Gå til innhold

Tisse etter sex - hvordan i helvete få det til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du dusjer før samleie så kan du begynne å ha en vannflaske i dusjen, som du kan drikke mens du dusjer. Så har du sex, løper på badet, tisser og dusjer igjen. 

:P trodde det var normalt.:laugh:

Anonymkode: dc3ba...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Mariell77 skrev:

Hva med å dusje underlivet etter sexen, og ikke minst passe på at mannen er ren før han kommer inni deg?

Han er ren, men dusjing hjelper ikke. I følge legen er det mine egne tarmbakterier som trenger igjennom skjedeveggen under sex - fordi den blir strukket ut og «presset flat» og blir tynn slik at bakteriene kommer hele veien bort til urinrøret. Allskens dusjing hadde ikke hjulpet sier dem. 

8 timer siden, funginger skrev:

Bruk kondom? Får du orgasme? Det er ganske vanlig å bli litt tissetrengt etter å ha fått orgasme.

Får orgasme ja, men må ikke tisse.. Er enklere å tisse når jeg ikke har hatt orgasme, men det er jo ikke noe gøy :P 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med noen endringer i kostholdet😊.

Spiser man mindre sukker  og gjærholdige matvarer kan det vistnok minske oppblomstring av sopp i underlivet.

Yoghurt skal også være bra(syrlig).

Anonymkode: 6993e...63b

Soppen kommer etter antibiotikaen. Er ikke i utgangspunktet plaget med sopp, men den kommer etter antibiotikakur. 

Man skal vel helst tisse innen et kvarter. 

Anonymkode: 6dc5b...258

Så det er innafor å gi opp etter et kvarter hvis det ikke kommer noe? Er løpet kjørt da uansett? 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja det kan være nesten umulig når man nettopp har hatt orgasme! For da er musklene der anspent eller noe.....

Men du MÅ presse det ut. om det så bare er tre dråper!!!! Få NOE ut!!!! Jeg får også UVI med en gang om jeg ikke gjør det. Og får jeg ikke noen dråper ut så sluker jeg en flaske vann eller to i ren tvang, og holder meg våken til jeg får tissa - ellers vet jeg at de kommende dagene venter UVI og sterke smerter.

Du MÅ få ut noe, noen dråper er bedre enn ingenting! Og det er bedre å drikke mengder vann og holde seg våken en halvtime ekstra, enn å legge seg for å kose og sovne og våkne med UVI og skrike av smerter hver gang du skal tisse de neste dagene og styre til legen osv. For mye antibiotika bruk kan også gjøre deg immun mot antibiotika til slutt.

Føler med deg ts!!!

Anonymkode: 02104...907

Får ikke ut en eneste dråpe. Absolutt ingenting. Helte nedpå 1,5 flaske vann i går også, men over en time senere var det fortsatt ikke komt noe.. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg på do og slapp av. Det kommer når det kommer. 

Anonymkode: 794cf...282

Nei det gjør ikke det. Brukte som sagt over en time på dette i går. 

Takk for alle andre tips! Problemet med å drikke mye vann før sex er jo at jeg ikke kommer hvis jeg må tisse - og at sexen ikke alltid er planlagt... men de gangene den ER «planlagt» kan jeg så klart prøve det :) og se over: i følge legene jeg går til vil ikke noen slags dusjing eller vasking hjelpe - det er ikke hygiene som er problemet :) 

Anonymkode: 32ba7...d27

Skrevet

Et raskt google-søk kan fortelle deg at legen din tar feil. 

Anonymkode: 35f5a...6b0

• Liker 1
Skrevet

Uvi kan være streptokokker og det kan være derfor antibiotikaen ikke virker, streptokokker er nemlig antibiotikaresistente. Tranebærjuice er fantastisk for uvi. Jeg har en venninne som alltid fikk dem før, og hun sluttet å ta antibiotika fordi de bare kom tilbake og begynte med tranebærjuice istedenfor, det hjalp for henne.
http://www.medicalmedium.com/blog/streptococcus-revealed

Anonymkode: d8e9d...d0e

Nei, streptokokker er ikke antibiotikaresistente. Noen streptokokker er kanskje det, men det er ikke noe man generelt kan påstå ;)

Huff ja det kan være nesten umulig når man nettopp har hatt orgasme! For da er musklene der anspent eller noe.....

Men du MÅ presse det ut. om det så bare er tre dråper!!!! Få NOE ut!!!! Jeg får også UVI med en gang om jeg ikke gjør det. Og får jeg ikke noen dråper ut så sluker jeg en flaske vann eller to i ren tvang, og holder meg våken til jeg får tissa - ellers vet jeg at de kommende dagene venter UVI og sterke smerter.

Du MÅ få ut noe, noen dråper er bedre enn ingenting! Og det er bedre å drikke mengder vann og holde seg våken en halvtime ekstra, enn å legge seg for å kose og sovne og våkne med UVI og skrike av smerter hver gang du skal tisse de neste dagene og styre til legen osv. For mye antibiotika bruk kan også gjøre deg immun mot antibiotika til slutt.

Føler med deg ts!!!

Anonymkode: 02104...907

Sorry, må bare rette opp litt her også: Du kan ikke bli immun mot antibiotika. Antibiotikaen virker ikke på oss mennesker, den virker på bakteriene. Det er de som blir resistente/ immune. Og så lenge man tar kuren ut hver gang, minimerer man sjansen for at noen av bakteriene overlever. Neste gang man får infeksjon, er det nye bakterier, som ikke har fått sjansen til å bli immune.. Derfor veldig viktig å fullføre de kurene man får!

