AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Blir så irritert når jeg alltid får ting på papirfaktura automatisk, uten info om at jeg blir belastet 100kr+- for et papirark jeg ikke trenger eller har bedt om. Burde det ikke automatisk vært på mail og viss man vil ha på papir kunne man bestilt det utenom. Jeg fikk heller ikke papirfakturaen i posten men ble belastet gebyret. Kan jeg kreve at de sletter det? Teit når det jeg bestilte var billigere enn selve papirfakturaen. Jeg ser alltid nøye om det kommer noe ekstra utgifter som står i liiten skrift, men det gjør det ikke når jeg bestiller. Jeg må logge meg inn, gå inn på masse detaljer, og så trykke at jeg vil ha eFaktura. Ingenting av det står når man bestiller. Der står det ikke at man får automatisk papirfaktura til 100kr. Anonymkode: 5856b...58e
petterm Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Du kan sende de en epost der du skriver at du bestrider kravet (ikke vil betale gebyret) fordi det ikke sto noe om fakturagebyr når du bestilte. Når du bestrider kravet kan de ikke purre med nye gebyrer. Da må de evt komme i dialog med deg for å forklare hvorfor de mener de har krav på gebyret.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir så irritert når jeg alltid får ting på papirfaktura automatisk, uten info om at jeg blir belastet 100kr+- for et papirark jeg ikke trenger eller har bedt om. Burde det ikke automatisk vært på mail og viss man vil ha på papir kunne man bestilt det utenom. Jeg fikk heller ikke papirfakturaen i posten men ble belastet gebyret. Kan jeg kreve at de sletter det? Teit når det jeg bestilte var billigere enn selve papirfakturaen. Jeg ser alltid nøye om det kommer noe ekstra utgifter som står i liiten skrift, men det gjør det ikke når jeg bestiller. Jeg må logge meg inn, gå inn på masse detaljer, og så trykke at jeg vil ha eFaktura. Ingenting av det står når man bestiller. Der står det ikke at man får automatisk papirfaktura til 100kr. Anonymkode: 5856b...58e Efaktura må du opprette, du kan ikke krysse av for efaktura og tro du får det. Men du kan få faktura på epost, det er noe annet. Det smarteste du gjør når du bestiller på nett er å betale med kredittkort, og så innfri brukt kreditt når fakturaen på kortet kommer. Anonymkode: 9e174...6ad 2
Million Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 (endret) Du kan ikke "trykke at du vil ha efaktura" i en nettbutikk. E-fakturaer oppretter man i sin egen nettbank, ikke i nettbutikkene. Førstegangsfaktura må man som regel ta i vanlig versjon, og så opprette e-faktura med den. Men ellers; JA, jeg hater også fakturagebyrer. Det er en uting, og jeg hater dem! Jeg unngå fakturagebyrer og andre gebyrer som pesten. Alle regningene mine er på e-faktura og autogiro. Som regel betaler jeg med f.eks. Klarna faktura ved netthandel, bare når den er gebyrfri. Står det f.eks. 39,- i gebyr der (og det gjør det noen ganger) velger jeg heller å betale med kredittkortet mitt. Bruker kredittkort å betale med på nett, aldri bankkort. Og selvfølgelig betaler jeg hele kredittkortregningen når den kommer, slik at det ikke blir en krone i renter å betale. Med slik bruk, er kredittkortet gratis å bruke fordi jeg også selvfølgelig velger kort som ikke har årsgebyr eller måneds/fakturagebyr. Endret 14. februar 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Fakturagebyr kan de bare ta med om det på forhånd er avtalt. Dersom det ikke er avtalt, skal du selvsagt ikke betale. Anonymkode: a5db2...465
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 https://www.vg.no/nyheter/din-oekonomi/ingen-avtale-intet-gebyr/a/215984/ Anonymkode: a5db2...465
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå