AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Venninna mi har fått seg to nye venner. De er sikkert veldig hyggelige og snille. Det er bare at jeg blir så sur/lei meg inne i meg når jeg ser at hun er med dem... Jeg vet ikke hvorfor? Som om jeg er sjalu? Hun har andre venner også, som hun ofte er med. Men når hun er med dem så bryr jeg meg ikke noe særlig. Da synes jeg det går helt greit. Jeg vet jo egentlig at jeg bare burde være glad for at hun har fått seg to nye venner.. men jeg klarer liksom ikke! vi er 15 år, og har vært bestevenner i 10 år. Anonymkode: 33415...9bc
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Det er helt naturlig å bli sjalu når bestevenninnen din får nye venner. I den alderen dere er er det vanlig å vokse fra hverandre og miste kontakten, og jeg tipper du er redd for at det skal skje. Det hjelper veldig lite å være sjalu og bitter. Det skaper bare splid mellom deg og venninnen din. Egentlig er det ikke så mye du kan gjøre med saken, utenom å fortsette som vanlig med venninnen din. Hun har funnet nye venner som hun kanskje har mer til felles med, og sånn er det bare Anonymkode: 3756d...7a5 2
Gjest NotNaomi Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Du reagerer ikke unormalt.De vennene hun har fra før er jo noe du er vant til,men de to nye kan nok føles som en trussel mot ditt og hennes vennskap.Så lenge hun fremdeles også er med deg så må du bare vise raushet.Det må du jo forsåvidt uansett da :-) Kanskje du selv også får andre venner etterhvert? Det er jo ganske vanlig etter som en blir eldre og møter flere og andre mennesker utenom det "trygge"miljøet. Men det du opplever er det mange som gjør.Ingenting unormalt med å føle sjalusi.
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Jeg forstår ikke problemet, hun er jo forsatt venninna di. Hadde vært noe annet om hun hadde dumpa deg til fordel for disse nye vennene.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Det er ikke noe problem at hun er med dem. Jeg vet jo selv at hun kan være med hvem hun vil. Trenger bare tips til hvordan jeg kan takle det bedre... Slik ag jeg ikke trenger å føle det sånn. jeg vet veldig godt selv at vi ikke kommer til å vokse fra hverandre med det første. Hun er som Søssteren min, vi sier alt til hverandre:) ts Anonymkode: 33415...9bc
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 På 14.2.2018 den 12.47, NotNaomi skrev: Du reagerer ikke unormalt.De vennene hun har fra før er jo noe du er vant til,men de to nye kan nok føles som en trussel mot ditt og hennes vennskap.Så lenge hun fremdeles også er med deg så må du bare vise raushet.Det må du jo forsåvidt uansett da :-) Kanskje du selv også får andre venner etterhvert? Det er jo ganske vanlig etter som en blir eldre og møter flere og andre mennesker utenom det "trygge"miljøet. Men det du opplever er det mange som gjør.Ingenting unormalt med å føle sjalusi. Dette!enig med deg.som om jeg skulle skrevet det selv. Anonymkode: 204f8...199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå