Gå til innhold

Trodde ikke det var lov å bestille alkohol online?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på Masters og Australia Istad og før programmet kom sponsorer. Blant annet booze.com. Men det er vel ulovlig?

Anonymkode: 0de26...7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv vinmonpolet selger jo alkohol på nett... Aner ikke hvor du fikk den merkelige ideen.

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke ulovlig å bestille alkohol på nettet, nei. Vinmonopolet har nettbutikk, og man kan importere fra utlandet som privatperson. 

Anonymkode: 2cf54...1fc

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Vinmonopolet selger over nett, men vi i posten får opp at det skal bes om legitimasjon når pakken skal utleveres, vi har ikke lov til å levere ut pakken til de under aldersgrensen som kommer opp.

Anonymkode: 71d70...425

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle ikke det være lov? Vinmonopolet selger over nett, men vi i posten får opp at det skal bes om legitimasjon når pakken skal utleveres, vi har ikke lov til å levere ut pakken til de under aldersgrensen som kommer opp.

Disse sender vel helt hjem. Tenk om man henter posten etter kl 20?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått posten. For å hente pass trenger jeg bare tusle til postkassen. For å hente solbriller til 11 kroner fra Kina må jeg legitimere meg med pass eller førerkort...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg har aldri forstått posten. For å hente pass trenger jeg bare tusle til postkassen. For å hente solbriller til 11 kroner fra Kina må jeg legitimere meg med pass eller førerkort...

Det er da ikke posten som bestemmer st pass skal sendes til postkassen. Det er heller ikke postens feil at du må legitimere deg. Det er avsender som bestemmer alt dette. 

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selvfølgelig er det lov. vinmonopolet gjør det og de er strenge.

Skrevet

Det er da ikke posten som bestemmer st pass skal sendes til postkassen. Det er heller ikke postens feil at du må legitimere deg. Det er avsender som bestemmer alt dette. 

Hvorfor er kinesere så redd for at noen skal stjele solbrillene mine da?

Skrevet

At avsender i Kina velger å sende rekommandert er vel neppe Posten i Norge sin feil....

Anonymkode: 2cf54...1fc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det er vel FBI som skal identifisere alle som bruker cheap labor og underbetalte fabrikkarbeidere i Kina, vel. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Selvfølgelig er det lov. vinmonopolet gjør det og de er strenge.

Og da får du pakken i postkassen?

Skrevet

Vinmonopolet har en grense på 144 flasker hvis du bestiller på nett. Tror ingen har så stor postkasse...

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg pleier å bestille slik at jeg henter varen på mitt lokale vinmonopol.

Skrevet

Vinmonopolet har en grense på 144 flasker hvis du bestiller på nett. Tror ingen har så stor postkasse...

Det tror du feil. 

Skrevet

Men vil ikke dette bli regnet som alkoholreklame? 

Anonymkode: b032e...c45

Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg pleier å bestille slik at jeg henter varen på mitt lokale vinmonopol.

Men da får du den jo ikke i postkassen.

Skrevet

Jo.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alkoholreklame er lov i england.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse sender vel helt hjem. Tenk om man henter posten etter kl 20?

De leverer ikke på døren nei, bare nærmeste postkontor. Det er bare lov å hente pakken i Vinmonopolets åpningstider, så du får ikke lov å hente den etter kl 18 (tror jeg). Min mor prøvde å hente en pakke fra polet kl 8 om morgenen, fordi hun var på butikken da likevel - men det var ikke tale om, hun måtte vente til kl 10. Bare i polets åpningstider.

Anonymkode: 7cc2d...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...