Gå til innhold

Hver Dag eller annen hver dag? Det må klaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne måneden må det klaffe. Jeg har kun en fungerende eggstokk / tube og derfor kun en sjanse annenhver måned. Denne mnd er min sjanse. Det må klaffe! 

Er inne k uken for eggløsning. Testen var svak men kjenner at det er noe på gang. Hadde sex i går. Mannen sier vi skal kjøre på hver dag mens jeg mener vi skal Ta annenhver dag mot at han ikke gjør noe på egenhånd. 

Hva gir best sjanse?  Hver dag eller annen hver dag? 

Anonymkode: 2cd02...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sædcellene lever lenger enn en dag, så dere må ikke ha sex hver eneste dag for å bli gravid.

Anonymkode: ef68e...a1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kjørt på hver dag til el var over 😄 det har jeg gjort alle gangene vi planla graviditet, og gjør det samme nå med nr 3😊 bedre safe then sorry?

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Minlillenr3 skrev:

Jeg hadde kjørt på hver dag til el var over 😄 det har jeg gjort alle gangene vi planla graviditet, og gjør det samme nå med nr 3😊 bedre safe then sorry?

Signerer denne, spesielt om mannen din ønsker det! Sex hver dag, Yes Thank you 😂❤️❤️

Skrevet

Det spiller ingen rolle, med mindre kvaliteten hans er dårlig. 

Anonymkode: a9bd5...393

• Liker 2
Skrevet

Så sant har normal sædkvalitet så spiller det ingen rolle. 

Men, det er ikke sånn at man nødvendigvis kun har eggløsning annenhver gang på eggstokkene. Mange har dominerende eggstokker som har eggløsningen på samme eggstokk mange ganger etter hverandre. Har du eggløsningssmerter og kan kjenne hvilken eggstokk som har eggløsning?

Anonymkode: d8180...90d

• Liker 2
Skrevet

Annenhver eller hver spiller ikke så stor rolle om han har ok sædkvalitet. Om han derimot har litt lite svømmere, er det best annenhver. 

Svømmerne hjelper hverandre på veien, så om det er for få sædceller i en utløsning, kan det føre til at de ikke klarer svømmeturen. 

Men har du virkelig hørt fra legen at du kun har el annenhver måned? Det er ikke slik at det slippes egg fra hver side annenhver måned. Man kan helt fint ha eggløsning fra samme eggstokk flere måneder på rad. 

Anonymkode: b511d...f99

Skrevet

Blitt gravid 3 ganger med å ha sex hver dag😉

Skrevet

Hva er argumentet for ikke å ha hver dag??

Skrevet

Det var legen som sa det til meg ja. Denne mnd kjenner jeg faktisk til eggløsningen i den ene siden. Forrige måned kjente jeg ikke noe. 

Det jeg imidlertid lurer på er dette el sekretet som kommer ut - kommer det før etter eller underveis av en el? For tok en test i går som var veldig svak. Og i dag kom det masse el sekret ut i trusen. 

Skrevet

Vi prøvde første gang nå, og var i tvil om drt samme! Men tenkte jeg vil heller gjøre drt en gang for mye enn for lite- så vi hadde sex hver dag i EL uken! Så lenge mannen ikke har påvist dårlig sædkvalitet er det ingen grunn til å ikke gjøre det ofte:-)

Anonymkode: c01ce...9bc

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var legen som sa det til meg ja. Denne mnd kjenner jeg faktisk til eggløsningen i den ene siden. Forrige måned kjente jeg ikke noe. 

Det jeg imidlertid lurer på er dette el sekretet som kommer ut - kommer det før etter eller underveis av en el? For tok en test i går som var veldig svak. Og i dag kom det masse el sekret ut i trusen. 

Det varierer. Ville gått ut fra testene og ikke slimet. 

Anonymkode: 7cdc4...60c

Gjest fruktfest
Skrevet

Vi hadde sex annenhver dag og det klaffet på første forsøk begge gangene. Har et barn fra før og venter nummer to nå. 

Skrevet

Den var den mnd vi hadde sex annenhver dag i stedet for hver dag at d klaffet.

Skrevet

Når dere skriver annen hver dag, når var EL da? Hadde dere feks sex dagen før og dagen etter EL, eller to dager før EL og samme dag egget slapp? 

Skrevet

Annenhver dag den uka eggløsningen er fram til etter eggløsning har vært. Det aller beste er nemlig å ha sædceller klar når egget slipper, sædcellene lever opptil tre dager (hos noen 5 dager) ved normale sædkvalitet. Hvis en skal time det slik at en har samleie kun på selve eggløsningsdagen kan det være for seint fordi sædcellene kan bruke flere timer for å nå egget -og egget lever bare 24 timer. Hvis dere vil kan dere også ha samleie hver dag, men noen synes det blir stress. Så det blir litt opp til dere, hva dere har lyst til. 

Anonymkode: 188c0...3e3

Skrevet

Og så kommer det selvfølgelig an på hvor lenge man prøver før man blir gravid. Er man langtidsprøver er det slitsomt å ha seg hver eneste dag, da blir det plutselig mer plikt enn lyst - og det tror jeg ikke er bra for forholdet.

Anonymkode: 188c0...3e3

Skrevet

Ts her igjen ..

har nå testet med eggløsningstester hver dag og den streken har blitt sterkere og sterkere. I dag var de like sterke. Endelig! Deilig å ha funnet eggløsningen, noe jeg ikke har gjort de siste mnd. I tillegg kjenner jeg det godt på min venstre side ( som også er den siden som skal fungere etter å ha fjernet den ene tuben på høyre side). 

Vi har hatt sex denne uken, men det har faktisk blitt hver dag siden onsdag. Får bare virkelig håpe det holder. Kjenner jeg har et litt større håp nå som jeg kjenner det og testen ble positiv. Men et lite spørsmål - etter samleie tørker vi med papir. Dvs legger papir over når han trekker seg ut. Jeg ble liggende litt i sengen med bena opp men allikevel var det masse sæd rester på papiret. Kommer det noe inn da? Vi får kjøre på med en runde ril i morgen også :) 

Skrevet
14 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Når dere skriver annen hver dag, når var EL da? Hadde dere feks sex dagen før og dagen etter EL, eller to dager før EL og samme dag egget slapp? 

Aner ikke. Har normalt mensen hver tredje eller fjerde måned, men de to gangene vi har prøvd (har et barn fra før og) så startet vi bare å ha sex rett etter jeg var ferdig med mensen, holdt på annenhver dag, og en måned senere hadde vi positiv test begge gangene. Aldri testet med EL tester og skjønner ikke helt hvordan vi har fått det til med tanke på hvor sjelden jeg har mensen. Men det funket da, og derfor tenker jeg at annenhver dag også er mye mer effektivt. 

Anonymkode: b4424...a41

Skrevet
19 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Nettopp disse spørsmålene gjorde til at det ble hver dag her. For da visste vi at vi hadde lagt inn aksjer som lå der når egget slapp. Dessuten lever sædceller 1-5 døgn, turte ikke ta sjansen på at det var over et døgn siden vi hadde prøvd. Er ikke alltid man kan ligge en time etter sex heller for å hjelpe svømmerne, så da la vi heller inn flere aksjer jevnlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...