ajarRun Skrevet 13. februar 2018 #21 Del Skrevet 13. februar 2018 Skulle fint klart å bodd i bagasjerommet på mercedesen min. Men folk er så negative til hjemløshet. Kunne brukt husleiepengene på vaskeri og dusjet på jobben. Kunne egentlig gjort alt på jobben som jeg gjør hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #22 Del Skrevet 13. februar 2018 Det er da mer enn stor nok plass for 2. 2-romsen til meg og samboern er på 30 kvm, funket bra i 4 år den 😅 Anonymkode: 29268...b25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #23 Del Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, Trolltunge skrev: Jeg har en hemmelig drøm om å bo i leilighet på 40-50 m2 + terrasse /uteplass. Alene! Hemmelig fordi jeg er gift og har hjemmeboende barn, så slikt har jeg liksom ikke lov til å si. Gud så deilig å ikke ha så mye å vaske og rydde! Og så godt det må være å ha sitt eget! Rydde, og så forblir det ryddig, for ingen andre roter. *sukk* Jeg har det sånn, om du legger godviljen til på 35 m2. Hater å vaske, så å ha lite å gjøre rent, og bare meg selv, passer bra. Ingen andre P rydde etter. Har også balkong. Kan bli litt ensomt til tider, men deilig å få fred til å stelle seg. Må ha litt besøk, og gå på besøk, så er jeg fornøyd Anonymkode: f0364...578 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bifftomat Skrevet 13. februar 2018 #24 Del Skrevet 13. februar 2018 Ikke alle kan velge og vrake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. februar 2018 #25 Del Skrevet 13. februar 2018 Hadde på mange måter større plass da jeg bodde i en toroms på 49kvm enn da jeg leide et helt hus (riktignok ikke veldig stort hus, men...). Leiligheten hadde en veldig praktisk planløsning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 13. februar 2018 #26 Del Skrevet 13. februar 2018 Bodde i flere år på 11 kvadratmeter jeg, storkoste meg. Nært skolen jeg gikk på, og jeg hadde stort sett bare de tingene jeg trengte. Det eneste virkelig kjipe med plassen var støy fra naboen og stor vei utenfor, og at det var ikke mulig å endre temperaturen der inne, så det var veldig varmt. Grunnet veien fristet det ikke å ha vinduet åpent heller. Men sånn plassmessig var det stort nok 😊 Skal sies at det ble i trangeste laget da vi ble to 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravity Skrevet 14. februar 2018 #27 Del Skrevet 14. februar 2018 20 hours ago, Trolltunge said: Jeg har en hemmelig drøm om å bo i leilighet på 40-50 m2 + terrasse /uteplass. Alene! Hemmelig fordi jeg er gift og har hjemmeboende barn, så slikt har jeg liksom ikke lov til å si. Gud så deilig å ikke ha så mye å vaske og rydde! Og så godt det må være å ha sitt eget! Rydde, og så forblir det ryddig, for ingen andre roter. *sukk* hæsjtægg metoo..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carressa Skrevet 14. februar 2018 #28 Del Skrevet 14. februar 2018 20 timer siden, Trolltunge skrev: Jeg har en hemmelig drøm om å bo i leilighet på 40-50 m2 + terrasse /uteplass. Alene! Hemmelig fordi jeg er gift og har hjemmeboende barn, så slikt har jeg liksom ikke lov til å si. Gud så deilig å ikke ha så mye å vaske og rydde! Og så godt det må være å ha sitt eget! Rydde, og så forblir det ryddig, for ingen andre roter. *sukk* Jeg lever drømmen din! Hihi, takk, nå fikk du meg til å sette litt mer pris på det jeg har. Spesielt det med at når man har ryddet så forblir det ryddet. Og innholdet i skittentøyskurven vokser ikke ut av kontroll.. aaahhh, singellivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #29 Del Skrevet 14. februar 2018 Det går fint å bo på 50 m2, jeg bor på 49 m2, singel og har det romslig. Men hadde jeg hatt mer penger så er 70-80 m2 det optimale synes jeg. Men jeg stortrives på mine 49 m2, har alt jeg trenger + litt romslighet også, lettstelt og rengjøringen går fort Anonymkode: 592b2...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #30 Del Skrevet 14. februar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan greier folk å bo i leiligheter på under 50m2 Anonymkode: f1e31...5ad Rominndeling har mye å si. Noen steder går det plass bort i kriker og kroker som man egentlig ikke kan bruke til noe som helst. Anonymkode: bcb34...4f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #31 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg bor på 50kvm nå med 3 katter, stortrives. Det ville heller ikke vært noe problem om jeg hadde fått en partner som ville flytte inn. Føler jeg har kjempegod plass. Har både sofakrok, peis og spisebord i stuen, masse benkplass og ett 2-manns frokostbord på kjøkken, soverom med god plass til oppbevaring, og akkurat passe stort bad. Men har også bodd på en 3-roms på 50kvm, hvor soverommene var relativt stor, og kjøkken, stue og bad var veldig trangt. Det var to etasjer, så 25kvm til soverommene, og 25kvm til resten. Helt greit som midlertidig bosted, men ville aldri kjøpt noe med den romløsningen. Anonymkode: 1100e...