Anonymkode: 39b0b...fea

• Liker 4
Skrevet

Etter jeg gjorde noen endringer i rutinene mine, ble antall uvi redusert hos meg:

Drikk mye vann! Start dagen med å drikke minst to store glass vann, gjerne ilag med kaffe/te. Pass på at du alltid har et vannglass/flaske i nærheten på skole/jobb som du drikker mye av ila dagen! :) Drikk kun brus i helgene. 

Gå på do ofte - helst en gang per 3-4 timer. Aldri gå lenge tissetrengt. 

Som flere her skriver, er det viktig at både du og partneren din vasker dere før sex. 

Kast alle stringtruser og truser i kunstig stoff,  og kjøp kun truser i naturstoffer som feks bomull. Kunstige stoffer puster ikke og gjør perfekt grobunn for bakterier!  Vask trusene dine i 60 grader. 

Tranebærtilskudd - 1 morgen og 1 kveld, hver dag! 👐

Jeg slutta med hormonell prevensjon for 2 år siden, og har siden ikke hatt uvi en eneste gang. Kan kanskje være tilfeldig, men er gjerne verdt å prøve hvis alt annet er prøvd uten å fungere? 

All min sympati til alle dere som sliter med dette!  ❤️ 

Skrevet

En annen ting : vet ikke om dette fungerer på andre, men når jeg kiler meg selv på korsryggen/over rumpesprekken får jeg trang til å tisse :fnise: Vet det er super weird, men jeg pleier å gjøre det for å få ut de siste dråpene fra blæra - og det funker fjell! Kanskje det kan hjelpe deg TS?  

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør ingenting av disse tingene. Jeg må ikke dusje før sex, jeg må ikke tisse før eller etter sex,

Jeg har hatt sopp 1 gang i mitt liv.

Underlivet mitt er så si friskt hele tiden... Mitt råd blir ergo: La det være så mye i fred som mulig! 

Anonymkode: 2db98...177

Skrevet
1 time siden, Punhunter skrev:

Etter jeg gjorde noen endringer i rutinene mine, ble antall uvi redusert hos meg:

✅ Drikk mye vann! Start dagen med å drikke minst to store glass vann, gjerne ilag med kaffe/te. Pass på at du alltid har et vannglass/flaske i nærheten på skole/jobb som du drikker mye av ila dagen! :) Drikk kun brus i helgene. 

✅ Gå på do ofte - helst en gang per 3-4 timer. Aldri gå lenge tissetrengt. 
skjer jo automatisk når man drikker mye vann 🙊

✅ Som flere her skriver, er det viktig at både du og partneren din vasker dere før sex. 

✅ Kast alle stringtruser og truser i kunstig stoff,  og kjøp kun truser i naturstoffer som feks bomull. Kunstige stoffer puster ikke og gjør perfekt grobunn for bakterier!  Vask trusene dine i 60 grader. 

✅ Tranebærtilskudd - 1 morgen og 1 kveld, hver dag! 👐

Jeg slutta med hormonell prevensjon for 2 år siden, og har siden ikke hatt uvi en eneste gang. Kan kanskje være tilfeldig, men er gjerne verdt å prøve hvis alt annet er prøvd uten å fungere? 

All min sympati til alle dere som sliter med dette!  ❤️ 

Har satt grønn hake på alle tiltakene som er blitt en del av min hverdag... Har prøvd alle kjerringråd i boka :( Takk for tips om prevensjon, det er verdt et forsøk! P-staven min går snart ''ut på dato'', så kanskje jeg skal prøve å være uten hormonell prevensjon en stund da! 

37 minutter siden, Punhunter skrev:

En annen ting : vet ikke om dette fungerer på andre, men når jeg kiler meg selv på korsryggen/over rumpesprekken får jeg trang til å tisse :fnise: Vet det er super weird, men jeg pleier å gjøre det for å få ut de siste dråpene fra blæra - og det funker fjell! Kanskje det kan hjelpe deg TS?  

Hahaha! Beklager altså, men seg ser det for meg :fnise: Det er jo absolutt verdt et forsøk ja, det er jo både billig og lite tidkrevende - så hvis det kan hjelpe er det supert :laugh: Takk for tips!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ingenting av disse tingene. Jeg må ikke dusje før sex, jeg må ikke tisse før eller etter sex,

Jeg har hatt sopp 1 gang i mitt liv.

Underlivet mitt er så si friskt hele tiden... Mitt råd blir ergo: La det være så mye i fred som mulig! 

Anonymkode: 2db98...177

Det er ikke soppen som er problemet. Soppen kommer etter antibiotikakurer, noe som er veldig, veldig vanlig. Har aldri fått soppinfeksjon ''av meg selv'' sånn plutselig, det er alltid etter en kur. 

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verdt å lese angående tranebær: https://nhi.no/kosthold/forebyggende-kost-og-sykdom/tranebar-mot-urinveisinfeksjon/

Anonymkode: 6dc5b...258

Har en venninne som er sykepleier, hun sier at tranebær bare funker på noen typer bakterier. Noen bakterier har en funksjon som gjør at de fester seg til og klamrer seg fast i blæreveggen, og tranebær gjør denne glatt slik at festet blir dårligere. Det fungerer derfor ikke på alle bakterier, men det funker for mange.. Det har funket for meg, det har redusert forekomsten av UVI betraktelig, men er fortsatt ganske plaget. 

Skrevet

Kil deg selv på halebeinet. Da går det lettere. 

Anonymkode: 14c07...c51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...