AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Jeg skulle egentlig jobbe på fredag, men ble invitert med på noe. Så jeg la ut vakten som ledig til kollegane mine, men ingen kunne ta den. Så tok sjefen min og fjernet vakten, så han skulle få noen inn. Jeg har selvfølgelig sagt at det ikke er verre enn at hvis ingen tar den, så kommer jeg jo på jobb. Men i dag fikk jeg høre fra en kollega at sjefen selv har planer om å jobbe hele den dagen for han har ikke fått noen inn for meg. Det er jo veldig snilt av ham, men jeg får jo skikkelig dårlig samvittighet hvis han må jobbe i 17 timer fordi jeg vil ha fri. For det er jo ikke slik at jeg ikke kan jobbe. Slik han er så kommer han nok til å blankt avvise meg og si at jeg ikke skal tenke på det. Så hva bør jeg si for å overbevise ham til å få jobbe? Anonymkode: 31ad6...5c9
The Kitten Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Bare si det som det er, at det blir for dumt selv om du setter stor pris på det. Og si at du ikke kommer til å kose deg hvis du vet at han sliter seg ut for din del. 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Lyv og si det du skulle på ble avlyst? Anonymkode: ac0db...db7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Mulig sjefen ønsker å spare inn litt penger, enten til seg selv eller firmaet..? Hvis ikke må jeg si han er en utrolig snill sjef! Anonymkode: 7ddd2...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Da gjør du h*n en tjeneste senere. Det er ikke mange slike sjefer rundt omkring, de fleste er r**shøl på en eller annen måte, selv har jeg aldri mulighet til å ta fri. Anonymkode: a4bd6...bb6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Dette er jo opp til sjefen. Du hadde ikke rett på fri, men han valgte å gi deg det Han kunne fint ha sagt nei. Min sjef tar av og til hele helgevakter når vi sliter med folk - noe som innebærer at han jobber 12 dager i strekk - fordi da får han mange timer til avspasering han kan ta ut på inneklemte dager osv Kanskje sjefen din har samme tanke? Anonymkode: 755e2...845
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 Dette høres særdeles merkelig ut, spør du meg. Er denne sjefen generelt hyggelig mot alle? Jeg ser for meg at enten er han en ekstrem people pleaser som ikke klarer sette grenser eller skuffe andre til det punkt at han jobber seg selv ihjel og ellers har kronisk dårlig samvittgihet- eller så er han forelska i deg... Selv når det gjelder snille sjefer er det fortsatt ekstremt å jobbe 17 timer i strekk når kollegaen til og med sier at den ikke skal noe veldig viktig. Om det var begravelse- ok, men et vennemøte som lett kan avlyses... Anonymkode: a7edf...2e5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 TS her Tror ikke han er forelsket i meg nei, han er like snill med alle. Snakket med ham i dag om at jeg gjerne ville jobbe i morgen. Han sa det var helt opp til meg og at det ikke var noe problem om jeg ville ha fri i morgen. Men jeg vil jo ikke ha fri på bekostning av at han blir utslitt. Spesielt ikke siden han jobber lørdag morgen. Så alt ordnet seg og han ble glad for at jeg ville jobbe. Anonymkode: 31ad6...5c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå