Gå til innhold

Hvordan greier folk å bo i leiligheter på under 50m2

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler deg å se på TV serier om TINY HOUSE. Evt Pinterest hvor det er mange geniale ideer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ingen problem! Jeg skal bygge meg et "tiny house" uten hjul. Men jeg skal ha stor hage! Gleder meg :) Pinterest og google har mye fint av inspirasjon. Se youtube også :)  Bor lite nå og med barn og katter. Det går så fint atte. Men vil ha noe mindre :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
På 13.2.2018 den 19.36, Trolltunge skrev:

Jeg har en hemmelig drøm om å bo i leilighet på 40-50 m2 + terrasse /uteplass. Alene! Hemmelig fordi jeg er gift og har hjemmeboende barn, så slikt har jeg liksom ikke lov til å si. ;)

Gud så deilig å ikke ha så mye å vaske og rydde! Og så godt det må være å ha sitt eget! Rydde, og så forblir det ryddig, for ingen andre roter. *sukk*

Drømmer noen ganger om det, jeg og. 

Jo mindre plass, jo mindre å rydde, og jo mindre har man og gjemmer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 og bor på 20 kvm hybel m eget bad og lite kjøleskap må dele kjøkken m andre folk. Er voksen student. Har bodd mange steder men må si det er lett å holde det ryddig der 😆 innredet litt som er fint hotellrom. Synes det er deilig å stenge verden ute og ha alt jeg trenger på et sted :) 

men kunne jeg valgt ville jeg hatt et moderne hus m mye lys og praktiske løsninger store flater stort kjøkken og spa-bad 😅😅 må forte meg å bli rik 

Anonymkode: b6df9...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Drømmer noen ganger om det, jeg og. 

Jo mindre plass, jo mindre å rydde, og jo mindre har man og gjemmer på.

Akkurat! 

Men jeg må innrømme at det trolig blir med drømmen. Isåfall måtte jeg vinne i lotto, og få meg min egen pustehule på den størrelsen. Jeg har nettopp gått gjennom hele huset, og kvittet meg mer eller mindre med alt vi ikke trenger. Også ting jeg likte, men ikke hadde plass til /bruk for. Det gjorde ganske vondt. (Iallefall mens jeg pakket bort. Etterpå føltes det helt greit.) Jeg tror ikke at jeg hadde klart å skrelle ned til å kunne bo på 40-50 m2, når det var såpass vanskelig å skrelle ned til passelig for tre ganger så mye plass. 

Men fint å drømme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten barn ville jeg ha greid meg mer enn nok med 50 kvm. Hva skal man med mer enn et par rom når man bor alene egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen jeg savnet mer plass var når jeg bodde i hybel på 15 kvm.

Etter det bodde jeg og samboeren på litt over 30kvm, for meg var det ikke noe problem at det var lite.

Nå bor vi og sønnen vår på ca 60kvm. Begge soverommene er på 15kvm så han har god plass til å leke. Badet er grei størrelse, såpass at vi har dobbeldusj. Til gjengjeld er stue og kjøkken ganske lite, vi har åpen løsning mellom dem. Men det gjør meg egentlig ingenting. Sofaen dominerer litt mye av rommet, men vi har da plass til alt besøket vi vil ha. Og det beste er jo at det er lite å vaske og vedlikeholde ☺️

Samboeren drømmer om stor enebolig. Mens jeg gjerne kunne levd sånn resten av livet. Kanskje ikke i akkurat denne leiligheten, men med denne størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på 59kvm, trives veldig godt, bor alene. Det er planløsning og oppbevaring som er viktig, jeg har sett leiligheter som er mindre enn 50kvm som har bedre planløsning enn min. Rengjøring går kjapt unna. Når man har liten leilighet må man også innskrenke unødvendige ting og er man organisert vet man alltid hvor ting er. Jeg får alltid komplimenter på hvor koselig det er her og kunne egentlig ikke tenkt meg å bo større. Har balkong og da føles leiligheten større, man har et uteområde. Er en trend at man vil bo på veldig stort areal. Og så begynner man å sammenligne seg med alle andre som bor større. 

Anonymkode: cade4...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 19.36, Trolltunge skrev:

Jeg har en hemmelig drøm om å bo i leilighet på 40-50 m2 + terrasse /uteplass. Alene! Hemmelig fordi jeg er gift og har hjemmeboende barn, så slikt har jeg liksom ikke lov til å si. ;)

Gud så deilig å ikke ha så mye å vaske og rydde! Og så godt det må være å ha sitt eget! Rydde, og så forblir det ryddig, for ingen andre roter. *sukk*

Åh, jeg er så enig med deg, og for meg kommer drømmen til å gå i oppfyllelse om et par år. (Er singel og barna er på vei ut av redet :) )

Anonymkode: 3f9ab...2ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Noen av dere folkens bor på arealer som er mindre enn en dobbeltgarasje. Stakkars. Dere får trøste dere med at noen har det verre, f.eks. disse menneskelige apekattene i Hong kong som bor i frivillige bur:

image.thumb.png.81afb0366fd4b7c3a002a4457d88e7a1.png

Anonymkode: 7ddf4...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 Voksne bor fint på 20kvm+. 50kvm er jo ypperlig. Man skal jo ikke henge innendørs hele dagen. Hva skal du med all ekstra plass? De fleste har jo altfor mye ting de lagrer på uansett. Stor terrasse er også viktig for meg.

Selv er jeg blitt inspirert av småhus og minimalisme. Vi mennesker er helt ødelagt i hodet av materialisme og status.

Anonymkode: 1399c...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i 38 kvm cirkaish. 
Har et soverom, en stor gang, stuekjøkken løsning. :) 
Det er faktisk ganske stort om jeg skal si det selv. 

Vil så klart finne noe bedre fremover, da jeg ønsker å få plass til alle mine bøker og slikt ^_^
Beste hadde vært en bod som jeg kunne plassert alle tingene jeg har hos foreldrene mine, så slipper de å ha tingene mine slengt omkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...