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #32 Del Skrevet 14. februar 2018 går helt fint. Skal jeg ta meg en joggetur så går jeg ut eller på treningssenteret. Når jeg er hjemme sitter jeg enten foran tven eller dataen. Trenger ikke store plassen for det. Anonymkode: 0843a...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 14. februar 2018 #33 Del Skrevet 14. februar 2018 Deler 38 kvm med samboer, går helt fint det. Vi har kun det vi trenger, mer plass betyr bare mer rot og mer å vaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 14. februar 2018 #34 Del Skrevet 14. februar 2018 Bor på 48 kvm går helt greit. Eneste jeg skulle ønske var at bade var litt større. Er en person så det er stort nok og planløsningen er veldig bra. Selvsagt om jeg hadde hatt penger til det så hadde jeg nok funnet meg en leilighet på rundt 60 kvm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #35 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg har nettopp bodd sammen med samboern på 40kvm. Helt fint det. Det var stort sett litt rotete der da, for vi hadde så mange ting totalt. Nå bor vi litt større. Anonymkode: 79d31...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #36 Del Skrevet 14. februar 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan greier folk å bo i leiligheter på under 50m2 Anonymkode: f1e31...5ad Vi som et par bodde veldig godt på 40kvm i forrige leilighet. Bra romoppløsning så det føltes ikke så lite. Nå bor vi på 90 og trives like godt. Anonymkode: 985d0...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #37 Del Skrevet 14. februar 2018 Bodde på 30 m2 i mine yngre dager. Det var deilig. Også er det jo så lite som må vaskes og støvsuges. Husarbeidet er over på null komma niks! Jeg var lite hjemme også i de dagene. Jobba og var ute med venner eller på reiser. Hjemmet var mest for å ha ett sted å sove. Anonymkode: 152ad...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 14. februar 2018 #38 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg hadde verdens koseligste leilighet i Oslo sentrum. 35m2. Det var store kvadratmeter, jeg hadde stort kjøkkenbord på stort kjøkken og ganske stor stue. Det gikk helt fint, ikke noe spørsmål. Det hadde sikkert vært deilig å hatt et rom til, men det er også noe med boligprisene som gjør at man ikke alltid kan plukke drømmeleiligheten eller huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #39 Del Skrevet 14. februar 2018 Bodde på 46m2 i flere år (riktignok med endel bodplass). Fin planløsning som ga rom for å kunne være 10 rundt spisebordet uten problemer. Og da var igrunn det jeg trengte oppfylt Anonymkode: 545a1...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #40 Del Skrevet 14. februar 2018 Har bodd på 30 kvm med god planløsning, stortrivdes der men slet litt med lagringsplass. Jeg skjønner ikke helt hvordan par kan bo sånn, og igjen så er det mest lagring jeg tenker på, spesielt klær og sko. Da jeg kjøpte ny på 45 kvm så var det omtrent bare lagringsplass jeg oppgraderte, alle rommene var litt større med mye mer skapplass. Men jeg hadde ikke ønske om større rom å boltre meg på, faktisk trives jeg veldig godt med at det ikke er mange meterne mellom bad, kjøkken, stue og soverom. En liten tvangstrøye når det gjelder dritt man kan akkumulere gjennom flere år er også bra, mye mer zen å ikke eie så mye og være flink til å rydde og kaste. For hva skulle jeg gjort med 100 kvm utover å bare fylle det med enda mer ting? Jeg tar ikke store plassen selv liksom. Kunne tenke meg et vaskerom, men det er ikke et så stort savn at jeg kjøper det selv om jeg har råd til å oppgradere betraktelig. Flytter jeg ut av sentrum i tillegg og belager meg på bane til jobb og uteliv så kan jeg jo også få dobbel størrelse og penger til overs. Men jeg foretrekker å bo med gåavstand til alt og være mye ute, kontra å sitte på Grorud og stirre på spisebordet med plass til ørten personer som ikke gidder å komme fordi jeg bor på Grorud. Anonymkode: daea0...226 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå