Jordbærogfløte Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 (endret) Jeg er nysgjerrig på hva dere liker med Star Wars. Hvilken film liker dere best? Hvilken figur liker dere best? Når ble dere fan av Star Wars? Jeg har planer om å ta for meg alle filmene snart :-) På forhånd takk Endret 13. februar 2018 av Jordbærogfløte 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Tja nå er jeg langt i fra verdens største Star Wars fan. Ingen av filmene kommer blant topp 50 for meg. Men jeg liker filmene så jeg svarer uansett. Hvilken film liker dere best? : Empire Strikes Back Hvilken figur liker dere best? : Obi Wan Kenobi Når ble dere fan av Star Wars? :Liker filmene men vil ikke akkurat kalle meg Star Wars fan
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 40 minutter siden, Jordbærogfløte skrev: Jeg er nysgjerrig på hva dere liker med Star Wars. Hvilken film liker dere best? A new hope Hvilken figur liker dere best? Yoda, Jyn Erso, Cassian Andor, Luke&Leia, Han Solo Når ble dere fan av Star Wars? Mange år siden Jeg har planer om å ta for meg alle filmene snart :-) Da har du mye å glede deg til! På forhånd takk Anonymkode: 12192...fd0 1
Jordbærogfløte Skrevet 13. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2018 Tusen takk for svar, dere 🤗👏🏻 Gleder meg mer nå! 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 23 timer siden, Jordbærogfløte skrev: Hvilken film liker dere best? Return of the jedi Hvilken figur liker dere best? Leiah Når ble dere fan av Star Wars? Når/rett før star wars 1 kom ut Anonymkode: 72568...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 Yndlingsfilm: The Empire Strikes Back Yndlingskarakter: Luke Skywalker Ble SW-fan: 1977 #MTFBWY Anonymkode: 9a5da...faf 1
Browncoat Skrevet 16. februar 2018 #8 Skrevet 16. februar 2018 På 13.2.2018 den 22.44, Jordbærogfløte skrev: Jeg er nysgjerrig på hva dere liker med Star Wars. Hvilken film liker dere best? Rogue One Hvilken figur liker dere best? Darth Vader/Anikin Når ble dere fan av Star Wars? Sent på 90-tallet 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #9 Skrevet 16. februar 2018 The Empires Strikes back Yoda og Han Solo På midten av 80-tallet kos deg med filmene :-))) Anonymkode: eb499...e5e 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 Beste film: Rogue One Yndlingsfigurer: Darth Vader og Leiah Ble frelst: Starten på nittitallet Anonymkode: eb499...e5e 1
BiancaH96 Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 Beste film: The Empire Strikes Back Beste figur: Yoda Ble fan: Ca, 10 år siden. Jeg husker at jeg fikk valget om jeg ville se episode I, II og III først, eller begynne med de gamle, men ble rådet til å se de gamle først. Jeg valgte å følge rådet, og glad er jeg for det. 1
Max B Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 Hvilken film liker dere best?Står ca. likt mellom The Empire Strikes Back og Return of the Jedi Hvilken figur liker dere best?Han Solo, Obi-Wan Kenobi og Leia Når ble dere fan av Star Wars?1998 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. februar 2018 #13 Skrevet 18. februar 2018 Favorittfilm: Rogue 1 Favorittfigur: Darth Maul jeg så de orginale som barn like før epside 1 kom ut.
Kjetil E Skrevet 18. februar 2018 #14 Skrevet 18. februar 2018 (endret) På 13.2.2018 den 22.44, Jordbærogfløte skrev: Jeg er nysgjerrig på hva dere liker med Star Wars. Hvilken film liker dere best? Hvilken figur liker dere best? Når ble dere fan av Star Wars? Jeg har planer om å ta for meg alle filmene snart :-) På forhånd takk Return of Jedi Darth Wader SÅ KLART. Når jeg så Return of Jedi da den kom midt på 80 tallet. Min første Star Wars film. Endret 18. februar 2018 av Kjetil E 2
ops2 Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 Hvilken film liker dere best? - The Last Jedi Hvilken figur liker dere best? - Kylo Ren Når ble dere fan av Star Wars? - Siden jeg så første filmen. Men har ikke vært storfan før de nyeste filmene. Jeg har planer om å ta for meg alle filmene snart :-) --------------------------------------------------------------------------------- Jeg liker de nyeste filmene best fordi de både har en jente i en av hovedrollene, og en ond person som er mye mer sammensatt. Min datter er veldig glad fordi hun "kan ha" en lightsaber nå. Jeg har vel blitt litt betatt av Adam Driver, som spiller Kylo Ren. Han har et så spesielt ansikt. Nakent, rått med alle følelsene framme. Men jeg elsker også Rey, som spilles av Daisy Ridley. Finn, Poe og Rose også. Alle de nye skuespillerene er bra. Jeg liker også hvordan The Last Jedi viser Luke Skywalker litt annerledes enn den klassiske perfekte helten. The Last Jedi opplevdes slik: "Hva faen skjedde nå?" i og med at mange ting startet som klassisk Star Wars intrige og endte opp helt annerledes. Mange gamle fans hater disse to nyeste filmene nettopp på grunn av det. Jeg skrev masse om de to siste filmene her, men jeg anbefaler ingen å lese det før de har sett The Force Awakens og The Last Jedi, siden jeg sier så mye om handlingen. 1
Jordbærogfløte Skrevet 18. februar 2018 Forfatter #16 Skrevet 18. februar 2018 1 time siden, ops2 skrev: Hvilken film liker dere best? - The Last Jedi Hvilken figur liker dere best? - Kylo Ren Når ble dere fan av Star Wars? - Siden jeg så første filmen. Men har ikke vært storfan før de nyeste filmene. Jeg har planer om å ta for meg alle filmene snart :-) --------------------------------------------------------------------------------- Jeg liker de nyeste filmene best fordi de både har en jente i en av hovedrollene, og en ond person som er mye mer sammensatt. Min datter er veldig glad fordi hun "kan ha" en lightsaber nå. Jeg har vel blitt litt betatt av Adam Driver, som spiller Kylo Ren. Han har et så spesielt ansikt. Nakent, rått med alle følelsene framme. Men jeg elsker også Rey, som spilles av Daisy Ridley. Finn, Poe og Rose også. Alle de nye skuespillerene er bra. Jeg liker også hvordan The Last Jedi viser Luke Skywalker litt annerledes enn den klassiske perfekte helten. The Last Jedi opplevdes slik: "Hva faen skjedde nå?" i og med at mange ting startet som klassisk Star Wars intrige og endte opp helt annerledes. Mange gamle fans hater disse to nyeste filmene nettopp på grunn av det. Jeg skrev masse om de to siste filmene her, men jeg anbefaler ingen å lese det før de har sett The Force Awakens og The Last Jedi, siden jeg sier så mye om handlingen. Wow, så gøy å lese 🤗 Tusen takk for svar! 1
Cata Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 Jeg er vel strengt tatt for gammel til å være "fan" av noe som helst, men jeg ble betatt (om enn ikke besatt) av Star Wars universet da den filmen som nå kalles "A New Hope",men som den gang bare het "Star Wars" kom i 1977. Når det gjelder hvilken film jeg liker best så sliter jeg litt, men jeg tror kanskje det er "Attack of the Clones". Det er imidlertid vanskelig å si for hver film har sin sjarm. Da jeg så den opprinnelige filmen på kino var det noe helt nytt. Effektene var mer realistiske, om man kan si det slik, enn det som jeg tidligere hadde sett i effektfilmer og da stjernekrysseren kom inn over hodet mitt i åpningesscenen så ble jeg revet med. Da neste film, "The Empire Strikes Back" kom noen år senere, ble vi mer kjent med figurene og den overtok som favoritt. Så kom de såkalte "prequels" på nittitallet og jeg fikk nye helter. Fra gammelt av så hadde jeg et ømt punkt for gamle Obi-Wan Kenobi. Jeg var skikkelig imponert over Sir Alec Guinness og at han i det hele tatt tok en rolle i en slik eventyrfilm. Dermed var jeg skikkelig spent på å se ham (figuren altså) som ung, denne gang spilt av Ewan McGregor. Han hadde ikke all verdens spilletid i "The Phantom Menace", men det gjorde ikke så mye for Liam Neesons Qui-Gon Jinn var en figur å bli fascinert av. Og slik har det i grunnen fortsatt, nye flmer og nye plott har fanget interessen. Jeg kommer sikkert til å trille inn med rullator om noen år... Når det gjelder favorittkarakter så har jeg nevnt det allerede. Det er uten tvil Obi-Wan Kenobi, kanskje dels fordi han er den som vi har fulgt gjennom flest filmer, men også pga. den tragiske skikkelsen han etterhvert blir. 2
ops2 Skrevet 19. februar 2018 #18 Skrevet 19. februar 2018 13 hours ago, Jordbærogfløte said: Wow, så gøy å lese 🤗 Tusen takk for svar! Takk skal du ha, det er vanskelig for meg å ikke spoile filmene totalt. Jeg ville så gjerne skrive mer. Vi har glemt Rogue One. Det er en frittstående film, men den slutter rett før A New Hope - bokstavelig talt. Jeg vil anbefale deg å se de eldste filmene først. Det blir da denne rekkefølgen: 1977: Star Wars Episode IV: Et nytt håp (A New Hope) (Regi: George Lucas) 1980: Star Wars Episode V: Imperiet slår tilbake (The Empire Strikes Back) (Regi: Irvin Kershner) 1983: Star Wars Episode VI: Jediridderen vender tilbake (Return of the Jedi) (Regi: Richard Marquand) 1999: Star Wars Episode I: Den skjulte trussel (The Phantom Menace) (Regi: George Lucas) 2002: Star Wars Episode II: Klonene angriper (Attack of the Clones) (Regi: George Lucas) 2005: Star Wars Episode III: Sithene tar hevn (Revenge of the Sith) (Regi: George Lucas) 2016: Rogue One: A Star Wars Story (Regi: Gareth Edwards) 2015: Star Wars: The Force Awakens (Regi: J.J. Abrams) 2017: Star Wars: The Last Jedi (Regi: Rian Johnson) Disse gamle filmene er litt enkle i teknisk kvalitet, men veldig bra i fortelling. Husk at ingen SW filmer har hatt 18 års aldersgrense. De er litt morsomme også, har med komiske karakterer. Så ikke forvent Game of Thrones eller Hobbiten, hverken i brutalitet eller teknisk utførelse. The Last Jedi har en enorm kunstnerisk kvalitet, i mine øyne. Den er visuelt fantastisk. Hvordan den er filmet, vinklingen. Hvordan kampscenene er filmet. Nærbildene. Landskapsbildene. Du burde se den på kino, jeg ville faktisk anbefale deg å utsette I, II og III og Rogue One, bare for å få med kinoopplevelsen av The Last Jedi. Dessverre kan du vel ikke se den i 3D lenger, men jeg har sett den i 2D to ganger, og det er absolutt bra. 2
Jordbærogfløte Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #19 Skrevet 19. februar 2018 1 time siden, ops2 skrev: Takk skal du ha, det er vanskelig for meg å ikke spoile filmene totalt. Jeg ville så gjerne skrive mer. Vi har glemt Rogue One. Det er en frittstående film, men den slutter rett før A New Hope - bokstavelig talt. Jeg vil anbefale deg å se de eldste filmene først. Det blir da denne rekkefølgen: 1977: Star Wars Episode IV: Et nytt håp (A New Hope) (Regi: George Lucas) 1980: Star Wars Episode V: Imperiet slår tilbake (The Empire Strikes Back) (Regi: Irvin Kershner) 1983: Star Wars Episode VI: Jediridderen vender tilbake (Return of the Jedi) (Regi: Richard Marquand) 1999: Star Wars Episode I: Den skjulte trussel (The Phantom Menace) (Regi: George Lucas) 2002: Star Wars Episode II: Klonene angriper (Attack of the Clones) (Regi: George Lucas) 2005: Star Wars Episode III: Sithene tar hevn (Revenge of the Sith) (Regi: George Lucas) 2016: Rogue One: A Star Wars Story (Regi: Gareth Edwards) 2015: Star Wars: The Force Awakens (Regi: J.J. Abrams) 2017: Star Wars: The Last Jedi (Regi: Rian Johnson) Disse gamle filmene er litt enkle i teknisk kvalitet, men veldig bra i fortelling. Husk at ingen SW filmer har hatt 18 års aldersgrense. De er litt morsomme også, har med komiske karakterer. Så ikke forvent Game of Thrones eller Hobbiten, hverken i brutalitet eller teknisk utførelse. The Last Jedi har en enorm kunstnerisk kvalitet, i mine øyne. Den er visuelt fantastisk. Hvordan den er filmet, vinklingen. Hvordan kampscenene er filmet. Nærbildene. Landskapsbildene. Du burde se den på kino, jeg ville faktisk anbefale deg å utsette I, II og III og Rogue One, bare for å få med kinoopplevelsen av The Last Jedi. Dessverre kan du vel ikke se den i 3D lenger, men jeg har sett den i 2D to ganger, og det er absolutt bra. Fantastisk! Som jeg gleder meg nå! Dette var til stor glede, så tusen takk :-) 1
Jordbærogfløte Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #20 Skrevet 19. februar 2018 13 timer siden, Cata skrev: Jeg er vel strengt tatt for gammel til å være "fan" av noe som helst, men jeg ble betatt (om enn ikke besatt) av Star Wars universet da den filmen som nå kalles "A New Hope",men som den gang bare het "Star Wars" kom i 1977. Når det gjelder hvilken film jeg liker best så sliter jeg litt, men jeg tror kanskje det er "Attack of the Clones". Det er imidlertid vanskelig å si for hver film har sin sjarm. Da jeg så den opprinnelige filmen på kino var det noe helt nytt. Effektene var mer realistiske, om man kan si det slik, enn det som jeg tidligere hadde sett i effektfilmer og da stjernekrysseren kom inn over hodet mitt i åpningesscenen så ble jeg revet med. Da neste film, "The Empire Strikes Back" kom noen år senere, ble vi mer kjent med figurene og den overtok som favoritt. Så kom de såkalte "prequels" på nittitallet og jeg fikk nye helter. Fra gammelt av så hadde jeg et ømt punkt for gamle Obi-Wan Kenobi. Jeg var skikkelig imponert over Sir Alec Guinness og at han i det hele tatt tok en rolle i en slik eventyrfilm. Dermed var jeg skikkelig spent på å se ham (figuren altså) som ung, denne gang spilt av Ewan McGregor. Han hadde ikke all verdens spilletid i "The Phantom Menace", men det gjorde ikke så mye for Liam Neesons Qui-Gon Jinn var en figur å bli fascinert av. Og slik har det i grunnen fortsatt, nye flmer og nye plott har fanget interessen. Jeg kommer sikkert til å trille inn med rullator om noen år... Når det gjelder favorittkarakter så har jeg nevnt det allerede. Det er uten tvil Obi-Wan Kenobi, kanskje dels fordi han er den som vi har fulgt gjennom flest filmer, men også pga. den tragiske skikkelsen han etterhvert blir. Wow 🤗 Tuuuusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå