AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Hei! Jeg er plaget med mer eller mindre kronisk uvi og har blitt anbefalt av samtlige leger å tisse etter sex. Letter sagt en fuckings gjort. Beklager språket, men jeg er så forbanna nå at jeg vil eksplodere. I kveld hadde vi sex, la oss tidlig, koste oss og skal tidlig opp i morgen. Jeg skulle tisse etterpå, men ikke faen. Drakk 1 liter vann ganske kort tid etterpå, men det kommer søren meg ikke ut. Har drevet på i over en time nå! Går rundt, drikker vann, prøver å tisse - men ikke en dråpe. Over en time!!! Jeg skal opp kl 04.30 og min kjære har sovnet for lenge siden (så null kos her) - og jeg eeer så frustrert. Hater underlivet mitt mer enn noe annet i verden. Skyr det som pesten, hadde satt meg i evig gjeld hvis en transplantasjon var mulig. Det er en evig runddans med uvi-> antibiotika-> sopp -> uvi osv. Fy faen. Beklager, ble en utblåsning her nå. Hvordan i himmelens navn får dere andre til å tisse etter sex? Kroppen min er bare ikke laget for det. Likevel får jeg kjeft av legen hveer gang jeg trenger antibiotika, fordi jeg ikke tisser etterpå😡😡😡😡🤬🤬🤬🤬🤬😩😭😭 Anonymkode: 32ba7...d27 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Og er det noen som vet om det fins en tidsfrist for denne tissingen? At det må skje innen så og så lang tid? Lurer på når jeg har «lov» å gi opp Anonymkode: 32ba7...d27
Alvario Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Hva med å dusje underlivet etter sexen, og ikke minst passe på at mannen er ren før han kommer inni deg? 5
funginger Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Bruk kondom? Får du orgasme? Det er ganske vanlig å bli litt tissetrengt etter å ha fått orgasme.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Og er det noen som vet om det fins en tidsfrist for denne tissingen? At det må skje innen så og så lang tid? Lurer på når jeg har «lov» å gi opp Anonymkode: 32ba7...d27 Det er jo så du skal få skylt ut urinrøret, så så veldig lang tid har du jo ikke på deg. Vask dere ordentlig før sex begge to og evt bruk kondom i tillegg, kan hende det hjelper på. Anonymkode: 1cc27...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Prøv med noen endringer i kostholdet😊. Spiser man mindre sukker og gjærholdige matvarer kan det vistnok minske oppblomstring av sopp i underlivet. Yoghurt skal også være bra(syrlig). Anonymkode: 6993e...63b 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 Man skal vel helst tisse innen et kvarter. Anonymkode: 6dc5b...258 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 Uvi kommer oftest av avføringsbakterier, så om du og din kjære spyler dere litt foran og bak før sex kan det hjelpe litt på. Så ber du legen om resept på Hiprex. Har reddet meg fra å måtte ta antibiotika stadig. Anonymkode: 0f90d...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Prøv med noen endringer i kostholdet😊. Spiser man mindre sukker og gjærholdige matvarer kan det vistnok minske oppblomstring av sopp i underlivet. Yoghurt skal også være bra(syrlig). Anonymkode: 6993e...63b Flott det,, om det er sopp man sliter med. Men det gjør ikke ts. Anonymkode: 1cc27...ff9 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 Hvorfor drikker du bare etter sexen? Det tar tid før det går igjennom systemet og du blir tissetrengt nok. Drikk masse vann, te etc. i tiden før sengetid, og når du kjenner at du begynner å bli tissetrengt så passer det fint å legge seg og ha sex. Etterpå så går du på do og presser ut sæd og tisser innen et kvarter, og så tar du en god skyll av underlivet i dusjen. Du kan gjerne drikke mer vann etter tissingen også, slik at blæra skylles godt i løpet av natten eller neste morgen. Ta ferske eller tørkede tranebær på frokostblandingen hver morgen, og drikk væske jevnt utover hver dag slik at blæra skylles ofte. Dropp all sukkerholdig drikke som brus og søt juice. Vann, te (og evt. kaffe) er alt du trenger til hverdags. Sunt kosthold uten mye søtt. Bruk gjerne varmeflaske på mageregionen på vinteren hvis du er kald og frostig. Lette løsere bomullstruser, ikke stringtruse som gnir endetarmsbakterier fremover mot underlivet. Og kjæresten din må gjøre det til en vane å dusje hver kveld før dere legger dere, slik at penisen alltid er nyvasket ved penetrering. Han må dra forhuden godt tilbake så det ikke ligger bakterier som deretter blir presset opp i ditt urinrør. UVI er dessverre svært genetisk. Jeg har hatt det ofte, og det samme har mor og søstre, fordi vi antagelig har korte urinrør uten noen "sving", slik at bakterier kommer lett opp i blæra. Andre kvinner har gjerne lengre og mer kronglete urinrør og er ikke så disponert. Vi som sliter med UVI må kjøre et strengt regime. Følger du alle ovennevnte råd, bør det bli bedre. Jeg har ikke hatt en eneste UVI på over et år nå, og jeg pleide å ha det stadig vekk. Anonymkode: d6b83...cf1 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Uvi kan være streptokokker og det kan være derfor antibiotikaen ikke virker, streptokokker er nemlig antibiotikaresistente. Tranebærjuice er fantastisk for uvi. Jeg har en venninne