Gå til innhold

Vil bruk av fillere gjøre huden saggete og slappere når filleren går ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I og med at man legger filler under huden ser jeg for meg at huden strekker seg, og fort kan ende opp mer saggete og slapp enn utgangspunktet når filleren går ut eller man bestemmer seg for å ikke fylle på mer og mer. Hva tror dere? Og har noen erfaring og innsikt?
Man kan jo ikke bruke fillere hele livet, men jeg har altså bestilt meg en time til tear trough og kinn, og er litt redd for at huden på sikt kan bli slappere og vurderer å avbestille timen. Hjelp?!

Anonymkode: b00ad...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel kun om man fyller på mer enn nødvendig slik at huden blir strukket ut, vel? Aner ikke jeg men tenker det fylles i "hulrommene" i huden?

Skrevet

Man vet at man får en viss økning i produksjon av bindevev der hvor man tar fillere. Så hvis man tar for mye over lang tid vil man nok heller få et noe oppblåst og pløsete utseende, slik man har sett på enkelte kjendisdamer.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Professor Orm said:

Man vet at man får en viss økning i produksjon av bindevev der hvor man tar fillere. Så hvis man tar for mye over lang tid vil man nok heller få et noe oppblåst og pløsete utseende, slik man har sett på enkelte kjendisdamer.

Ja, slik som dette:

madonna-404805.jpg

Anonymkode: 47c7d...c87

• Liker 4
Skrevet

Og her:

The-Curse-Of-The-Pillow-Face.jpg

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, slik som dette:

madonna-404805.jpg

Nettopp. Så vær forsiktig, jenter! Bedre å forebygge enn å forsøke å reparere. Less is more!

Skrevet

Har sett en del «bulldog-ansikt» som resultat av det, så tenk deg nøye om før du starter med fillers. 

Anonymkode: d2637...d36

• Liker 4
Skrevet

Uææ! Er det sant? Har tatt fillers i kinnbena, 1ml 1 gang. Har også tatt såkalt skinboosters( ikke en filler?) 3 ganger med 1ml hver gang. Vil dette påvirke huden min? Jeg ser meg nødt til å  gjøre noen grep grunnet dumdristig og flittig  bruk av solarium og null solfaktor i ung alder. 

Anonymkode: d1479...971

Skrevet

Nei, ikke hvis du tar så lite at du ikke strekker huden. Strekker du huden er det klart det kan bli mer saggete.

Anonymkode: de2dd...eef

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uææ! Er det sant? Har tatt fillers i kinnbena, 1ml 1 gang. Har også tatt såkalt skinboosters( ikke en filler?) 3 ganger med 1ml hver gang. Vil dette påvirke huden min? Jeg ser meg nødt til å  gjøre noen grep grunnet dumdristig og flittig  bruk av solarium og null solfaktor i ung alder. 

Jeg tror det skal mer til en bare en runde med fillers altså. Men jeg tenker at fillers er noe av det man virkelig burde være forsiktig med, og at det finnes bedre måter å gjøre det på. Akkurat den skin boosteren kan ha vært bra for huden din uansett hvis den var solskadet. Jeg regner med du har begynt å bruke solbeskyttelse og sluttet å sole deg i særlig grad? Har du prøvd medisinsk hudpleie eller fraksjonell laser?

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, Professor Orm skrev:

Jeg tror det skal mer til en bare en runde med fillers altså. Men jeg tenker at fillers er noe av det man virkelig burde være forsiktig med, og at det finnes bedre måter å gjøre det på. Akkurat den skin boosteren kan ha vært bra for huden din uansett hvis den var solskadet. Jeg regner med du har begynt å bruke solbeskyttelse og sluttet å sole deg i særlig grad? Har du prøvd medisinsk hudpleie eller fraksjonell laser?

Tusen takk for svar:)

Ja, det jeg har lest ang skinbooster også - at den vil øke hudkvaliteten, så håper det stemmer. Medisinsk hudpleie som Z.O og elixir? Jepp og jepp! Er sabla dyrt, men! Det hjelper altså? Bruker du det? Vurdert frem og tilbake om det er verdt pengene.

Fraksjonell laser snakket jeg med en hudlege om og han mente risikoen var for stor til at det var verdt pengene. Men etter hvert vil jeg nok se på muligheten for dette.

Og, oh yes! Null soling og solfaktor hver dag😩

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar:)

Ja, det jeg har lest ang skinbooster også - at den vil øke hudkvaliteten, så håper det stemmer. Medisinsk hudpleie som Z.O og elixir? Jepp og jepp! Er sabla dyrt, men! Det hjelper altså? Bruker du det? Vurdert frem og tilbake om det er verdt pengene.

Fraksjonell laser snakket jeg med en hudlege om og han mente risikoen var for stor til at det var verdt pengene. Men etter hvert vil jeg nok se på muligheten for dette.

Og, oh yes! Null soling og solfaktor hver dag😩

Bare hyggelig! :)

Jeg har ikke satt meg så mye inn i skinbooster. Men jeg vet at det er en form for hyaluronsyre (slik som restylane osv) og når man sprøyter inn det så vil man aktivere celler som produserer bindevev. Det er som sagt det som gir den puffy looken om man bruker det over tid. Derfor har jeg aldri prøvd det, men heller sparer det til jeg evt føler det virkelig trengs. Jeg synes det er en bedre fremgangsmåte å påføre en kontrollert skade på huden og la den reparere den. Jeg selv prøver å unngå å bruke unødvendig mye penger på dette, så jeg bruker tretinoin på resept fra legen i stedet. Det kan kanskje være en idé for deg også, det reparerer solskader. Jeg bruker også botox fra tid til annen, milde produkter, daglig solfaktor samt salisylsyre for å få bort døde hudceller.

Hvis hudlegen sier at fraksjonell laser er for risikabelt for deg så skal ikke jeg nødvendigvis si imot det, men det som er sikkert er at det kan gi en signifikant bedring i hudkvalitet. Jeg er også fan av kjemisk peeling.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, slik som dette:

madonna-404805.jpg

Madonna er faktisk gammel, og da sagger huden naturlig uansett.  Hun har vel heller bare prøvd å fylle ut saggen, men det er ikke til å unngå at naturen går sin gang også med fillere innabords. Det er bare vissvass for skremme folk fra å ta fillere. 

Gå til en autorisert behandler som har god erfaring, og som vet dette. Still alle spørsmål du lurer på. Skal man ta fillere så er det behandleren som ser hva som vil være finest utifra hva du ønsker. 

Anonymkode: f67e5...18a

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Madonna er faktisk gammel, og da sagger huden naturlig uansett.  Hun har vel heller bare prøvd å fylle ut saggen, men det er ikke til å unngå at naturen går sin gang også med fillere innabords. Det er bare vissvass for skremme folk fra å ta fillere. 

Gå til en autorisert behandler som har god erfaring, og som vet dette. Still alle spørsmål du lurer på. Skal man ta fillere så er det behandleren som ser hva som vil være finest utifra hva du ønsker. 

Bare se på hamsterfjesene til noen av våre kjære toppbloggere i begynnelsen av tyveårene, så skjønner du at det ikke er alderen.

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vinner noe på å be folk om å tenke seg om før de tar fillere?

De som vinner noe er jo de som ønsker å selge mest mulig til usikre kvinner, og som derfor kommer med vissvass om at fillere o.l. får null konsekvenser. 

Anonymkode: d2637...d36

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare se på hamsterfjesene til noen av våre kjære toppbloggere i begynnelsen av tyveårene, så skjønner du at det ikke er alderen.

Haha dummeste jeg har lest. De har nok runde kinn naturlig og tatt fillere de ikke trenger og dermed fått ekstra store kinn. Og det er som regel gjort hos en dårlig behandler. Folk i 20 årene "trenger ikke"  fillere. 

Men hva er det du er så utrolig redd for egentlig? Hvorfor bruker du så mye energi på noe andre gjør som du ikke har noe med uansett? Hva får du ut av det? Er du en mobber? Er du perfekt el noe? Herregud 🤔

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Haha dummeste jeg har lest. De har nok runde kinn naturlig og tatt fillere de ikke trenger og dermed fått ekstra store kinn. Og det er som regel gjort hos en dårlig behandler. Folk i 20 årene "trenger ikke"  fillere. 

Men hva er det du er så utrolig redd for egentlig? Hvorfor bruker du så mye energi på noe andre gjør som du ikke har noe med uansett? Hva får du ut av det? Er du en mobber? Er du perfekt el noe? Herregud 🤔

Utrolig redd, mye energi på noe jeg ikke har med, mobber og perfekt fordi jeg går inn på en tråd hvor trådstarter spør om huden kan bli saggete av fillere, og svarer på det hun spør om?

Si meg, har du det helt bra med deg selv? :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg er i slutten av tredveårene og har flere venninner som har brukt fillere i opp mot ti år. ALLE har fått det typiske marshmallow-ansiktet men de ser det jo ikke selv. Det er på akkurat samme måte som de som bare fyller på og fyller på i leppene og blir blinde for hvor grotesk det egentlig ser ut.

Anonymkode: 00dce...601

• Liker 5
Gjest N-Nøff
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, slik som dette:

madonna-404805.jpg

Hun er jo gammal da.........

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er i slutten av tredveårene og har flere venninner som har brukt fillere i opp mot ti år. ALLE har fått det typiske marshmallow-ansiktet men de ser det jo ikke selv. Det er på akkurat samme måte som de som bare fyller på og fyller på i leppene og blir blinde for hvor grotesk det egentlig ser ut.

Anonymkode: 00dce...601

Nettopp. Trist at kvinner gjør noe fordi de tror de trenger å forbedre utseendet og så ender de opp med å ødelegge det.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...