Gå til innhold

Har vennskap ført med seg glede eller helvete inn i livet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært inn og ut i mange ulike vennskap gjennom årene, og trodde nå at jeg i dag skulle komme langt klokere ut av dette og beskytte meg mot de neste dårlige. Men det viser seg å være feil. Du vil alltid møte på nye mennesker som bruker nye taktikker, og de går gjærne lengre..

Min siste veninne investerte et helt år på å spille "nær veninne" av meg. Og jeg har jo tilslutt vist ganske mange sider av meg til henne. Faresignalene har oppstått i ny og ne, men jeg ga det hele en sjanse. Gang på gang. Jeg tenkte at hun var en voksen dame, og hun fortalte jo selv ting som jeg lett kunne bruke om henne. Hun ga meg ting, hjalp litt til med ting osv.. Så er vi begge småbarnsmødre. Men jeg ser nå at jeg har latt meg lure av alt dette, og sitter nå igjen med svarteper. 

Det mennesket jeg nå har kuttet ut, snudde kappen etter vinden, beskyttet de slemme, smisket med alt og alle og delte sladder om meg til den slemme gjengen hun ville være med i. Her ville jeg være den voksne å godta hennes valg av venner, for det hadde ikke jeg noe med å blande meg inn i. Men se det! :) Hun ble nøyaktig som dem i væremåten. Stygg og sleip! 

Nå har jeg heldigvis dumpet også dette vennskapet, og er forbannet på meg selv for at jeg igjen gikk på limpinnen. Dette var et langvarig spill, hvor bare jeg skulle ende opp som taperen..

Hvordan det går med meg nå? 

Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å slippe noen innpå meg igjen. Ønsker meg ikke venninner mer, da de helst skal være så lik meg som mulig. Men det finnes ingen slike. Ikke på bygden. 

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 69b43...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett bare glede,men noen vil skuffe en gjennom livet,det kommer ingen utenom.

Anonymkode: 5bb4e...b30

Skrevet

Du må jo bare ta faresignalene på alvor, så slipper du det der.

Anonymkode: dc272...8a5

Skrevet

Har opplevd begge deler, og det tror jeg er helt normalt -en får holde på de man har og gjenoppta med de som er nære i hjertet. For tette vennskap synes jeg ikke alltid noe om, mer koselig med en "gjeng" på tre eller fler -men det er vanskeligere å finne selv om det kan skje i alle aldere og livssituasjoner.

Anonymkode: f95ab...202

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett bare glede,men noen vil skuffe en gjennom livet,det kommer ingen utenom.

Anonymkode: 5bb4e...b30

Sant det. Er en del skuffelser her i livet men sånt må man tåle. :vetikke: Selv tok nevøen min og ble sammen ei fra sørøst i Telemark og jeg skal ikke dømme men sånn er det nå bare. Jeg kan ikke bestemme over min fetter. 

Er lei av å oppleve det men velger å fokusere på det positive og selvom vennskap har ført til mye negativt ved å bli tilbudt iskrem av fremmmede midt på vinteren og bla bla bla. 

Vet ikke om jeg gjør det jeg heller.

Endret av Eltele
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo bare ta faresignalene på alvor, så slipper du det der.

Anonymkode: dc272...8a5

Mulig Ts sine venner er farlige men min nevø er ikke farlig. Nevøen minn er bare litt rar og merkelig. :) 

Endret av Eltele

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...