Gå til innhold

Til tilhengere/fans av Star Wars

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, Cata skrev:

Jeg er vel strengt tatt for gammel til å være "fan" av noe som helst

Man er aldri for gammel til å være fan.

Anonymkode: fa5af...d8f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, ops2 skrev:

Takk skal du ha, det er vanskelig for meg å ikke spoile filmene totalt. Jeg ville så gjerne skrive mer.

Vi har glemt Rogue One. Det er en frittstående film, men den slutter rett før A New Hope - bokstavelig talt.

Jeg vil anbefale deg å se de eldste filmene først. Det blir da denne rekkefølgen:

Disse gamle filmene er litt enkle i teknisk kvalitet, men veldig bra i fortelling. Husk at ingen SW filmer har hatt 18 års aldersgrense. De er litt morsomme også, har med komiske karakterer. Så ikke forvent Game of Thrones eller Hobbiten, hverken i brutalitet eller teknisk utførelse.

The Last Jedi har en enorm kunstnerisk kvalitet, i mine øyne. Den er visuelt fantastisk. Hvordan den er filmet, vinklingen. Hvordan kampscenene er filmet. Nærbildene. Landskapsbildene. Du burde se den på kino, jeg ville faktisk anbefale deg å utsette I, II og III og Rogue One, bare for å få med kinoopplevelsen av The Last Jedi. Dessverre kan du vel ikke se den i 3D lenger, men jeg har sett den i 2D to ganger, og det er absolutt bra.

Ja det er sjokkerende at filmer fra 70 og 80 tallet er teknisk enklere i kvalitet enn filmer fra slutten av 90 tallet og 2000 tallet.

Anonymkode: fa5af...d8f

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Wow 🤗 Tuuuusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette!

Bare hyggelig. Skulle det være noe mer når du har sett filmene, så har jeg lest temmelig mange av bøkene som er utgitt i "expanded universe" for prequel-æraen, og for godt mål så fikk jeg også med meg ganske mye av animasjonsserien "The Clone Wars". :skratte: 

Så mye for "ikke å være fan" altså. 

Endret av Cata
Korrigerte meg selv. Det heter vel expanded universe og ikke extended?
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes "Stardust "i Rouge One gjorde en fomidabel jobb for alle Star Wars folkene som kom etter henne!

Anonymkode: 12192...fd0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...