, så da fungerer det jo ikke å ha strømper kun til like under kneet. Kostet ca 1200 kr, men da var den spesialtilpasset meg i både lengde og omkrets på legg og lår, og den har holdt seg fint i 6 måneder. Den er faktisk mye penere å se på både i farge (svart) og stoff enn gravidstrømpebuksene jeg har fra HM og Lindex, og en bonus er fine og slanke ankler/legger istedenfor tømmerstokker :P

Strømpebuksen har vært super særlig de dagene nå i siste trimester hvor jeg vet at jeg skal stå oppreist litt eller hvis jeg skal gå med sko som ellers ikke ville passet så godt pga hevelser i føttene. Har brukt vanlige med kompresjonsgrad 1 opp til knærne hvis jeg skal gå med bukse, for synes det blir litt ubehagelig med både bukse og strømpebukse. I periodene jeg har vært plaget med svimmelhet synes jeg og det har hjulpet å gå med strømpebuksen. I begynnelsen da jeg brukte den kun som forebygging føltes den mest som et torturredskap å gå med, men med litt hevelser og generelt sliten i beina er den helt gull.

Tror nok de fleste kan klare seg med vanlige støttestrømper, men kan være greit å vite om at det finnes et alternativ hvis man skulle få behov :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...