som alltid fikk dem før, og hun sluttet å ta antibiotika fordi de bare kom tilbake og begynte med tranebærjuice istedenfor, det hjalp for henne.http://www.medicalmedium.com/blog/streptococcus-revealed Anonymkode: d8e9d...d0e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen. Har selv hatt kronisk uvi nesten hele livet, det begynte når jeg var liten. En ting jeg vet, er at hvis jeg har sex uten å tisse etterpå så får jeg uvi, uten unntak. Men heldigvis klarer jeg å tisse etterpå. Fordi jeg har hatt kronisk uvi så lenge, så tror jeg at jeg nærmest kan tisse på kommando. En annen ting du bør gjøre, er å passe på hva slags toalettpapir du bruker. Bruker jeg ubleket, tynt, billig toalettpapir får jeg uvi og sopp mye raskere. Sopp er noe man gjerne får grunnet hyppige antibiotikakurer pga uvi. Spis MYE yoghurt, og skyll underlivet i yoghurt naturell når du dusjer, det hjelper på bakteriefloraen. Og drikk heller appelsinjuice eller tranebærjuice/saft, det er gunstig ifb med uvi, da syrlighet i urin hjelper bakterier i å komme ut raskere. En annen ting som kan hjelpe, som har gjort at jeg faktisk ikke trenger antibiotika på langt nær like hyppig som før er å kjøpe tranebær kapsler i helsekost butikk. Jeg tar 1-2 hver dag for å hindre uvi. Og hvis jeg får uvi tar jeg 4 pr dag til det er over. Før hadde jeg uvi konstant. Såpass hyppig at legen satte meg på fast lavdose med antibiotika ettersom det er bedre for kroppen enn store antibiotikakurer ofte. Men etter at jeg begynte med tranebær kapsler har jeg kanskje fått uvi 1-2 ganger pr år. Det er for meg helt utrolig. Anonymkode: 3fd28...a5e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #13 Skrevet 13. februar 2018 Tenker at du burde drikke litt før sex. Jeg blir alltid litt tissetrengt etter sex og går på do innen 30 minutt, ellers får jeg fort UVI. Det er ikke alltid jeg tisser mye, men det har funket i noen år nå. Drikk også tranebærjuice som nevnt over Anonymkode: 18a7d...c4c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 Huff ja det kan være nesten umulig når man nettopp har hatt orgasme! For da er musklene der anspent eller noe..... Men du MÅ presse det ut. om det så bare er tre dråper!!!! Få NOE ut!!!! Jeg får også UVI med en gang om jeg ikke gjør det. Og får jeg ikke noen dråper ut så sluker jeg en flaske vann eller to i ren tvang, og holder meg våken til jeg får tissa - ellers vet jeg at de kommende dagene venter UVI og sterke smerter. Du MÅ få ut noe, noen dråper er bedre enn ingenting! Og det er bedre å drikke mengder vann og holde seg våken en halvtime ekstra, enn å legge seg for å kose og sovne og våkne med UVI og skrike av smerter hver gang du skal tisse de neste dagene og styre til legen osv. For mye antibiotika bruk kan også gjøre deg immun mot antibiotika til slutt. Føler med deg ts!!! Anonymkode: 02104...907
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #15 Skrevet 14. februar 2018 Jeg klarer ikke alltid å tisse ordentlig etterpå, men noe kommer. Drikk en del før dere har sex så er det kanskje lettere. Det er ikke bra å drikke så mye på en gang etterpå, ikke går det igjennom systemet ditt så fort heller. Og vask deg lett etterpå. Og pass på at kjæresten din er ren når dere har sex, for det er vel der bakteriene kommer ifra kanskje.. For meg hjalp også tranebærjuice når jeg merket at det kunne komme noe. Anonymkode: 5f662...891
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #16 Skrevet 14. februar 2018 Ta en dusj i stedet. Poenget er å få vekk bakterier som ikke hører hjemme som kan gi UVI. Vanligvis er det tarmbakterier. Så dersom du plages med UVI, bør du gi kjæresten beskjed om at renholdet hans også er viktig.. Anonymkode: 7c570...0e5 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #17 Skrevet 14. februar 2018 Sett deg på do og slapp av. Det kommer når det kommer. Anonymkode: 794cf...282
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #18 Skrevet 14. februar 2018 Drikk vann gjennom hele dagen, eller før sex. Sitt på do og slapp av, sett krans på veeeeldig lett renning, eventuelt drypping. Tok meg en stund i begynnelsen også, men nå er det slik at jeg automatisk blir veldig tissetrengt etter sex, kroppen min har endelig tatt det som rutine. Alt innen 20min er bra tid. Hilsen ei som hadde UVI 100 ganger i året og som ikke lenger har det. Anonymkode: 7a8d5...5d7 1
Avalon Skrevet 14. februar 2018 #19 Skrevet 14. februar 2018 Drikk vann gjennom dagen. Tiss før sex og etter sex, evt. spyl deg litt i underlivet etter sex også. Jeg hadde ofte UVI før (bank i bordet), siste gang jeg hadde det var i 2016. Tranebær hadde null virkning på meg, endte opp på legekontoret i fosterstilling hver gang jeg prøvde å pøse på med ekstra tranebær i tillegg til at jeg tok hver dag i 2 år uten at det hjalp. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #20 Skrevet 14. februar 2018 Drikk mye en del før du skal ha sex, er ikke det normalt da? O.o Og ikke gå på do før sex. Også hopper du i dusjen, også setter deg å tisse etter samleie. Anonymkode: 427e8...0b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå