Gå til innhold

Psykisk syk på vanlig sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en psykisk sykdom som gjør at jeg av og til også blir fysisk syk og innlagt på vanlig sykehus. De gangene det har hendt føler jeg alltid at sykepleierne og legene tenker at jeg egentlig ikke burde være der og at det er min egen feil og at jeg tar opp andres plass. 

Jeg vet ikke helt om det er lov å nevne sånt her, så vil ikke si noe mer konkret siden det kan føre til at tråden blir stengt. 

Men er det slik de egentlig tenker? 

Anonymkode: 38096...b57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært psykisk syk, og har også en fysisk sykdom som har gjort at jeg har havnet på sykehus. Har inntrykk av at de som jobber på somatiske avdelinger har det så travelt at de ikke har tid til å følge opp psyken også, for psyken min blir jo verre av at jeg er i en så utrygg situasjon som sykdomsforverring og sykehus er.. 

Du har det nok litt annerledes hvis det er den psykiske sykdommen som gjør at du havner på somatisk, men jeg tror ikke de tenker at det er din egen feil, tror bare de er så overarbeida at de ikke har tid til å ta vare på deg på samme måte som du blir på psykiatrisk. 

Anonymkode: 7fab7...b4a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært psykisk syk, og har også en fysisk sykdom som har gjort at jeg har havnet på sykehus. Har inntrykk av at de som jobber på somatiske avdelinger har det så travelt at de ikke har tid til å følge opp psyken også, for psyken min blir jo verre av at jeg er i en så utrygg situasjon som sykdomsforverring og sykehus er.. 

Du har det nok litt annerledes hvis det er den psykiske sykdommen som gjør at du havner på somatisk, men jeg tror ikke de tenker at det er din egen feil, tror bare de er så overarbeida at de ikke har tid til å ta vare på deg på samme måte som du blir på psykiatrisk. 

Anonymkode: 7fab7...b4a

Det er ikke det at jeg har et behov for at de skal ivareta psyken min utover hva de ellers gjør. Men jeg bare føler at alle tenker at siden det er min egen feil så burde noen andre heller hatt den sengen feks. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at jeg har et behov for at de skal ivareta psyken min utover hva de ellers gjør. Men jeg bare føler at alle tenker at siden det er min egen feil så burde noen andre heller hatt den sengen feks. 

Følelser er subjektive og absolutt ingen sannhet. 

Om du har krav på sykehusplassen så har du krav på sykehusplassen. Det gavner deg ikke å spekulere i hva andre tenker om dette. Det eneste som er viktig her er at dine rettigheter blir ivaretatt. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en psykisk sykdom som gjør at jeg av og til også blir fysisk syk og innlagt på vanlig sykehus. De gangene det har hendt føler jeg alltid at sykepleierne og legene tenker at jeg egentlig ikke burde være der og at det er min egen feil og at jeg tar opp andres plass. 

Jeg vet ikke helt om det er lov å nevne sånt her, så vil ikke si noe mer konkret siden det kan føre til at tråden blir stengt. 

Men er det slik de egentlig tenker? 

Been there done that gang på gang. Også under tvang og med fastvakt og ja det er sikker en del innafor somatikken som tenker sånn og det er vondt å kjenne på,men vi må bare minne oss selv på at trenger vi den somatiske hjelpen så har vi like mye rett på den som andre

Anonymkode: 367fc...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...