AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Har lenge tenkt på å ta en underlivsundersøkelse, men er så flau over underlivet mitt. Jeg har vært før, da jeg skulle ha innvendig ul og det var veldig flaut. Følte meg nesten bedømt der jeg lå. Vanskelig å komme seg over den kneika og skulle bestille seg time. Enda værre er det jo å møte opp! Kan du komme med noen beroligende ord så jeg får komt meg dit? Barberer dere bort alt hår før en slik undersøkelse? Jeg skulle gjerne gjort det selv, men har så sensitiv hud der nede at det ser værre ut uten hår. Anonymkode: 4f82b...891
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Det er egentlig ikke pinligere å undersøke underlivet enn å undersøke øret eller armen. Husk at legen har sett tusenvis av underliv. Jeg barberer ikke bort hårene. (Det er der av en grunn.) Fokuser på at dette er viktig for helsen din, det er fort overstått og så er det lenge til neste gang. Og unn deg selv noe hyggelig når du er ferdig. Anonymkode: 54bff...970 9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Er vel bare å tenke at det i grunn ikke er flaut fordi den som gjør undersøkelsen har sett så mange underliv at det ikke finnes overraskende å se ditt. Underlivet er like normalt som å undersøke en arm. Anonymkode: baa8a...2ce 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 For en lege er det å undersøke underlivet det samme som å undersøke halsen.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: For en lege er det å undersøke underlivet det samme som å undersøke halsen. Er du lege? De er neppe enige. Anonymkode: 1ea99...6e9
GammelKaktus Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Ikke noe stress, tenker alltid at legen har sett verre jeg.
bortebra Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 De har sett tusenvis av underliv; det er knapt noe sted jeg ville følt meg i tryggere hender med mitt. Jeg har aldri kjent noen ambivalens hos legen. Og om du er veldig usikker, så velg en kvinnelig lege/gynekolog. Det er fullstendig ufarlig, de er erfarne, har sett det meste og er ute etter å bedømme om du er frisk, ikke om du har et pent underliv. 1
Djungelvrål Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 Man trenger ikke å barbere seg, det er ikke vulvaen som undersøkes men vagina, livmor, morhals og eggstokker. Ja det er pinlig, men over på 5 minutter. Gynekologer ser underliv hele dagen og det er neppe noe spesielt med ditt. Alle underliv er like forskjellige som ansiktene våre, de har sett alle varianter. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du lege? De er neppe enige. Anonymkode: 1ea99...6e9 Jeg ser mange underliv hver dag. Tro meg, det er ikke noe mer spesielt enn å se nedi halsen til noen. Anonymkode: baa8a...2ce 2
Jentadi Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 Underliv er underliv - legen bryr seg ikke. Det er du som bryr deg. Finn motet, gå og bli ferdig med det. Du overlever😊 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Neida, det er ikke pinlig. De har sett tusenvis av underliv før deg, og ALLE er ulike. Ingenting er unormalt! De har sett både med hår og uten hår. Lyse og mørke lepper. Lange og korte lepper. Stor og liten klitoris. Mye hudfolder og lite hudfolder. De registrerer ikke noe forskjell , blir kanskje litt som hvis du ser mange høner eller griser av samme arten, du ser jo ikke stor forskjell med mindre du går inn for å finne forskjeller, og det er ikke det en gynekolog gjør, de går inn for å sjekke underlivshelsen. Personlig barberer jeg meg ikke kun for å gå på underlivsundersøkelse, men har alltid i senere år hårvekst der nede, men stusser det med saks så det ikke er full skog og mere mulig å se om det er noen utvekster på huden eller lignendeog ikke helt gjengrodd. Syns ikke det er flaut lenger, er faktisk flauere å gå til tannlegen Anonymkode: 29223...369 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 Var akkurat som deg før. Men nå sist jeg var hos gyno hadde jeg 2ukers hårvekst på leggene i tillegg til full busk Gynekologen bryr seg virkelig ikke Anonymkode: 68b55...978 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #13 Skrevet 13. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel bare å tenke at det i grunn ikke er flaut fordi den som gjør undersøkelsen har sett så mange underliv at det ikke finnes overraskende å se ditt. Underlivet er like normalt som å undersøke en arm. Anonymkode: baa8a...2ce 6 minutter siden, Catalina Culès skrev: For en lege er det å undersøke underlivet det samme som å undersøke halsen. Jepp signerer disse! 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du lege? De er neppe enige. Anonymkode: 1ea99...6e9 Og du må være gutt som har sett få underliv IRL åpenbart, siden du tror at folk som ser dette hyppig faktisk legger merke til åssen det ser ut forhold til andre. Anonymkode: 29223...369 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #14 Skrevet 13. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Har lenge tenkt på å ta en underlivsundersøkelse, men er så flau over underlivet mitt. Jeg har vært før, da jeg skulle ha innvendig ul og det var veldig flaut. Følte meg nesten bedømt der jeg lå. Vanskelig å komme seg over den kneika og skulle bestille seg time. Enda værre er det jo å møte opp! Kan du komme med noen beroligende ord så jeg får komt meg dit? Barberer dere bort alt hår før en slik undersøkelse? Jeg skulle gjerne gjort det selv, men har så sensitiv hud der nede at det ser værre ut uten hår. Anonymkode: 4f82b...891 Kjenner meg veldig igjen. Bruker å bestille underlivsundersøkelse privat fordi jeg synes det er flaut hos fastlegen, og pleier å barbere heftig. Selvsagt ikke nødvendig, men alt for å føle seg bedre... Anonymkode: 54982...fcb
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #15 Skrevet 13. februar 2018 TS her Tusen hjertelig takk for så mange svar! Ja, det er vel bare å hoppe i det tenker jeg. Trenger jeg henvisning fra lege for å kunne ta undersøkelsen på et sykehus? Det er undersøkelse for livmorhalskreft jeg tenker på. Det er vel litt dyrt privat kanskje? Anonymkode: 4f82b...891
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #16 Skrevet 13. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp signerer disse! Og du må være gutt som har sett få underliv IRL åpenbart, siden du tror at folk som ser dette hyppig faktisk legger merke til åssen det ser ut forhold til andre. Anonymkode: 29223...369 Ikke så skarp du. Anonymkode: 1ea99...6e9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #17 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her Tusen hjertelig takk for så mange svar! Ja, det er vel bare å hoppe i det tenker jeg. Trenger jeg henvisning fra lege for å kunne ta undersøkelsen på et sykehus? Det er undersøkelse for livmorhalskreft jeg tenker på. Det er vel litt dyrt privat kanskje? Anonymkode: 4f82b...891 Celleprøve kan tas hos fastlegen. Billigere enn ned gynekologen og så slipper du mange måneder med ventetid. Anonymkode: baa8a...2ce 2
Djungelvrål Skrevet 13. februar 2018 #18 Skrevet 13. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her Tusen hjertelig takk for så mange svar! Ja, det er vel bare å hoppe i det tenker jeg. Trenger jeg henvisning fra lege for å kunne ta undersøkelsen på et sykehus? Det er undersøkelse for livmorhalskreft jeg tenker på. Det er vel litt dyrt privat kanskje? Anonymkode: 4f82b...891 En vanlig celleprøve for kreft kan tas av fastlegen din, eller du kan gå til fastlege og be om henvisning til gynekolog. Undersøkelsen er ikke nødvendigvis på et sykehus, men på et helt vanlig legekontor. Ventetiden hos gyno er ofte lang, hos privat er det sikkert kortere ventetid men dyrt. Regn ca 1500 kr.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #19 Skrevet 13. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Tusen hjertelig takk for så mange svar! Ja, det er vel bare å hoppe i det tenker jeg. Trenger jeg henvisning fra lege for å kunne ta undersøkelsen på et sykehus? Det er undersøkelse for livmorhalskreft jeg tenker på. Det er vel litt dyrt privat kanskje? Anonymkode: 4f82b...891 Du får ikke undersøkelse for rutinekontroller på sykehus elelr hos avtalespesialister. Dette er fastlegeoppgaver. Vil du til gynekolog for en rutinekontroll så får du betale selv for å gå privat på Volvat el. Anonymkode: 0e85f...378 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #20 Skrevet 13. februar 2018 Jeg tok celleprøve hos privat jordmor(er ikke gravid), kostet 500 kr og mye mindre ubehagelig enn hos mannlig fastlehe5 Anonymkode: 7bf75...e65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå