Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger man å ta med til banken? Skifteattest? Og kan man ha kontoen til den avdøde for å betale regninger i sin nettbank?

spør på vegne av en vennine her.

Anonymkode: 029d6...d3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å kunne bruke kontoen til avdøde må du ha skifteattest, ja. Før du har den kan du ta med fakturaer ifb begravelsen, husleie og fakturaer som er i avdødes navn og så trekker banken de pengene for å betale dem.

For å få tilgang til kontoen til avdøde i sin nettbank må banken låse opp muligheten og det gjør de bare etter at de har fått skifteattesten.

(Jeg driver og venter på skifteattest selv)

Anonymkode: fc76a...d6d

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å kunne bruke kontoen til avdøde må du ha skifteattest, ja. Før du har den kan du ta med fakturaer ifb begravelsen, husleie og fakturaer som er i avdødes navn og så trekker banken de pengene for å betale dem.

For å få tilgang til kontoen til avdøde i sin nettbank må banken låse opp muligheten og det gjør de bare etter at de har fått skifteattesten.

(Jeg driver og venter på skifteattest selv)

Anonymkode: fc76a...d6d

Ok, så den går ann å få dødsbo inn på nettbanken sin?

Skrevet

Jeg fikk faktisk tatt ut 100000 før skifteattesten var på plass. Var ikke noe problem, jeg var enearving og de hadde kjennskap til meg. 100000 er jo ingenting når det er snakk om millioner.

Anonymkode: ced35...333

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva trenger man å ta med til banken? Skifteattest? Og kan man ha kontoen til den avdøde for å betale regninger i sin nettbank?

spør på vegne av en vennine her.

Dette forklarer de venninnen din grundig i Tingretten når hun får skifteattesten utskrevet. Er hun usikker så tar hun en telefon til skifteretten eller spør i banken. De fleste har vel regningene sine på avtale eller efaktura i dag :klo:

Anonymkode: c7781...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...