AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Jeg har mange ganger i livet unngått å gjøre ting jeg vil, fordi andre har dårlige erfaringer og sier "ikke gjør det samme". Jeg mener selvfølgelgi ikke dumme ting som setter liv i fare, eller kriminelle ting. Men f.eks, har jeg følt at jeg har levd i fangeskap av angsten min. Fordi jeg "ikke blir med fremmede". Jeg har trodd ALLE skal kidnappe meg eller dope meg og voldta meg. Og jeg har blitt litt sint på meg for dette i ettertid. De fleste vennene mine gjør akuratt som de vil. Mens jeg har hørt på fornuften og vært hun kjedelige som aldri gjør noe "galt". Skjønner dere hva jeg mener? Fornufig er sikkert, men jeg har bare erfart at det gjør livet innmari tomt og kjedelig, Anonymkode: 17778...c67 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Det spørs litt hva det er. Jeg tenker for eksempel å ta hull i ørene, om noen har negativ erfaring og sier ikke gjør det.. Men du har lyst, så gjør det. Det er en ufarlig feil å angre på. Om du har lyst til å reise til Brasil og får beskjed om å ikke gjør det, jeg kjedet meg der. Reis et annet sted. Så reis til Brasil. Det er en ufarlig ting å angre på. Se på worst case scenario. Hva skjer om du angrer. Hvor stort er konsekvensen, og har du lyst til å prøve eller oppleve det? Anonymkode: 9a581...5c5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs litt hva det er. Jeg tenker for eksempel å ta hull i ørene, om noen har negativ erfaring og sier ikke gjør det.. Men du har lyst, så gjør det. Det er en ufarlig feil å angre på. Om du har lyst til å reise til Brasil og får beskjed om å ikke gjør det, jeg kjedet meg der. Reis et annet sted. Så reis til Brasil. Det er en ufarlig ting å angre på. Se på worst case scenario. Hva skjer om du angrer. Hvor stort er konsekvensen, og har du lyst til å prøve eller oppleve det? Anonymkode: 9a581...5c5 Altså, om jeg sier jeg vil prøve heroin og folk sier "ikke gjør det, ser du dem som driver med det?" Så ser jeg st jeg ikke bør gjøre det og vet at jeg ber om å bli syk dersom jeg gjør det. Så jeg gjør ikke det. Hvis jeg forelsker meg i en mann, som ei bekjent har dårlig erfaring med fra tidligere. Han føles riktig, men hun sier hun bare ble beukt for eksempel, burde man gjort det da? Anonymkode: 17778...c67
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Som min tidligere sjef sa: Den som aldri gjør feil gjør sannsynligvis ingenting. Anonymkode: b5099...55e 1
Elaine Marley Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Ja, det kommer an på hva det er. Allikevel så er det sånn at grunnen til at de sier det er jo nettopp fordi de lærte av sine eller eventuelt at de ikke synes at det er fornuftig. Jeg mener at det er bra at man får gjort noen "dumme" ting. Det kan man lære mye av. Noen ganger er det også slik at selv om noen vil fraråde andre fra å gjøre fordi det var feil for dem, så er det ikke nødvendigvis feil for en annen person.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mange ganger i livet unngått å gjøre ting jeg vil, fordi andre har dårlige erfaringer og sier "ikke gjør det samme". Jeg mener selvfølgelgi ikke dumme ting som setter liv i fare, eller kriminelle ting. Men f.eks, har jeg følt at jeg har levd i fangeskap av angsten min. Fordi jeg "ikke blir med fremmede". Jeg har trodd ALLE skal kidnappe meg eller dope meg og voldta meg. Og jeg har blitt litt sint på meg for dette i ettertid. De fleste vennene mine gjør akuratt som de vil. Mens jeg har hørt på fornuften og vært hun kjedelige som aldri gjør noe "galt". Skjønner dere hva jeg mener? Fornufig er sikkert, men jeg har bare erfart at det gjør livet innmari tomt og kjedelig, Anonymkode: 17778...c67 Det er alltid greit å lytte til andres erfaringer, men det er også viktig å gjøre seg egne erfaringer. Det vil si, du lar ikke være å gjøre ting fordi andre sier du ikke bør, men fordi du selv vurderer at det ikke er den smarteste tingen å gjøre. Du nevner selv det å ikke bli med fremmede. Det er det smarteste valget, ikke fordi andre sier det, men fordi du ikke kjenner den fremmedes hensikter, og ikke vet hva den fremmede kan gjøre mot deg. Å ikke legge hånda på en varm overflate er også et smart valg. Ikke fordi andre sier at du skal la det være, men fordi det er dumt å brenne seg. Når du velger en handling velger du samtidig en konsekvens. Enkelte erfaringer er det godt å slippe, andre er det godt å gjøre selv. Så er det opp til deg å finne ut hvilke som er hva. Anonymkode: 41989...820
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis jeg forelsker meg i en mann, som ei bekjent har dårlig erfaring med fra tidligere. Han føles riktig, men hun sier hun bare ble beukt for eksempel, burde man gjort det da? Anonymkode: 17778...c67 Da kan man se hvordan det går, men være ekstra oppmerksom på om man blir brukt. Kanskje er hun bare bitter for et eller annet som egentlig var mest hennes skyld, og kanskje har hun helt rett. Det vil alltid finnes noen som misliker mennesker du liker, og mennesker som liker noen du misliker. Anonymkode: 3d846...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå